ri
door rickyb Aug 25, 2011 om 20:57
Vakantie & reizen

Informatie achterhouden? reisbureau

Hoi allemaal,

Ik heb samen met mijn vriendin besloten om lekker op vakantie te gaan. Probleem was al snel waar gaan we heen en ik was ook snel het overzicht kwijt door het grote aanbod. Hierop zijn wij naar Globe reisbureau gegaan om ons te laten helpen.

Naar mate de vakantie naar mexico dichterbij komt zijn er een aantal problemen naar voren gekomen:

1. Bij het ophalen van de tickets blijkt dat de leeftijd van mijn vriendin niet klopt. 25 in plaats van 24 de persoon die ons geholpen heeft een ID in haar handen heeft gehad en toch een fout gemaakt. ik heb later helaas getekend voor deze gegevens maar toen wij hier achter kwamen kon ik nu niet echt zeggen dat ik me goed geholpen voelde. (27 Euro gekost)

2. Wat blijkt nu? het is regenseizoen in mexico. Ik voel mij zeer genaaid. Heb het hele jaar goed moeten sparen om weg te kunnen naar een zon vakantie. Ik heb dit ook duidelijk aangegeven bij het reisbureau dat wij een zon vakantie wilden. Nu ben ik vandaag de tickets gaan halen de juiste dit keer. En ik geef aan dat ik het niet netjes vind, dat mij niet is verteld dat het het weer in Mexico op het moment geen zon vakantie weer is. De mevrouw reageerde daarop lachend owja orkaan Irene is pas over het carabische gebied getrokken.

Dat ik nooit meer een reis via Globe zal boeken is duidelijk. Maar wij zitten er nu wel mee te kijken. Ik ben niet goed geïnformeerd en dat is juist de hele reden waarvoor ik naar een reisbureau ben gegaan.

het is ook nog maar 4 dagen voordat we vertrekken en ik benieuwd of hier ik nog iets aan kan doen?

Ik hoop dat iemand me hier kan vertellen of ik in mijn recht sta om hier werk van te maken?

Ricky en Sumeyra

1793 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 25, 2011 om 21:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Dat je je niet goed geholpen voelde snap ik niet helemaal, jij hebt de gegevens Niet Goed gecontroleerd voor je accoord tekende en daar kunnen ze dan verder niets mee...........behalve dit te corrigeren en daar worden kosten voor gerekend veelal.

Je bent niet goed geinformeerd zeg je maar heb je jezelf ook geinformeerd/ vragen gesteld ?

--Doordat het land zo groot is kent Mexico ook diverse klimaten.
Niet alleen de grootte, maar ook de verschillende hoogtes zorgen voor verschillende klimaten.

Regenseizoen betekent echter niet dat het de hele dag regent.
Echter er is een grote kans dat er dagelijks een fikse bui valt. Deze zijn vaak hevig en van korte duur.
In deze periode is het vaak erg warm en vochtig.
--Info

Je kunt er verder niet veel meer aan doen, dat je niet verder hebt gekeken dan je neus lang is is geen reden voor annuleren, reisburo kan je advies geven en wellicht was het niet al te goed advies maar uiteindelijk besluit jij altijd nog zelf tot het ondernemen van de reis.

Ga gewoon lekker op vakantie en geniet ervan.

rj
door rjw - Aug 25, 2011 om 22:32
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Waar is de tijd gebleven dat mensen zich, voordat ze een bak geld over de balk smijten, zich een beetje inlezen in wat ze gaan doen?

ri
door rickyb - Aug 25, 2011 om 23:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

hmm.. heb al 2x een heel verhaal getikt en er gaat telkens iets mis met het verzenden. Nu in het kort

bedankt voor de snelle reacties,

Ik dacht door naar een reisbureau te gaan ik juist niet zo wantrouwend hoefden te zijn, zoals ik dat bij de honderden sites was die er te vinden zijn.Ik heb duidelijk om advies gevraagd en naar mijn mening ben ik er niet goed over geinformeerd. Als ik vraag om een zon vakantie en mevrouw komt met voorstellen waar het achteraf regen seizoen blijkt te zijn. Zou het fijn geweest zijn als dat in ieder geval gemeld was. Het is tenslotte hun vakgebied.

Ik begrijp dat er weinig aan te doen valt en we gaan er gewoon het beste van maken.

Ricky

emcede
door emcede - Aug 25, 2011 om 23:18
959 Antwoorden / 4 Vragen

Zonuren /temperatuur augustus (landenportal.nl/mexico):
West-Mexico 8 / 33
Mexico-Stad 7 / 24
Yucatan 7 / 33

Hoeveel meer zon wil je!!! En inderdaad, dit had je tevoren (in elk geval vóór de beslissing te nemen) zelf uit kunnen zoeken.

Grote kans dat je een zonnige vakantie krijgt, met af en toe een fikse bui. Niet langer over nadenken. Veel plezier!

stacey
door stacey - Aug 25, 2011 om 23:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=emcede schreef op donderdag 25 aug 2011, 23:18]Zonuren /temperatuur augustus (landenportal.nl/mexico):
West-Mexico 8 / 33
Mexico-Stad 7 / 24
Yucatan 7 / 33

Hoeveel meer zon wil je!!! En inderdaad, dit had je tevoren (in elk geval vóór de beslissing te nemen) zelf uit kunnen zoeken.

Grote kans dat je een zonnige vakantie krijgt, met af en toe een fikse bui. Niet langer over nadenken. Veel plezier!

Ja, dat het regenseizoen zou zijn betekend niet dat de zon niet schijnt ;-)
Misschien is een fikse bui wel zo verkoelend als het zo warm is.

Slechter dan hier zal het in elk geval niet zijn......