ch
door chanan Sep 10, 2014 om 22:14
Computers & telefonie

Inktvlek laptop

Ik heb 2 maanden geleden een laptop besteld bij BTO. Nu heb ik opeens eem zwarte vlek aan de linkerkant van mijn scherm. Na wat gegoogle lijkt het erop dat het scherm van binnenuit is beschadigd. Door te veel druk wordt er gezegd. De fabrikant deelt deze mening.

Nu weet ik zeker dat ik niet onzorgvuldig met mijn apparaat ben omgegaan en het vervoeren is altijd in een bijgeleverde sleeve gegaan. Ook zorg ik dat mijn adapter niet tegen de laptop aan duwt.

Ik weet al dat het aan de verkoper is om te bewijzen dat het mijn schuld is. Wat ik zoal lees op zowel andere fora als deze is dat dit door schade altijd door eigen schuld komt. Kan BTO zich hierop beroepen en altijd mijn garantie ontkennen of maak ik een kans?

1047 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 10, 2014 om 22:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. Misschien heeft u iets aan een van de 44 antwoorden?

ch
door chanan - Sep 10, 2014 om 22:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:22] lees hier. Misschien heeft u iets aan een van de 44 antwoorden?

Ik heb alle 44 antwoorden gelezen. Helaas gaat een gedeelte over de noodzaak van een laptop op een middelbare school en over hoe goed tieners met hun spullen omgaan. Ook was aan het begin wat alle antwoorden het probleem volgens mijn nog niet helemaal duidelijk.

Met de o.a. de informatie die ik uit de antwoorden heb opgedaan heb ik mijn conclussies getrokken en ben ik tot de concrete vraag gekomen die ik hier stel.

Iig wel bedankt voor het meedenken

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt met de fabrikant niets van doen.

De leverancier moet de eerste zes maanden BEWIJZEN dat het uw eigen schuld is, kan hij dat niet, dan is de garantie gewoon van toepassing.

ch
door chanan - Sep 10, 2014 om 22:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:31]U hebt met de fabrikant niets van doen.

De leverancier moet de eerste zes maanden BEWIJZEN dat het uw eigen schuld is, kan hij dat niet, dan is de garantie gewoon van toepassing.

Niet handig van mij om die woorden door elkaar te gebruiken. Maar in dit geval is de fabrikant dezelfde als de verkoper, BTO. Is het niet zo dat de schade die ik beschrijf niet per definitie door eigen schuld komt? Want dat is wat ik overal lees. Vandaar de vraag

zoekster
door zoekster - Sep 11, 2014 om 18:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Natuurlijk maakt u een kans. Omdat u al vreest dat het niets gaat worden, kunt u het beste dit meteen flink aanpakken. Stuur zowel aangetekende brief als mail naar de verkoper.

Gebruik deze voorbeeldbrief. klik HIER

Dit geldt overigens alleen voor consumenten niet voor zakelijke aankopen.

In zo'n geval is een rechtsbijstandverzekering eigenlijk onontbeerlijk.

Hoeveel heeft u voor de laptop betaald? En heeft u hem zelf 'samengesteld'?

Als het onmogelijk zou zijn dat dit door de laptop zelf komt, omdat hij een gebrek heeft, maar alleen maar door een gebruikersfout zou kunnen ontstaan, dan zou u dat toch weten? Als u de laptop goed heeft 'behandeld' dan is het dus wel mogelijk dat het gebrek aan de laptop zelf ligt.
Zo simpel is dat.

ch
door chanan - Sep 11, 2014 om 18:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:44]Natuurlijk maakt u een kans. Omdat u al vreest dat het niets gaat worden, kunt u het beste dit meteen flink aanpakken. Stuur zowel aangetekende brief als mail naar de verkoper.

Gebruik deze voorbeeldbrief. klik HIER

Dit geldt overigens alleen voor consumenten niet voor zakelijke aankopen.

In zo'n geval is een rechtsbijstandverzekering eigenlijk onontbeerlijk.

Hoeveel heeft u voor de laptop betaald? En heeft u hem zelf 'samengesteld'?

Als het onmogelijk zou zijn dat dit door de laptop zelf komt, omdat hij een gebrek heeft, maar alleen maar door een gebruikersfout zou kunnen ontstaan, dan zou u dat toch weten? Als u de laptop goed heeft 'behandeld' dan is het dus wel mogelijk dat het gebrek aan de laptop zelf ligt.
Zo simpel is dat.

De laptop is inderdaad zelf samengesteld en heeft mij in totaal 1100 euro gekost. Bedankt voor het duidelijke antwoord en ik ga de stappen die u heeft voorgesteld ondernemen. Top antwoord

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 11, 2014 om 18:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:44]Stuur zowel aangetekende brief als mail naar de verkoper.
Beter is om een fax te versturen; a. die komen wel altijd aan (PostNL lezen wij ook eventjes mee?) b. 3 cent tegenover 8 euro is 'n behoorlijk verschil. c. je hebt toch een ontvangstbevestiging in handen.

zoekster
door zoekster - Sep 11, 2014 om 19:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 11 sep 2014, 18:04][quote=zoekster schreef op woensdag 10 sep 2014, 22:44]Stuur zowel aangetekende brief als mail naar de verkoper.
Beter is om een fax te versturen; a. die komen wel altijd aan (PostNL lezen wij ook eventjes mee?) b. 3 cent tegenover 8 euro is 'n behoorlijk verschil. c. je hebt toch een ontvangstbevestiging in handen.
Het voordeel van een aangetekende brief vind ik zelf dat de ander zich er ineens heel erg van bewust is dat iemand zich opmaakt voor een juridische strijd. Je moet tekenen voor ontvangst en je begrijpt dat er str*nt aan de knikker is. Een deel van de strijd is psychologisch, in feite wil je gewoon dat ze overstag gaan zonder verdere juridische stappen.

Een fax is goedkoper, dat is waar en komt eigenlijk altijd aan. Gezien het bedrag waar het om gaat kun je zelfs alledrie (mail, fax en aangetekende brief) overwegen.

door 1953 - Sep 12, 2014 om 01:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verkopende partij dient u een deugdelijk product te leveren bij de verkoop. Binnen zes maanden na aankoop en u heeft een garantieclaim, dan mag verkopende partij bewijzen dat u nalatig of onoordeelkundig bent geweest. Dat mag BTO dan ook eventueel aan de kantonrechter komen uitleggen.

Denk eerder dode pixels!