de
door dedilo Jul 23, 2014 om 16:05
Auto & vervoer

Incasso bureau wijzigd naam op factuur om gelijk te halen

Onlangs heeft iemand op een valse naam (mijn voornaam en achternaam van mijn huurbaas ) kosten gemaakt welke uit handen zijn gegeven aan iac incasso te fijnaart. Diverse pogingen gedaan om tot een oplossing te komen echter is iac niet meer bereikbaar per telefoon en mail worden niet beantwoord. Iac heeft de nep naam omgezet naar mijn naam en wil op deze wijze haar gelijk halen. Nu weet ik inmiddels dat deze naamswijziging niet plaats had mogen vinden en ben ik inmiddels bij het juridisch loket geweest om te informeren wat ik kan doen. Nu kan ik wel degelijk middels de rechtsgang een zaak op starten en sta ik volledig sterk in mijn schoenen daar het incasso bureau wel in een eerdere mail heeft gedreigd wel even langs te komen aan mijn huisadres en tevens heeft gedreigd de client die de opdracht heeft gegeven onder druk te gaan zetten aangifte tegen mij te doen. Zijn er meerdere die bekend zijn met dit incasso bureau en soortgelijk verhaal hebben meegemaakt?

3604 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u die kosten niet gemaakt heeft, hoeft u helemaal niets te doen.

Waarom zou u kosten gaan maken en een rechtsgang starten?

Als u werkelijk bedreigd wordt, schakel dan de politie in.

de
door dedilo - Jul 23, 2014 om 16:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou wat ik al geschreven heb mevrouw van icasso bureau fijnaart heeft inmiddels mijn naam boven haar facturen gezet! Ze heeft navraag gedaan bij de gemeente en daar kreeg ze te horen dat de persoon die ze zocht niet bestaat en toen heeft ze alles gewijzigd op mijn naam. En ja naar politie gaan om aangifte te doen is mogelijk, maar daarmee stop ik haar praktijken bij andere mensen niet en zo kan ze dit blijven herhalen en nog veel meer slachtoffers maken. Nu voel ik me geen slachtoffer en trek ik mij niets aan van haar dreiging het uit handen te gaan geven aan een deurwaarder, daar ze dit niet kan en mag daar alle kopieën van eerdere facturen aantoonbaar op naam van een ander staan en haar client geen handel gevoerd heeft met mij. Maar hoop,wel haar praktijken te stoppen dit kan toch niet dat een incasso bureau zomaar namen wijzigt omdat dat voor hun "goed" uitkomt

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gemeenten geven geen informatie over bewoners aan incassobureaus.

U kunt dit beter naast u neerleggen, want incassobureaus stopt u niet. Iedereen kan zo'n bureautje beginnen.

de
door dedilo - Jul 23, 2014 om 18:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Tijgertje1 de dame van dit incasso bureau had dat nagevraagd en wist telefonisch zo te vertellen wie er allemaal woonde op mijn adres incl geb. data S

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De naam is Tijger1. Dan heeft zij die informatie ergens anders vandaan gehaald. De gemeente geeft die NIET.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2014 om 18:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon nergens op reageren als er bepaalde zaken zijn die niet door u als opdracht zijn gegeven.

diumenge
door diumenge - Jul 23, 2014 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je staat volledig sterk in je schoenen, niets aan de hand dus.

hutch
door hutch - Jul 23, 2014 om 21:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dedilo,

ik zou mij in het geheel niet druk (meer) maken.

Dit malafide flutbureautje (IAC aan de Markweg Noord te Heijningen) is (uiteraard) niet aangesloten bij de (Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen). Deze laatste naam zegt eigenlijk ook al veel: 'gecertificeerde'..... enz.
Dit B.V.tje zal 'never en nooit' voldoen aan de strenge eisen van de NVI. Om die reden wil de NVI dit soort malafide bureautjes niet eens als lid hebben! Zij verpesten de naam van de goede, bonafide incassobureaus. Ik vermoed ook dat het hier om een hobbyist gaat, die dit soort werk erbij doet, misschien een echtgenote die zich verveelt? Ook gezien het adres van dit clubje: een vervallen boerderijtje.....

