pa
door pa0jaz Apr 8, 2015 om 12:02
Geldzaken & recht

Inhouden klein pensioen - afkoop

Wanneer wordt er weer aandacht besteed aan de uitvoering van de problemen rond het klein pensioen, nu de SVB de datum heeft gesteld op 19 december 2014 en de pensioengerechtigden tussen die datum en 1 januari 2013 (begin van de verlegging AOW-pensioendatum) niet meegenomen worden in de uitspraak van Jetta Kleinsma, de Staatssecretaris. Heeft de SVB zelf dat beslissingsrecht? Hoe luidt de wet gelijke behandeling?

1511 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wilt u dat er hier aandacht aan besteed wordt? Of zou u willen dat Kass dat doet?

Dan moet u link onderaan op contact met Kassa klikken.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog afgezien daarvan is de zaak helemaal afgedaan voor mensen die geen bezwaar gemaakt hebben.

pa
door pa0jaz - Apr 8, 2015 om 14:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger 1,
ik heb begrepen dat er veel gedupeerden zijn althans dat zegt de SVB zelf in haar uitlatingen.
Mijn bezwaar is eigenlijk nog steeds niet volgens de normen behandeld, zoekgeraakte brieven en zo, leugens verspreiden, maar maakt de SVB zelf de wetten, of doet de Tweede Kamer dat! Ik heb nog 5 weken de tijd om bezwaar (of beroep) te maken.
In juni 2014 hebben ze mij al geadviseerd om bezwaar te maken en dat wijzen ze nu af omdat er volgens hen geen nieuwe feiten en omstandigheden zijn. Maak maar weer bezwaar is hun advies.. Het amadement Verhij c.s. is mijn inziens duidelijk, maar kennelijk niet tot de hersens van de SVB doorgedrongen. Ik beroep mij op de wet gelijke behandeling. Overigens is dit de vierde procedure die voor het grootste gedeelte gewonnen zijn, halsstarrigheid is een bekend verschijnsel bij de SVB, maar de aanhouder wint.
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar de SVB wil alleen maar processen voeren (tijdsbesteding) en vastgeroest in hun stoelen. Ik krijg wel steeds een rare smaak in mijn mond als zij spelen op emoties en starrigheden. Ze kunnen de brief van Jetta niet lezen........(kan een paard ook niet!)

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of er veel gedupeerden zijn kan ik niet beoordelen.

Als u al in juni 2014 bezwaar kon maken, kan ik mij niet voorstellen dat u daar nu nog vijf weken voor hebt.

Maar wellicht bedoelt u beroep aantekenen tegen de uitspraak op het bezwaar.

Ik geloof niet dat de SVB alleen maar processen wil voeren uit tijdsbesteding. Zij moeten de wet uitvoeren en die is nu wat onduidelijk geworden door de opschuiving van de AOW datum.

U moet een proces voeren, waarom u daar emoties, starrigheden en leugens verspreiden bijhaalt, begrijp ik niet.

pa
door pa0jaz - Apr 9, 2015 om 00:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn van mening dat we in deze zaak de SVB in gebreke moeten stellen (gezien de correspondentie enz.) dat levert meer op dan een bezwaar of beroep in te stellen.
De wet gelijke behandeling en het gelijkheidsbeginsel zijn termen die ook meespelen.
Er hebben zich al 5 verschillende SVB ers met de zaak bemoeid en geen van hen gaat in op aangevoerde feiten. Je kunt wel trekken aan een dood paard, maar daarmee leert hij niet denken.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2015 om 08:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u denkt daarmee succes te hebben, dan doet u dat toch? Ik geef u weinig kans, maar niet geschoten, altijd mis.

Ik wens u succes.

pa
door pa0jaz - Apr 9, 2015 om 13:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger 1,
mijn mening,
u reageert niet op de problemen en u geeft alleen maar commentaar, dat is uw goed recht, maar ik zoek lotgenoten in de zelfde situatie om SAMEN concreet iets te doen tegen deze misstand.
Bent u wel op de werkelijke hoogte van deze problemen (het niet goed uitvoeren van veranderde (spel-) regels? De mensen aan de telefoon bij de SVB zijn niet of nauwelijks geinformeerd en bekend met hun eigen problemen, als je ze belt, waarom ze zelf steeds vragen, kruipen ze in hun schulp of reageren brutaal op inhoudelijk vastgestelde feiten. Ik ken de SVB al jaren en heb na onnodige langdurige procedures, er steeds uitgehaald van hetgeen ik wenste. Ook nu weer, goede argumenten worden steeds ontweken en duscussies aangaan met woord en wederwoord kent de SVB niet, dan zetten ze gewoon een ander op de stoel. Ik heb inmiddels met 52 verschillende medewerkers te maken gehad in 4 procedures sinds 2009 en dat spelletje speelt nu weer, ik heb al 5 verschillende mederwerkers aan de telefoon gehad. DAT IS ECHT EFFICIENT DE KLANT OP DOOD SPOOR HOUDEN en tegenspreken door onwetendheid.
Ik kan niet tegen onrecht en dit soort praktijken en ik was blij dat ik na mijn pensioen van ze af was, maar helaas........................... Een map vol inmiddels met deze zaak.
Groeten, jaz

