ea
door eardrums Nov 24, 2015 om 21:31
Geldzaken & recht

ING zakelijk krediet eenzijdig beeindigd

Ik kreeg vandaag een brief van de ING, dat mijn zakelijk krediet zomaar is beeindigd per 18 jan 2016, omdat ik sinds een jaar niet 1 keer rood heb gestaan. mag dit zo maar ?

4453 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2015 om 21:48
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is een consumenten forum, maar het zal best in uw (kleine) lettertjes contract staan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2015 om 23:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zal u in de voorwaarden van de lening moet vinden dat dit mogelijk is.

hansje klein
door hansje klein - Nov 25, 2015 om 00:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Banken zijn er toch niet voor de klant..........en wanneer uw klantzijn niets oplevert voor een bank, dan.........krijg je dit soort geselecteerde extra klantenservice!

Wanneer er alleen maar klanten in uw (aangenomen) eigen winkel komen kijken en niets kopen, dan............snapt u, bijna hetzelfde, gaat de winkel voor altijd dicht!

Klanten ontzorgen en over de schutting smijten is bij banken van alle tijden!

door 14peter - Nov 25, 2015 om 00:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat mag, want dat staat in art 22.1 van de Algemene Bepalingen van Kredietverlening. Ik snap overigens niet waar u zich druk om maakt. Als u er geen gebruik van maakt veranderd er feitelijk toch niets?

pi
door pieterwolters - Nov 25, 2015 om 08:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 25 nov 2015, 00:31]Banken zijn er toch niet voor de klant..........en wanneer uw klantzijn niets oplevert voor een bank, dan.........krijg je dit soort geselecteerde extra klantenservice!

Wanneer er alleen maar klanten in uw (aangenomen) eigen winkel komen kijken en niets kopen, dan............snapt u, bijna hetzelfde, gaat de winkel voor altijd dicht!

Klanten ontzorgen en over de schutting smijten is bij banken van alle tijden!

Het staat gewoon in de voorwaarden waar TS voor heeft getekend. Dat misschien niet alle consumenten lezen waar ze voor tekenen OK, maar van een zakelijke klant mag je meer verwachten.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook niet alle zakelijke klanten lezen de voorwaarden, dat blijkt. Maar als men dan ergens mee geconfronteerd wordt, is toch het eerste wat men doet het contract nog even controleren?

ea
door eardrums - Nov 25, 2015 om 11:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo alle reageerders, dank voor uw commentaar en reageer ik ook even op een aantal argumenten.
Ik weet dat het om een zakelijk contract is, echter ben ik naast ZZP'er en ook consument.
Als ZZP'er heb je al weinig zekerheden, en is een vangnetje als een krediet best noodzakelijk, omdat ik afgelopen jaren ook wel eens slecht betalende klanten heb gehad, en dan moet je toch na een kwartaal je BTW afdragen die je dan nog niet eens ontvangen hebt, dus heb ik er wel eens gebruik van moeten maken uit pure noodzaak. Ik heb dit krediet al meer als 20 jaar en ben dus ook best wel een goede klant. Je betaals wel 14% rente als je "rood" staat.
Het feit dat ik het dus 12 maanden niet gebruikt hebt, wil dus niet zeggen dat ik het niet nodig zou hebben. In de brieg van de ING zeggen ze gewoon dat ze stoppen met dit product....
grtz Ron

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2015 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......echter ben ik naast ZZP'er en ook consument........

In dit geval ben je toch echt geen consument. Als je als privé persoon bijv. een t.v. had aangeschaft waar je nu problemen mee had, dan zou je een consument zijn.

hansje klein
door hansje klein - Nov 25, 2015 om 11:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw subjectieve vraag geeft een antwoord van de ING weer, dat ik me niet kan voorstellen. Wat is de letterlijke reden van opzeggen?

me
door mein33 - Nov 25, 2015 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=eardrums schreef op woensdag 25 nov 2015, 11:30]. In de brieg van de ING zeggen ze gewoon dat ze stoppen met dit product....
grtz Ron

De ING stopt met dit product.
Het heeft klaarblijkelijk niets te maken met uw redenering dat het zou komen omdat u er al een jaar geen gebruik van heeft gemaakt.
Is u ook een alternatief voor dit verdwijnende product aangeboden.

ea
door eardrums - Nov 25, 2015 om 12:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

@ Hr Klein;
in de brief staat letterlijk :
Achtergrond beindiging krediet
"Per 1 maart 2015 hebben we het ING rekening courant geintroduceerd, Dit nieuwe product biedt meer zekerheid en het tarief is meer afgestemd op de individuele situatie van de ondernemer. Voorwaarde van het verstrekken van het nieuwe ING rekening courant is dat u een kredietbehoefte heeft.
Omdat u de afgelopen 12 maanden geen gebruik heeft gemaakt van uw krediet, voldoet u niet aan de voorwaarde"

Iets wat de ING per 15 maart dit jaar introduceerd, met nieuwe voorwaarden, en dan zeggen dat ik er nu al binnen 6 maanden niet aan voldoe ?
dat is toch wel vreemd ?

ea
door eardrums - Nov 25, 2015 om 12:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

correctie op mijn vorige post;
het was natuurlijk per 1 maart 2015 en niet 15 maart. (typefoutje)
:o)