li
door liesbeth1 Oct 9, 2006 om 10:08
Geldzaken & recht

Incasso gericht op naamgenoot

vrijdag 6 okt heb ik tot mijn verbazing een incasso gekregen van een bedrijf waar ik nog van nooit gehoord heb. Na veel bellen met het incasso bureau en het bedrijf dat medische rekeningen verzorgt voor o.a. tandartsen kwam ik er achter dat ze mij verwisseld hadden met een ander persoon. Nog sterker ik had niet eens daar gewoond tijdens die rekeningen en de persoon is zo'n 25 jaar ouder dan mij. Hoe ze die adresvertificatie hebben uitgevoerd geen idee.


Maar nu is dit mijn vraag. Ik heb twee dagen met de betrokken personen gebeld en daarbij met mijn mobiel zo'n 24 euro opgebeld. (ik ben student) Bij de vraag bij wie ik dat kan declareren krijg ik van bedrijf en incasso bureau te horen dat dat niet kan. En ik geloof niet dat ik bij die tandarts kan aankloppen..
Is er een mogelijkheid van geld terug krijgen en bij wie zou ik dat moeten doen? ik ga ervan uit dat het incasso bedrijf zijn taak niet goed heeft uitgevoerd.

375 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Oct 9, 2006 om 10:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Liesbeth,


ik geloof niet dat u die kosten kunt verhalen op 'iemand'..... Heel misschien zou er wel een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat 'vreet' zoveel energie en ook (extra) kosten, dat u zich moet afvragen of dit wel de moeite loont, buiten het kosten-baten plaatje.


Maar ik zou het eens proberen bij de opdrachtgever van dat incassobureau, oftewel dat bureau wat de rekeningen verzorgt. Stuur dat bedrijf een heel vriendelijk mailtje met daarin uw redenen, waaronder dat u student bent enz.... tevens dat u dus dankzij hun (fout) telefoonkosten heeft moeten maken, die er niet om liegen.


Dit alles onder het mom van: niet geschoten is altijd mis. En mailen kost niets.......


Succes, gr. Hutch

ja
door jaysiea - Nov 25, 2006 om 21:34
7 Antwoorden / 6 Vragen
0

idd zou idd ook proberen een zo duidelijk en vooral "lief"mogelijk mailtje te sturen en idd het hele verhaal uit te leggen en vooral erg duidelijk wezen, dat het niet jou schuld is en dat er fouten zijn gemaakt en uit coulanse, zouden ze het kunnen betalen, ik geef je weinig kans, maar iidd nooit geschoten is altijd mis


want want ik tot zover weet, zijn zij niet verplicht om een telefoonrekening te betalen, want waar gewerkt word, worden fouten/foutjes gemaakt, dan zou iedereen zijn of haar telefoonrekening kunnen declareren..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ti
timonefkens - Mar 29, 2024 om 10:25
Vrije tijd & tuin

De lekkerste whisky

Hoi, 
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky. 
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is. 
Heeft er iemand tips??

... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer