li
door liesbeth1 Oct 9, 2006 om 10:08
Geldzaken & recht

Incasso gericht op naamgenoot

vrijdag 6 okt heb ik tot mijn verbazing een incasso gekregen van een bedrijf waar ik nog van nooit gehoord heb. Na veel bellen met het incasso bureau en het bedrijf dat medische rekeningen verzorgt voor o.a. tandartsen kwam ik er achter dat ze mij verwisseld hadden met een ander persoon. Nog sterker ik had niet eens daar gewoond tijdens die rekeningen en de persoon is zo'n 25 jaar ouder dan mij. Hoe ze die adresvertificatie hebben uitgevoerd geen idee.

Maar nu is dit mijn vraag. Ik heb twee dagen met de betrokken personen gebeld en daarbij met mijn mobiel zo'n 24 euro opgebeld. (ik ben student) Bij de vraag bij wie ik dat kan declareren krijg ik van bedrijf en incasso bureau te horen dat dat niet kan. En ik geloof niet dat ik bij die tandarts kan aankloppen..
Is er een mogelijkheid van geld terug krijgen en bij wie zou ik dat moeten doen? ik ga ervan uit dat het incasso bedrijf zijn taak niet goed heeft uitgevoerd.

375 2 Rapporteer

hutch
door hutch - Oct 9, 2006 om 10:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Liesbeth,

ik geloof niet dat u die kosten kunt verhalen op 'iemand'..... Heel misschien zou er wel een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat 'vreet' zoveel energie en ook (extra) kosten, dat u zich moet afvragen of dit wel de moeite loont, buiten het kosten-baten plaatje.

Maar ik zou het eens proberen bij de opdrachtgever van dat incassobureau, oftewel dat bureau wat de rekeningen verzorgt. Stuur dat bedrijf een heel vriendelijk mailtje met daarin uw redenen, waaronder dat u student bent enz.... tevens dat u dus dankzij hun (fout) telefoonkosten heeft moeten maken, die er niet om liegen.

Dit alles onder het mom van: niet geschoten is altijd mis. En mailen kost niets.......

Succes, gr. Hutch

ja
door jaysiea - Nov 25, 2006 om 21:34
7 Antwoorden / 6 Vragen

idd zou idd ook proberen een zo duidelijk en vooral "lief"mogelijk mailtje te sturen en idd het hele verhaal uit te leggen en vooral erg duidelijk wezen, dat het niet jou schuld is en dat er fouten zijn gemaakt en uit coulanse, zouden ze het kunnen betalen, ik geef je weinig kans, maar iidd nooit geschoten is altijd mis

want want ik tot zover weet, zijn zij niet verplicht om een telefoonrekening te betalen, want waar gewerkt word, worden fouten/foutjes gemaakt, dan zou iedereen zijn of haar telefoonrekening kunnen declareren..