ma
door majidtilburg Dec 5, 2014 om 13:23
Geldzaken & recht

Incasso rechten en plichten

Ik belde het incassobureau op 5 dec 2014 en gaf aan dat ik een betalingregeling wilde treffen dit mocht niet volgens hun en moest ik het bedrag voor 10 december 2014 betaald hebben anders gingen ze op beslaglegging over. magen ze dat zomaar of zijn ze verplicht om een betalingsregeling met mij te treffen

1735 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2014 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een incassobureau kan geen beslaglegging uitvoeren. Daarvoor moeten ze naar de rechter en op die zitting wordt u ook gehoord. Als de incasso dan toegewezen wordt, kan een deurwaarder beslag leggen.

Welk incassobureau is dit en waarover gaat de schuld? En hoe hoog is die?

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2014 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo majidtilburh,

Wanneer u de aanmaningen niet (volledig) betaalt, kan een deurwaarder worden ingeschakeld. Een incassobureau kan geen beslag leggen op uw goederen, maar een deurwaarder kan dit wel.
(Bron en meer info: klik hier)

Het ligt er ook nog aan aan wie je die schuld hebt.

Met vr.gr.

ma
door majidtilburg - Dec 5, 2014 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 5 dec 2014, 13:44]Een incassobureau kan geen beslaglegging uitvoeren. Daarvoor moeten ze naar de rechter en op die zitting wordt u ook gehoord. Als de incasso dan toegewezen wordt, kan een deurwaarder beslag leggen.

Welk incassobureau is dit en waarover gaat de schuld? En hoe hoog is die?

Het gaat Gemeentelijk Incassobureau Tilburg.
Het openstaand bedrag is 360 euro
Ik heb een tijd niet gereageerd vanwege omstandigheden maar nu wil ik het gewoon oppakken. Toen ik ze aan de lijn kreeg en aangaf dat ik al 180 euro had overgemaakt gaf ik aan dat ik woensdag 10 december 2014 het resterende bedrag zou overmaken even later besefte ik dat dat wel heel moeilijk ging worden en vroeg of ik een maand de tijd kon krijgen om de rest te betalen en daarvan zei meneer dat dat niet meer mogelijk was. Zit ik nu vast aan de datum van 10 december of heb ik het recht om er een maand over het resterend bedrag te doen? Superbedankt voor je reactie trouwens

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2014 om 14:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan zal hij toch eerst naar de rechter moeten gaan om een beslaq te kunnen leggen.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2014 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar is het een aanslag van de gemeente die openstaat, als dat zo is, mag een deurwaarderskantoor veel meer zonder rechter helaas.

U hebt uiteraard heel weinig rechten, maar als ik u was zou ik een afspraak maken om in persoon een betalingsregeling af te spreken.

Klik hier

Het lijkt me in ieder geval logisch dat u uitstel moet kunnen krijgen tot uw salarisbetaling deze maand.

Lukt dat allemaal niet, dan echt proberen het restantbedrag van iemand te lenen, want anders komen er nog grote kosten bij.

Succes.

target
door target - Dec 5, 2014 om 16:35
297 Antwoorden / 3 Vragen

Met tijger1 eens. Prima antwoord.

=majidtilburg schreef op vrijdag 5 dec 2014, 14:13: Ik heb een tijd niet gereageerd vanwege omstandigheden

Daar kijkt men niet naar. Ik kan "door omstandigheden" ook niet mijn gas/water/ligt een paar maanden niet betalen.

Voor beslag gelegd wordt komt de deurwaarder nog langs die dit gaat doen, en je hoeft het niet eens te vragen want hij zal je ook vragen om een betalingsregeling aan te gaan als je niet bij machte bent geheel te voldoen.

Jammer van het niet reageren want daardoor heb je nu nog hogere kosten die je uiteindelijk toch zult moeten voldoen.
Een dure les voor een volgende keer dan. Niet betalen en niet reageren kost geld.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2014 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, als de deurwaarder komt, dan levert dat extra kosten op, dus vóór de 10e iets proberen te regelen. Wel heel kort dag.

ro
door ron530 - Dec 5, 2014 om 17:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Vorderingen van de gemeente of overheid mogen zonder tussenkomst van de rechter overgedragen worden aan een deurwaarder. Voordat er tot beslaglegging over gegaan wordt is er al een heel traject van aanmaningen, sommaties en dergelijke aan vooraf gegaan. U heeft heel sec gezien al uw kansen op een regeling verspeelt. Beslaglegging op loon,uitkering of goederen betekent niet dat die direct ingaat maar als uiterste pressiemiddel wordt gebruikt. U krijgt na de beslaglegging alsnog de tijd om de vordering te voldoen, doet u dat niet wordt de beslaglegging ten uitvoer gelegd en gaat de kostenteller tikken.

target
door target - Dec 6, 2014 om 20:22
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 5 dec 2014, 16:52]Maar ja, als de deurwaarder komt, dan levert dat extra kosten op, dus vóór de 10e iets proberen te regelen. Wel heel kort dag.

Kosten voor de deurwaarder zijn er nu toch al. Reken maar dat ze die niet graag naar hen toe trekken en graag bij de schuldenaar laten.

target
door target - Dec 6, 2014 om 20:51
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 5 dec 2014, 17:46]U krijgt na de beslaglegging alsnog de tijd om de vordering te voldoen, doet u dat niet wordt de beslaglegging ten uitvoer gelegd en gaat de kostenteller tikken.

Juist. De deurwaarder komt wel beslag leggen, maar dat is voorlopig beschrijven. In eerste instantie instantie zal hij in gesprek gaan over een nieuwe betaalregeling en uitleggen dat deze laatste kans wel strikt nageleefd moet worden.

Dus, advies: Nu niet meer nalatig zijn en zorgen dat je aan je betalingsverplichtingen voldoet. Anders heb je pas echt stront aan de knikker.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2014 om 21:45
16827 Antwoorden / 202 Vragen

In uw gemeente is er ongetwijfeld een instantie waar u kunt aankloppen voor verdere hulp maar niet uit te sluiten is, dat u te laat bent. Overigens, u geeft aan dat u reeds een deel heeft betaald dus het volledige oorspronkelijke bedrag kan nimmer en nooit worden gevorderd.