hu
door hulpgezocht Apr 6, 2014 om 11:28
Geldzaken & recht

ING Creditkaart veroorzaakt mega roodstand

In december 2012 kon in bij de ING bank een creditkaart krijgen met een limiet van €2500,00 dit ondanks me lening van €36.000,00. Dit kwam mij zeer goed uit want ik zat financieel goed klem. eerste termijnen kon ik nog goed terug betalen omdat in januarie 2013 nog extra geld ontving.

Echter de maanden daarna ben ik toch doorgegaan met pinnen omdat ik geen geld had. Op dat moment zat ik zo diep in de put dat ik geen uitweg meer zag. Ik zal hier verder niet te diep op ingaan.

Het probleem is dat ik tot en met mei 2013 volop kon pinnen met deze creditcard en de ING schreef de maandelijkse kosten zo van me ING betaal rekening af ookal stond hier niks op. Nu een dik jaar later zit ik nog steeds met een dikke roodstand op mijn betaalrekening. Momenteel verdien ik meer dan toen de tijd en ben ik instaat om deze schuld op te lossen. Echter door deze roodstand €15.004,85 en mijn huidige lening van €36.000,00 en een negatieve BKR registratie door deze roodstand kan ik nergens een lening krijgen om deze schulden te bundelen in een grote lening met een looptijd van 120 maanden. die ik wel kan betalen alleen niet krijg.

In plaats daarvan blijft de schuld gelijk. De lening los ik af maar aan de andere kant blijft de schuld gelijk door de 15% rente die geheven word op mijn betaal rekening. Er zit dus geen vooruitgang in.

Nu heb ik nog een laatste oplossing bedacht om een lening van 60 maanden bij de ING te nemen om deze creditcard/rente schuld af te lossen. maar ik ga er vanuit dat ING deze ook afwijst ivm de BKR notering die ze zelf hebben gemeld.

Al met al zit ik dus in een financieele situatie waar ik onmogelijk uit kom met deze notering van het BKR.

Ik ben niet opzoek naar kritische reacties op mijn huidige situatie want ik weet zelf ook wel dat ik er een zooitje van heb gemaakt.

ik zoek gewoon een oplossing ipv de schuldsanering in want ik kan het wel betalen alleen de mogelijkheden zijn er niet. en ik wil graag me eigen troep opruimen!

Ik zie uit naar waardevolle reacties!

7269 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 6, 2014 om 11:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien via de kredietbank in uw gemeente een lening aanvragen?

ro
door ron530 - Apr 6, 2014 om 12:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De kredietbank of stadsbank kan enkel leningen verstrekken die binnen 3 jaar afgelost kunnen worden. Het totale schuldenplaatje van u ligt daar veel te hoog voor. Wat de stadsbank wel kan doen is hulp bieden en bemiddelen in deze vooralsnog uitzichtloze situatie. Een wettelijke schuldsanering is nog niet aan de orde maar een minnelijk traject is zeker een optie.
Toch wel een kanttekening want u denkt het zelf op te kunnen lossen middels een nieuwe lening maar dat gaat gezien de BKR registratie nooit lukken.

ho
door hopetobehelping - Apr 6, 2014 om 12:48
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp dan is vooral de roodstand van € 15.004,96 een groot probleem.
Het rente percentage van 15% is het wettelijke maximale percentage voor rood staan. Dat is jaarlijks een bedrag van circa € 2.250,- aan rente.

Naast de al aangegeven mogelijkheden van kredietbank/stadsbank zijn misschien de volgende opties nog een mogelijkheid:
- geen idee of u beschikt over familie of vrienden die u zouden kunnen helpen met de € 15.000. Stel dit lukt u en dan voor bijvoorbeeld 5% dan wint u er veel mee en de andere partij krijgt ook een veel betere rente dan op een bankrekening. Alhoewel het natuurlijk niet optimaal is om van familie of vrienden te lenen.
- de rente die u betaalt aan ING is veel hoger dan de rente waarmee ING adverteert. Ik zag 9,9% op hun site staan. Nog veel te veel maar beter iets dan niets. Een gesprek hierover met ING lijkt me wel op zijn plaats. Daarbij aangevuld dat indien u al een tijdje voldoet aan uw betalingsverplichting aan ING zij wellicht bereid zijn om de BKR notering in te trekken. Probeer hierover wat af te spreken met ING. Zonder BKR notering is het nog niet gemakkelijk maar het opent wel veel meer mogelijkheden voor u.

me
door mein33 - Apr 6, 2014 om 12:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hulpgezocht schreef op zondag 6 apr 2014, 11:28 maar ik ga er vanuit dat ING deze ook afwijst ivm de BKR notering die ze zelf hebben gemeld.