Dat zij malafide zijn, blijkt al wel uit de manier van 'werken'.
Zij gaan te werk zoals al dit soort malafide bureautjes, d.w.z. bluffen, dreigen, liegen enz. enz.

Ook mijn raad is: niet meer op reageren. Compleet negeren. Als dat malafide clubje een rechtzaak willen beginnen (wat zij toch niet gaan doen, dat weet ik 99,9% zeker) zullen zij onderuit gehaald worden door de rechtbank, wat hen ook nog eens een hoop geld gaat kosten.

Mochten zij toch aan de deur komen, want dat is soms de werkwijze van dergelijke criminele bureautjes, dan (indien mogelijk) al filmend de deur openen, samen met een getuige.

In het verleden heb ik dat clubje al eens benaderd om te reageren, maar zij durven (!!) niet te reageren. Zij durven alléén bepaalde personen bang te maken en hopen dat zij toch gaan betalen, ondanks dat zij dat (in vele gevallen) helemaal niet hoeven.

"Voor 99% succesvol. Het IAC weet wel weg met uw incasso's. Wij zijn er trots op dat het leeuwendeel van die "oninbare" vorderingen alsnog inbaar blijken. En dàt in uw maar ook in ons voordeel."

Ik vermoed ook dat zij (of die 'dame' of dat 'bedrijfje') toch niet langskom(t)en).

Sterkte verder met dat criminele clubje en blijf sterk staan in uw schoenen.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 22:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou er in elk geval aangifte van doen en de dreigmail meenemen, Als er maar genoeg meldingen van gedaan worden zal er wel ingegrepen moeten worden. Dit is de enige manier dit soort praktijken te stoppen.

de
door dedilo - Jul 23, 2014 om 22:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry tijger1 mijn woordenboek op ipad verandert wel eens wat en had het nu niet gezien.

Bedankt voor alle antwoorden, en hutch ik verwacht ook niet dat madam zich hier niet laat zien, en al doet ze dan wel dan idd ga ik filmen en woon klem bij een bureau van politie kunnen ze haar meteen inladen, dus daar maak ik me niet al te druk om. Maar gewoon het feit dat ze dat mailt vind ik behoorlijk intimiderend en mag ik naar mijn inziens ook zien als bedreiging.

Het volgende is letterlijk overgenomen uit haar schrijven.

. Ik laat u hierbij weten dat als u niet per omgaande de openstaande vordering voldoet ik cliënt het advies ga geven om aangifte bij de politie te doen van oplichting en als cliënt dat niet wil, dan zorg ik er persoonlijk voor. Indien nodig zal ik ................ ophalen om bij u op bezoek te gaan en te laten bepalen of hij met u of uw contact heeft gehad.

De naam van client in kwestie laat ik uit respect weg ivm privacybescherming. En ik laat jullie weten nooit contact te hebben gehad met degeen die dit heeft aangemeld

Wat ik ook erg raar vind is dat mevrouw zelfs een client onder druk wil,gaan zetten om aangifte te doen terwijl client dat niet eens kan omdat ze mij nooit ontmoet heeft

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 23:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat mens is een malloot.

Ik zou tegen haar zeggen: F... Y..!

Overigens kunt u bij de ACM een klacht indienen tegen incassobureaus die zich niet aan de regels houden.

klik HIER

Politie doet er toch niets mee.

door 1953 - Jul 24, 2014 om 03:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als er een procedure bij de kantonrechter komt, dan mag eisende partij bewijzen dat de vermeende vordering rechtvaardigt; wie eist die bewijst!