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2015 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Het amadement Verhij c.s. is mijn inziens duidelijk, maar kennelijk niet tot de hersens van de SVB doorgedrongen......

Heb je een link naar dat amendement?

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2015 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het probleem is hooguit één maand korting van de partnertoeslag. Heel simpel. Uiteraard beslissen medewerkers aan de telefoon niet dat u dat alsnog krijgt.

Dus u zult moeten procederen maar met een onzekere uitkomst. Zoals in veel gevallen in het leven.

Misschien kunt u zich voor medestanders beter wenden tot de ANBO of zo.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2015 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toen bijvoorbeeld jaren en jaren geleden het weduwenaarspensioen werd ingevoerd, ging dat ook niet met terugwerkende kracht voor alle weduwenaars, alleen voor diegenen vanaf de datum dat zij met de procedure begonnen waren.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2015 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dit klik hier Kamerstuk/gewijzigd amendement van o.a. Vermeij bedoeld wordt, dat is 26 maart jl ontvangen, maar dan zou ik ook de laatste 2 alinea's lezen.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2015 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Ik kan mij niet voorstellen dat de Ts dit amandement bedoelt. Heeft m.i. niets te maken met verrekenen al afgekocht pensioen met partnertoeslag.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2015 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik eigenlijk ook niet, maar iets anders van Vermeij heb ik niet kunnen vinden. Mogelijk kan ts dan zelf de juiste link plaatsen....

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2015 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoewel.... klik hier, dus aan ts om de juiste link hier te plaatsen, mocht hij/zij dat willen.

pa
door pa0jaz - Apr 10, 2015 om 02:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen, het amendement Verheij c.s. staat in de brief van Jetta Kleinsma, de staatssecretaris aan de Tweede Kamer genoemd. De brief van de Staatssecretaris is van 13 februari 2015 met referentie: 2015-0000020165 (zie: www.rijksoverheid.nl) De onderhavige tekst: Belanghebbenden mogen geen financiële nadelen ondervinden als zij een afkoopsom van een klein pensioen ontvangen, enz... De opdracht is gekomen van de Centrale Raad van Beroep, vandaar de brief aan de Tweede Kamer. De SVB misbruikt m.i. de regels, door ZELF de datum van 1 december 2014 te hanteren in plaats van 1 januari 2013, het jaar waarin er sprake werd van pensioenleeftijd (bereiken van de 65 jarige leeftijd en A.OW-pensioenleeftijd. pensioenfondsen zijn bij afkoop verplicht dat in de maand van het 65 jaar worden te doen. Voor 1 januari 2013 kwam dit probleem als na-pensionerings- pensioen niet of nauwelijks voor, de pensioenen werden immers na de pensioengerechtigde leeftijd uitbetaald. Nu wordt het door de SVB wel als inkomen gezien en daar stoelt het amendement en de aankomende wetswijziging op. Verplichte afkoop kan de pensioengerechtigde immers niet afwijzen........
Het advies wat ik gekregen heb is om de SVB in gebreke te stellen omdat zij niet meegaan met de bedoeling van de Tweede Kamer.
Of langdurig opnieuw bezwaar en beroep aantekenen. Opnieuw bezwaar kan ook want er was slechts een pro-forma bezwaar ingediend op 28 mei 2014, dus zonder hoor en wederhoor. Dat heeft de SVB overgeslagen.
De negen uitspraken van de CRvB van 19 december 2014, waarvan de SVB mij er slechts 1 heeft toegestuurd waren allemaal verschillend, maar wel met de zelfde opdracht aan de SVB, waarop de Staatssecretaris enz. weer heeft geanticipeerd naar de Tweede Kamer, enz.
Ik groet u allen,
jaz
.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2015 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar in dat amandement staat dus NIET dat de SVB dat met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2013 moet invoeren..

Dus daar kunt u mijns inziens geen rechten aan ontlenen.