Me
door Mer088 Oct 29, 2014 om 15:15
Geldzaken & recht

Incasso opdracht van Paypal

Ik heb vandaag een brief ontvangen van Incasso bureau EOS voor een Incasso opdracht van Paypal, ze vertellen in de brief dat een verschuldigd bedrag van 74 euro niet voldaan is. Ze verzoeken me om het bedrag over te schrijven, maar ik heb 18 oktober het verschuldigde bedrag van 74 overgemaakt via mijn bankrekening naar mijn paypal saldo en daarmee is de overschrijving voltooid en staat mijn paypal saldo nu gewoon op 0,00.

Ik ben van plan om een aangetekende brief te sturen met daarin de uitleg en de bewijzen van de overdracht, maar heeft iemand nog tips??

Alvast bedankt

6983 12 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 15:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De betaling heb je gedaan binnen het gestelde termijn?

Me
door Mer088 - Oct 29, 2014 om 15:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Jup...

Me
door Mer088 - Oct 29, 2014 om 15:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:29]De betaling heb je gedaan binnen het gestelde termijn?

Ja.. maar als dat niet zo was, hebben ze dan alsnog het recht om het gehele bedrag 74 euro te incasseren?

Me
door Mer088 - Oct 29, 2014 om 15:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:36]Ga dan maar rustig achterover hangen.

Of heel coulant zijn en het incassobureau éénmalig op de hoogte stellen dat je niet gaat betalen en waarom (in 1 zin), per mail (geen postzegel aan verspillen, geef ze geen extra persoonsgegevens cadeau).

Oke super bedankt

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 15:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ga dan maar rustig achterover hangen.

Of heel coulant zijn en het incassobureau éénmalig op de hoogte stellen dat je niet gaat betalen en waarom (in 1 zin), per mail (geen postzegel aan verspillen, geef ze geen extra persoonsgegevens cadeau).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 15:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=annayelyah schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:37]Ja.. maar als dat niet zo was, hebben ze dan alsnog het recht om het gehele bedrag 74 euro te incasseren?
Nee, maar wel 40 euro incassokosten.

Blijf het veel geld vinden voor één brief met postzegel te versturen ;-).

pi
door pieterwolters - Oct 29, 2014 om 15:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:42]
Blijf het veel geld vinden voor één brief met postzegel te versturen ;-).

Kennelijk weet jij een manier om automagisch, zonder enige kosten een brief te genereren en te posten.... Ik ben benieuwd.

Me
door Mer088 - Oct 29, 2014 om 15:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:42][quote=annayelyah schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:37]Ja.. maar als dat niet zo was, hebben ze dan alsnog het recht om het gehele bedrag 74 euro te incasseren?
Nee, maar wel 40 euro incassokosten.

Blijf het veel geld vinden voor één brief met postzegel te versturen ;-).

Ik stuur wel een e-mail in dit geval haha! :) Bedankt

si
door sibora - Nov 12, 2014 om 16:09
30 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap het even niet ; heb nimmer geld op mijn paypal rekening en als ik wat
koop schrijven ze dat van mijn bankrekening klaar. Maar als je wat koopt en
ze proberen dat geld te innen bij je bank en er staat geen saldo op kunnen
ze het ook niet innen. zo zal dat toch wel gegaan zijn neem ik aan ?
Dan zal je toch veel te laat je betaling gedaan hebben naar je saldo ?
Dan moet je ook niet klagen ; dat ze een incasso bureau inschakelen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 13, 2014 om 16:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@sibora dat is nog eens een lekkere vorm van gemakkelijk conclusies trekken, gewoon jouw eigen uitgangspunt als waarheid nemen.

Me
door Mer088 - Nov 13, 2014 om 19:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sibora schreef op woensdag 12 nov 2014, 16:09]Ik snap het even niet ; heb nimmer geld op mijn paypal rekening en als ik wat
koop schrijven ze dat van mijn bankrekening klaar. Maar als je wat koopt en
ze proberen dat geld te innen bij je bank en er staat geen saldo op kunnen
ze het ook niet innen. zo zal dat toch wel gegaan zijn neem ik aan ?
Dan zal je toch veel te laat je betaling gedaan hebben naar je saldo ?
Dan moet je ook niet klagen ; dat ze een incasso bureau inschakelen.

beste sibora,

mijn bankrekening was toen niet gekoppeld aan mijn paypal rekening, ik moest het van mijn bankrekening overmaken. overigens heb ik het verschuldigde bedrag 2 dagen erna weer teruggestort.

niet te snel conclusies trekken
bye

si
door sibora - Nov 13, 2014 om 20:13
30 Antwoorden / 2 Vragen

@ lekkerisdat.
Ik wil even reageren , naar wat je me schijnbaar kwalijk neemt.
Vraag over heb je betaling binnen gestelde termijn gedaan ; antwoord ( jup )
Maar dan ; geeft klager zelf aan ; ja maar als dat niet zo was ; mogen ze dan
die 74 euro incasseren. Dan is mijn vraag ; wat is het nu ja of nee ? akkoord !
een incasso krijg je niet zo maar van paypal . Dan kan ik er niets anders van
maken ; dat er niet terug betaald was binnen gestelde termijn !
Maar erger voor deze persoon is ; als die nog iets koopt ? en betaling loopt
via paypal , dat hij geld op zijn rekening van paypal moet hebben ; die betalen
niets meer op krediet neem ik aan.Hopende dat we het nu eens zijn !