vlo
door vlo Aug 31, 2015 om 14:09
Geldzaken & recht

Ing bank - app. -foute tenaamstelling

Sinds ik de app van de ING bank heb aangemaakt april 2015 staat mijn naam onjuist bij de instellingen!!
Na veel heen en weer mailen weten de meeste medewerkers niet waarom het gaat !?
Uiteindelijk wordt er verteld dat dit helaas in de programmatuur staat en bij de volgende sessie pas veranderd kan worden!!
Zelf vind ik dat een irritant antwoord en dat ze zo slordig met persoonsgegevens omgaan en afhankelijk ben van hun computer fouten; tot nu toe nog steeds fout! en laten niets meer van zich horen!!
Ik ben uiteraard benieuwd of meerdere mensen daar last van hebben!!!
Met groet ,Vlo

2278 11 Rapporteer

ro
door ron530 - Aug 31, 2015 om 14:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft bij het invullen van de gegevens waarschijnlijk een foutje gebakken waardoor e.e.a. niet juist is. Uw fout bij de ING neerleggen is wel heel kort door de bocht want de app neemt de gegevens die u invoert klakkeloos over. U zou de app kunnen verwijderen en opnieuw met invullen van de juiste gegevens kunnen installeren.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 31, 2015 om 14:46
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wat klopt er niet aan uw gegevens?
Lijkt me handig om daarmee te beginnen.

Kloppen de gegevens op Mijning.nl wel?

di
door digioma - Aug 31, 2015 om 14:53
646 Antwoorden / 29 Vragen

Hier schijnen meer instanties last van te hebben... al 32 jaar wordt onze achternaam bij het provinciaal waterleidingbedrijf verkeerd geschreven... hoeveel telefoontjes en mail we daaraan al hebben besteed... maar "HET STAAT IN DE COMPUTER" krijgen we steeds te horen. Onze achternaam begint met een H en staat daar in het systeem met een W... dat scheelt nogal.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vlo,

Volgens de ING kun je de app weer verwijderen (staat op hun site: klik):

..... U kunt de app altijd weer verwijderen, mocht het u niet bevallen. .....

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 31, 2015 om 18:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=digioma schreef op maandag 31 aug 2015, 14:53]"HET STAAT IN DE COMPUTER"
Typefout in de naam is dan nog vrij onschuldig. De data-honger van 'onze' overheid gaat voor velen nog voor problemen zorgen in de toekomst, onder noemer van bovenstaande tekst ik capslock..

ingwebcare
door ingwebcare - Aug 31, 2015 om 19:08
73 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond Vlo,

Goed dat je het aangeeft. Ik snap dat je wilt dat dit aangepast wordt.Wil je ons een berichtje sturen op Facebook of Twitter? Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen :)

Groet,
Pascalle
ING-Webcare

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 1, 2015 om 18:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ingwebcare schreef op maandag 31 aug 2015, 19:08]Goedenavond Vlo,

Goed dat je het aangeeft. Ik snap dat je wilt dat dit aangepast wordt.Wil je ons een berichtje sturen op Facebook of Twitter? Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen :)

Groet,
Pascalle
ING-Webcare
Waarom de klant onnodig privacy gevoelige informatie via een derde-partij -waarbij deze gegevens voor eeuwig opgeslagen worden- laten verstrekken? Neemt ING de privacy van hun klanten niet serieus?

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 1 sep 2015, 18:29][quote=ingwebcare schreef op maandag 31 aug 2015, 19:08]Goedenavond Vlo,

Goed dat je het aangeeft. Ik snap dat je wilt dat dit aangepast wordt.Wil je ons een berichtje sturen op Facebook of Twitter? Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen :)

Groet,
Pascalle
ING-Webcare
Waarom de klant onnodig privacy gevoelige informatie via een derde-partij -waarbij deze gegevens voor eeuwig opgeslagen worden- laten verstrekken? Neemt ING de privacy van hun klanten niet serieus?

Ach ja Facebook of Twitter. ING heeft toch ook ern mailadres en telefoon?

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 1, 2015 om 19:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 19:08]Ach ja Facebook of Twitter. ING heeft toch ook een mailadres en telefoon?
Dat 'e-mail' is zo'n klein venstertje waar je maximaal 25 woordjes in kwijt kunt #fail.

Daarnaast maak je met het bezoeken van ING.nl ook verbinding met;
http://tms.ingservices.nl/ speciaal 'n domein om enkel en alleen 'n script te draaien, vrij verdacht
https://www.ensighten.com/ spyware dat zeggen ze althans geheel zelf https://www.ensighten.com/privacy-policy/
http://sdlmedia.com website bouwen kunnen ze blijkbaar niet zelf bij ING (jouw persoonsgegevens gaan daarmee dus via 'n derde-partij waar jij als klant geen inzicht in hebt, overigens ING zelf ook niet).
Waarschijnlijk nog veel meer, wanneer je inlogt, gelukkig heb ik die mogelijkheid niet :-).

Kortom heb bovenstaande vraag maar even zelf beantwoord, het is dus duidelijk; nee.
Valt mij nog mee dat ze de sociale plug-ins -inclusief trackers- van facebook e.d. niet gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

Onzin. In dat "kleine" venstertje kan je dus een heel verhaal kwijt. Want hoe meer je tikt, hoe groter het wordt.

En de andere punten zullen bij de andere banken net zo zijn. Afgezien daarvan heeft de ING de gegevens al van de Ts, maar moet er alleen iets gecorrigeerd.

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2015 om 22:40
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 31 aug 2015, 14:36]U heeft bij het invullen van de gegevens waarschijnlijk een foutje gebakken waardoor e.e.a. niet juist is.
Wie zegt dat nu?