yv
door yvodie Dec 11, 2014 om 09:38
Geldzaken & recht

Incasso bank

Beste redaktie,
Ik ben geconfronteerd via een aantal gerechtsdeurwaardersbrieven, dat er beslag is gelegd op mijn bankrekening.
Het betreffen zaken uit 2004/2005 !! en hebben betrekking op mijn ex. (blijkbaar denken ze na zoveel jaar mij te benaderen, maar goed.... dat terzijde!).
De rekening waarop beslag is gelegd staat/komt nauwelijks geld (betreffen de toeslagen én de alimentatie voor mijn dochter).
In die brieven staat, dat wanneer er geen saldo op de rekening staat ten tijde van het beslag, er géén beslag wordt gelegd op komende stortingen. Oke.
Ik heb mijn bank hierover gebeld en dit klopt, maar zegt de ABNAMRO... over 4 weken sturen wij de eisende partij een brief over het feit "er niets te halen valt" en brengen u een bedrag van 105 euro in rekening.
Ik..... 105 euro, waarom dat ? De bank.... omdat wij een afdeling voor dit soort brieven hebben moeten oprichten en wij die kosten aan u doorbereken.
Ik..... dat wordt dan zeker een brief met een gouden randje !!

Dit is toch te zot voor woorden !!
Is dit terecht ?

Met vriendelijke groet,
een verbijsterde vrouw.

481 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2014 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat de bank aan u kosten in rekening brengt voor de beslaglegging is op zich terecht, maar als die hele beslaglegging onjuist is, kunt u uiteraard die kosten weer claimen bij de beslaglegger.

U zult tegenover die deurwaarderskantoren de rechtmatigheid van die beslagleggingen moeten bestrijden, als ze onrechtmatig zijn.

Ga naar het Juridisch Loket, kijk op Google voor het adres, dat is gratis, en laat u helpen.

yv
door yvodie - Dec 11, 2014 om 14:41
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar 105 euro !! voor een briefje !! Tis gewoon belachelijk.

En die zaken.... ja, die zijn onterecht. Ze zijn ook uit 2004 en 2005. Vraag me zelfs af of dit na .....10 jaar..... er nog wel toe doet !! en nog wel kan / mag !!
Ik zal idd eea uit gaan / laten zoeken (juridisch loket)

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 11, 2014 om 19:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

€105 voor een brief lijkt heel veel maar het is niet alleen die brief. De medewerker zal zich ook moeten informeren en een uurloon van zo'n medewerker zal al snel op 80-100 euro per uur liggen. Er gaat best wat tijd inzitten en dat wordt aan u doorbelast.
Persoonlijk vind ik het nog meevallen het is veel geld dat wel.

Diewilik

abnamro
door abnamro - Dec 12, 2014 om 12:23
141 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=yvodie schreef op donderdag 11 dec 2014, 09:38]Beste redaktie,
Ik ben geconfronteerd via een aantal gerechtsdeurwaardersbrieven, dat er beslag is gelegd op mijn bankrekening.
Het betreffen zaken uit 2004/2005 !! en hebben betrekking op mijn ex. (blijkbaar denken ze na zoveel jaar mij te benaderen, maar goed.... dat terzijde!).
De rekening waarop beslag is gelegd staat/komt nauwelijks geld (betreffen de toeslagen én de alimentatie voor mijn dochter).
In die brieven staat, dat wanneer er geen saldo op de rekening staat ten tijde van het beslag, er géén beslag wordt gelegd op komende stortingen. Oke.
Ik heb mijn bank hierover gebeld en dit klopt, maar zegt de ABNAMRO... over 4 weken sturen wij de eisende partij een brief over het feit "er niets te halen valt" en brengen u een bedrag van 105 euro in rekening.
Ik..... 105 euro, waarom dat ? De bank.... omdat wij een afdeling voor dit soort brieven hebben moeten oprichten en wij die kosten aan u doorbereken.
Ik..... dat wordt dan zeker een brief met een gouden randje !!

Dit is toch te zot voor woorden !!
Is dit terecht ?

Met vriendelijke groet,
een verbijsterde vrouw.


Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor u bericht. Zo te lezen zit u in een vervelende situatie. Een zaak uit 2004/2005 wat u nu achtervolgt, dat lijkt mij best even schrikken. Het valt mij op dat u deze klacht ook heeft geplaatst op klacht.nl.

Wij hebben u via klacht.nl een reactie gezonden op 4-12 met de vraag wanneer u het beste bereikbaar bent.(op werkdagen tussen 09:00 en 17:00) Helaas hebben wij nog geen antwoord gekregen.

Wij zouden graag met u in contact willen komen om deze vervelende situatie te kunnen bespreken met u.

Hopende op een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,
J. Mulder
ABN AMRO Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer