ze
door zeelen78 Oct 29, 2015 om 19:59
Geldzaken & recht

Incassobureau Ggn stalkt via sms

Mijn vrouw wordt sinds enige tijd lastig gevallen door Ggn. Ze willen geld innen omdat er een vordering open zou staan bij de Nuon. Mijn vrouw heeft nog nooit een energiecontract afgesloten en wij zijn ook nog nooit met Nuon in contact geweest. De wijze waarop is ook vreemd. Er wordt alleen naar het telefoonnummer van mijn vrouw gebelt en gesmst. Een maal heeft ze opgenomen en toen kreeg ze een computerstem te horen. De sms'jes zijn ook niet persoonlijk gericht. U heeft een vordering uitstaan onder onder dossiernummer 23533431000 zsm over te maken via link, met vriendelijke groet Ggn. Meer is er niet gegeven en ik ga er gewoon van uit dat ik hier bedonderd wordt of opgelicht. Wat moet ik doen?

10799 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2015 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het niet mogelijkheden om in te loggen op mijnincasso.ggn.nl dan? Daar zou de vordering toch te controleren moeten zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2015 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

mogelijkheden = mogelijk

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zeelen78,

Zou gewoon niet reageren.
Komt over als 'fake' oftewel nep.

Je zou bij Ggn kunnen informeren of daar iets meer bekend is.
De link van diumenge: klik hier.

Er zou schriftelijk contact opgenomen moeten worden:
Aanmaning ontvangen?
'Heeft u een brief van GGN ontvangen? Neem contact op met ons of regel al uw zaken online via Mijn Incasso.'
Anders: klik

Suc6

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2015 om 20:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Niet op reageren, dit is 99,9999999% zeker nep. Bel desnoods het ggn nummer uit de telefoongids

ze
door zeelen78 - Oct 29, 2015 om 20:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jawel als ik op de link klik. Ga ik naar een iDEALsite van Ggn. Snel en gemakkelijk vordering voldoen. Alleen staat daar het dossier nummer met een onbekende postcode en huisnummer en het te vorderen bedrag. Verder kies bank om via ideal te betalen

valerius-2
door valerius-2 - Oct 29, 2015 om 20:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u nog nooit iets met NUON te maken heeft gehad dan hoeft u zich geen zorgen te maken Gewoon niet op reageren.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2015 om 20:21
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Vooral wachten met betalen. Bel eerst naar het GGN nummer uit de telefoongids. En als u geen NUON verbintenis heeft/heeft gehad, eerst uitzoeken hoe het wel zit.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeelen,

....Jawel als ik op de link klik. Ga ik naar een iDEALsite van Ggn.....

NIET doen dus! NIETS invullen! NEP!!!

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2015 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk is er sprake van een persoonsverwisseling dan, ik zou eenmalige contact met ze opnemen om dat mede te delen en aan te geven dat u niet gediend bent van verder contact op deze (onpersoonlijke) manier via sms en belcomputers. En dat u desnoods verdere stappen onderneemt als het niet stopt. Daarbij ga ik er wel vanuit dat er werkelijk geen rechtmatige vordering op u(w vrouw) bestaat.

ho
door hopetobehelping - Oct 29, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zeelen78,

als ik uw vraag en uw reactie lees dan kan het niet anders zijn dan dat de vordering niet voor uw vrouw bestemd is. Het telefoonnummer dat men aan de vordering heeft gekoppeld klopt dus niet.
Als ik u was zou ik dit eenmalig aan ggn melden.
Blijft men u vrouw daarna nog veelvuldig lastig vallen dan kunt u contact opnemen met de telecom aanbieder van uw vrouw met het verzoek om het nummer te blokkeren. U kunt zelf waarschijnlijk ook al het telefoonnummer blokkeren voor inkomende gesprekken op de telefoon maar of u zelf ook het nummer voor SMS kunt blokkeren betwijfel ik.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2015 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeelen78,

.....Wat moet ik doen? .....
Bij Ggn melden dat deze VALSE mail in omloop is.

sw
door swat1500 - Oct 29, 2015 om 21:48
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Niets toe te voegen aan de reacties van de anderen. Hoe lang heeft uw vrouw al dit 06 nummer? Niet onmogelijk is dat het nummer eerst aan ander toegewezen is geweest en dit nummer heeft opgegeven als zijn/haar telefoonnummer bij het afsluiten van het energiecontract.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2015 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 okt 2015, 20:26]@zeelen78,

.....Wat moet ik doen? .....
Bij Ggn melden dat deze VALSE mail in omloop is.

Het is geen mail, maar een sms.

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2015 om 23:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou niets doen. Het is maar een telefoonnummer waar ze uw vrouw op proberen te bereiken. Zodra je contact opneemt gaan ze vragen wie je bent, waar je woont, nu weten ze nog helemaal niets van u of uw vrouw. Díe smsjes bloeden vanzelf dood.

door 1953 - Oct 30, 2015 om 02:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou er dan ook niet op reageren, mogelijk phishingmail uit naam van GGN, noch betalen.

Wat is de (telefonische) reactie van GGN?

Denk eerder dat men uw vrouw geld probeert afhandig te maken door een criminele (buitenlandse) organisatie.

Meestal is eenvoudig e-mailadres het slachtoffer van dergelijke praktijken, als voorbeeld: Claudia@zaggo.frl of Willem-Alexander@kingkong.nl

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 30, 2015 om 16:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welke exacte link (niet op klikken!) staat er genoemd in deze smsjes?

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2015 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 29 okt 2015, 21:49]

Het is geen mail, maar een sms.

OT
Klopt. Bedankt voor de rectificatie.

jo
door jorisw - Oct 30, 2015 om 16:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht heeft iemand een "vals" mobiel nummer opgegeven of hebben ze een tikfout gemaakt bij het in het systeem zetten. Daarom dus even bellen met GGN.