Zover zal het waarschijnlijk niet komen bij de kantonrechter. Extra willen ze niet maken voor vermeende gebakken lucht.

emcede
door emcede - Jul 24, 2014 om 07:47
960 Antwoorden / 4 Vragen

@dedilo: vervelende zaak. Maar om nu 'advies gaan geven om aangifte te doen' 'onder druk zetten' te noemen...dat is dan weer zwaar overdreven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 24, 2014 om 14:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

Een incassobureau heeft net zoveel rechten als 'normale' burgers, ook jij kunt iedereen voor de civiele rechter slepen (zak met geld is alleen erg handig).
Zonder enig bewijs hoef je daar dus totaal niet bang voor te zijn. Echter waar je altijd mee moet uitkijken, dat je ze niet meer gegevens geeft dan dat ze al hebben. Nooit je naam, telefoon, mail etc geven. Bij contact per mail maak je gewoon even 'n tijdelijk adres aan.

alfatrion
door alfatrion - Jul 24, 2014 om 22:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dedilo schreef op woensdag 23 jul 2014, 16:05]Nu kan ik wel degelijk middels de rechtsgang een zaak op starten en sta ik volledig sterk in mijn schoenen daar het incasso bureau wel in een eerdere mail heeft gedreigd wel even langs te komen aan mijn huisadres en tevens heeft gedreigd de client die de opdracht heeft gegeven onder druk te gaan zetten aangifte tegen mij te doen. Zijn er meerdere die bekend zijn met dit incasso bureau en soortgelijk verhaal hebben meegemaakt?
Uitgeverij Rendement verkondig op internet dat zij zich niet hoeven te houden aan de Wet Van Dam. Daarop heb ik bij hen een proefabonnement gesloten: 3 vakbladen voor 10 euro. (Tegenwoordig krijg je er een gratis usb-stick bij). Ook richting gaf het bedrijf aan dat hun producten zakelijk waren en derhalve de WVD niet van toepassing was.

Uit eindelijk hebben ze het incassobureau Collactive ingeschakeld. Zij hebben diverse aanmaningen gestuurd, inclusief een concept dagvaarding (vol met inhoudelijke fouten) welke ik onbeantwoord hebben gelaten. Toen bedacht het incassobureau dat een betere zaak hadden als de tegenpartij een BV zou zijn. En daarop kreeg de BV aanmaningen. Uiteindelijk hebben ze het bij laten zitten. Het gaat hier gewoon om acquisitie fraude en valsheid ingeschrifte. Als u wilt kun u hiervan aangifte doen bij de politie.

alfatrion
door alfatrion - Jul 24, 2014 om 22:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Deze club is overigens ook nog een mogelijkheid, als dit incassobureau lid is.
http://nvio.nl/

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 22:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 24 jul 2014, 22:23]Deze club is overigens ook nog een mogelijkheid, als dit incassobureau lid is.
http://nvio.nl/
Nee, dat zijn ze niet, dat schrijft Hutch al in zijn reactie.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 17:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 jul 2014, 22:28][quote=alfatrion schreef op donderdag 24 jul 2014, 22:23]Deze club is overigens ook nog een mogelijkheid, als dit incassobureau lid is.
http://nvio.nl/
Nee, dat zijn ze niet, dat schrijft Hutch al in zijn reactie.
En al waren ze het wel, had het nog geen enkele zin, die organisatie voert werkelijk niets uit.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 17:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:28][quote=zoekster schreef op donderdag 24 jul 2014, 22:28][quote=alfatrion schreef op donderdag 24 jul 2014, 22:23]Deze club is overigens ook nog een mogelijkheid, als dit incassobureau lid is.
http://nvio.nl/
Nee, dat zijn ze niet, dat schrijft Hutch al in zijn reactie.
En al waren ze het wel, had het nog geen enkele zin, die organisatie voert werkelijk niets uit.
Weet ik, Intrum Justitia en Lindorff zijn ook lid.