U gaat er op voorhand vanuit dat ING een passende oplossing zal afwijzen, dat is niet verstandig.
Ga in gesprek gaat met ING of u zal nooit weten of er bij ING mogelijkheden zijn om uw lening(en) te saneren.
Maak een afspraak met een financieel adviseur van ING en ga een gesprek (onder vier ogen, niet via de mail en telefoon) aan en leg uw huidige situatie uit en hoe u denkt het e.e.a. te kunnen reguleren. Mogelijk kan ING hier in meegaan of zijn er andere mogelijkheden voorhanden.

jantje7
door jantje7 - Apr 6, 2014 om 14:16
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 6 apr 2014, 12:48]Als ik het goed begrijp dan is vooral de roodstand van € 15.004,96 een groot probleem.
Het rente percentage van 15% is het wettelijke maximale percentage voor rood staan. Dat is jaarlijks een bedrag van circa € 2.250,- aan rente.

Naast de al aangegeven mogelijkheden van kredietbank/stadsbank zijn misschien de volgende opties nog een mogelijkheid:
- geen idee of u beschikt over familie of vrienden die u zouden kunnen helpen met de € 15.000. Stel dit lukt u en dan voor bijvoorbeeld 5% dan wint u er veel mee en de andere partij krijgt ook een veel betere rente dan op een bankrekening. Alhoewel het natuurlijk niet optimaal is om van familie of vrienden te lenen.
- de rente die u betaalt aan ING is veel hoger dan de rente waarmee ING adverteert. Ik zag 9,9% op hun site staan. Nog veel te veel maar beter iets dan niets. Een gesprek hierover met ING lijkt me wel op zijn plaats. Daarbij aangevuld dat indien u al een tijdje voldoet aan uw betalingsverplichting aan ING zij wellicht bereid zijn om de BKR notering in te trekken. Probeer hierover wat af te spreken met ING. Zonder BKR notering is het nog niet gemakkelijk maar het opent wel veel meer mogelijkheden voor u.

ING adverteert niet met bij roodstand 9,9% maar er staat op de site 13,9%. In werkelijkheid berekend ING 13,6%. Alleen als u een lening afsluit betaald u de door u genoemde 9,9%. Het nadeel bij roodstaan is dat minimaal 1 x per 3 maanden er een positief saldo moet zijn.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2014 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet voor het een of ander, maar de titel van uw vraag is natuurlijk niet correct. Die creditcard heeft de roodstand niet veroorzaakt.

mahadma
door mahadma - Apr 6, 2014 om 15:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bel eens met uw eigen gemeente, afdeling schuldhulpsanering, (en niet met een particulier burotje wat dat ook doet) en leg je situatie uit. Misschien kunnen zijn een advies geven of op de een of andere manier een bemiddelende rol spelen met de schuldeiser(s). Via de reeds genoemde minnelijke schikking is er misschien een opening te maken. Nu sta je in schaaktermen "pat".

Ja
door JanvanAlles - Apr 6, 2014 om 15:53
330 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom bleef u maar pinnen in de wetenschap dat er al schulden waren? Is dit niet een gevalletje pot verwijt de ketel? Men kan de bank wel de schuld geven maar als eerste ben je zelf altijd volledig verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
Ik meen ook dat de creditcard niet de roodstand heeft veroorzaakt maar puur u zelf. Ben het dus met Tijger eens. Uw eigen handelen heeft u in de problemen gebracht. De voorwaarden op de sites van alle banken zijn behoorlijk duidelijk mbt roodstand en de gevolgen.

user123
door user123 - Apr 6, 2014 om 21:40
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=thaorchid schreef op zondag 6 apr 2014, 15:53]Waarom bleef u maar pinnen in de wetenschap dat er al schulden waren? Is dit niet een gevalletje pot verwijt de ketel? Men kan de bank wel de schuld geven maar als eerste ben je zelf altijd volledig verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
Ik meen ook dat de creditcard niet de roodstand heeft veroorzaakt maar puur u zelf. Ben het dus met Tijger eens. Uw eigen handelen heeft u in de problemen gebracht. De voorwaarden op de sites van alle banken zijn behoorlijk duidelijk mbt roodstand en de gevolgen.

Dat is ts zich ook bewust. Hij weet dat hij verantwoordelijk is en zijn eigen puinhoop wil opruimen.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@user123

Dan moet hij een andere titel gebruiken. Die Ing card kan er helemaal niets aan doen.

Ja
door JanvanAlles - Apr 6, 2014 om 22:31
330 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat er geen andere optie is dan schuldsanering, wat ik vreselijk vind want willens en wetens maar blijven pinnen terwijl er al torenhoge schulden zijn. En dan de schuldsanering in en de schuldeisers uiteindelijk maar met een schijntje het riet in sturen en zelf weer vrolijk schuldloos verder terwijl je willens en wetens schulden maakt, ik heb daar zo de pest aan. het is niets anders dan leven op anderman's kosten maar ja, daar zijn er zat van, nietwaar?
Overigens mogen ze van bij heel die BKR-notering opschroeven naar 10 jaar of langer indien je zelf compleet aantoonbaar verantwoordelijk bent voor je schulden.