Dat zegt mij genoeg!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:36]
Weet ik, Intrum Justitia en Lindorff zijn ook lid. Dat zegt mij genoeg!
Klopt, werd hier gestalkt door Lindorff (en maar blijven bellen door hun automatisch-bel-systeem) reageren zat er niet in op mijn mails, op mijn klacht(en) ook niet.
NVI wilde niets doen, wilde eerst per se mijn naw gegevens hebben, dat dacht ik toch never nooit niet.

ia
door iacbv - Sep 18, 2014 om 11:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte [edit redactie]
Als u nu eens eerlijk bent en verteld wat er ECHT gebeurd is, dan zal eenieder die uw verhaal leest ook een andere kijk hebben op de verwijten die u een ander maakt. Het hele verhaal van uw zus die bij u in huis was tijdens uw afwezigheid en uw hond heeft aangeboden ter adoptie is toch wel erg ver gezocht. Als dit echt was gebeurd had u uw hond teruggeëist. Voor betaling van de vergoeding voor de adoptie werd uw rekeningnummer opgegeven met uw naam en dan verteld u mij dat u dat bedrag naar uw zus heeft overgemaakt omdat ze daarom vroeg. Dat gaat mij te ver. We hebben de naam in het dossier niet veranderd, zowel de opgegeven naam als uw naam worden beide vermeld en zowel onze cliënt als de nieuwe eigenaar van uw hond hebben bij het rek nr uw naam opgegeven gekregen, dus wij hebben niets verandert alleen aangepast en dit is weloverwogen gebeurd nadat bekend werd dat uw naam gekoppeld was aan het rekeningnummer waarop het geld werd overgemaakt dat voor onze cliënt bestemd was. Daarbij komt nog dat uw E-mailadres gebruikt is bij zowel de contacten met het adoptiebureau als met de nieuwe eigenaren van de hond.
Voor al degene die hun woord klaar hebben op het verhaal van Dedilo wil ik zeggen "heb niet meteen commentaar als je niet eens weet wat er gebeurd is". Mw "Dedillo" heeft mijn cliënt enkele tientallen keren gebeld + ook nog eens negatieve reviews geplaatst over haar bedrijf en werkwijze, terwijl cliënt niets anders heeft gedaan dan haar werk. Zij krijgt het verzoek en hond te herplaatsen van Mw "Dedilo" en cliënt doet haar werk en vind een zeer geschikt adres voor de hond en nu krijgt ze waar mogelijk negatieve berichten bij haar advertenties geplaatst. Die Mw Dedilo moet zichzelf eens de spiegel voorhouden. Ik zit al 20 jaar op dit incassobureau en heb nog nooit zoiets "vreemds" meegemaakt als met deze mevrouw die je in alle staten brengt met haar vreemde verhalen en leugens en je blijft lastig vallen waar ze dat kan.
Mw Dedilo heeft gewoon geprobeert haar hond herplaatst te krijgen zonder daarvoor te hoeven betalen alleen zijn client en IAC er niet ingetrapt haar vreemde verhalen te geloven en nu is mevrouw op haar teentjes getrapt. IAC zou nooit op dit soort berichten reageren, maar omdat deze mevrouw zowel het incassobureau als client te schande maakt kon dit bericht niet uitblijven. Mw Dedilo zou zich door moeten schamen.

de
door dedilo - Nov 30, 2014 om 22:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je hele verhaal zegt genoeg allerlei verwijten en GEEN feiten mevr iac incasso. Jammer dit, wel een grote mond in vele van je mails, nergens bij aangesloten en vrij om mensen op te lichten te pas en te onpas. Internet staat vol met dit soort klachten van u! Mensen wees gewaarschuwd voor dit incasso bureau

hutch
door hutch - Dec 1, 2014 om 09:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Eerlijk is eerlijk... ik had niet verwacht dat dit 'incassobureautje' zou reageren.
Maar juist uit hun reactie blijkt hoe amateuristisch zij bezig zijn (is).

Geen enkel (!) bonafide incassobureau zou op deze wijze reageren.

De wijze waarop IAC werkt en waar zij hun 'bureau' hebben (een soort van afgelegen boerderijtje o.i.d.) zegt alles al.

En een 'incassobureau' die het moet hebben van klanten die door andere klanten zijn aangebracht middels een 'beloning' van €50,-- voor minimaal 3 incasso's ('Klant werft klant'), daar zou ik als (echt) bedrijf nooit (!) mee in zee gaan.

Amateurisme ten top.