ja
door jangmcoolen Oct 16, 2014 om 13:17
Geldzaken & recht

INSCHRIJVEN ANDERE WOONPLAATS

Ik heb een voor mij ingewikkelde maar wel heel belangrijke vraag.
De jongen waar mijn kleindochter sinds kort verkering mee heeft woont door een vervelende onenigheid bij zijn oom en tante.
Maar die oom en tante wijzen hem nu ook de deur.
Mijn dochter wil hem wel (even) onderdak verschaffen, maar worstelt heel erg met de vraag wat de (juridische) consequenties zijn als ze hem op haar adres officieel gemeentelijk laat inschrijven (bijv aansprakelijkheid bij schulden e.d.)
Met elke bijdragende reactie zijn we uiterst gelukkig en alvast hartelijk dank daarvoor

1631 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 16, 2014 om 13:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Woont u dochter alleen? Zo ja dan gaat de afvalstoffen en de provinciale belastingen omhoog.

ma
door marnix1 - Oct 16, 2014 om 13:46
256 Antwoorden / 22 Vragen

"sinds kort verkering mee heeft" Klinkt niet als een relatie die erg betrouwbaar is. Verder is het natuurlijk ook geen aanrader iemand in huis te enemen die al twee keer ergens buiten gegooid is.
Kan natuurlijk buiten zijn schuld zijn maar klinkt niet lekker allemaal.
Als iemand eenmaal bij je intrekt , en jij laat diegene zich ook nog inschrijven, dan krijg je iemand niet meer makkelijk weg als je het zat bent.
veel aannames van me, maar liever voorzichtig dan door je goede bedoelingen in de ellende terechtkomen...

ja
door jangmcoolen - Oct 16, 2014 om 13:47
77 Antwoorden / 12 Vragen

Ben vergeten te zeggen dat mijn kleindochter als enig kind nog thuis woont bij mijn dochter en haar man. Het gaat dus om eventuele consequenties voor mijn dochter en haar man. DANK U

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2014 om 13:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

ALS en ik bedoel dus ALS er een schulden problematiek ontstaat (hij wordt er niet "zomaar" uitgezet, drugs, gedrag, schulden?) en hij staat officieel ingeschreven krijgen alle instanties dat door en zullen uw kinderen daar niet blij van worden. Daarnaast erIN gaat veel eenvoudiger als eruit. Vermoedelijk is er sprake van een korte (kalver?)liefde, waarvan niemand het totaalplaatje overziet. Ik zou niet adviseren om tot inschrijving over te gaan en eigenlijk ook niet tot welke vorm van samenwonen dan ook.

hutch
door hutch - Oct 16, 2014 om 14:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Mocht die jongen schulden hebben, zal uw dochter mogelijkerwijs de schuldeisers aan de deur krijgen, zowel figuurlijk als letterlijk. En dat is geen pretje.

En mocht die jongen een schuld hebben bij de belastingdienst, zal het nog minder prettiger worden.

De belastingdienst kan zelfs bodembeslag (fiscale bodemrecht) leggen, dus ook op de bezittingen van uw dochter en haar man.

Persoonlijk zou ik (in dit geval) hier NIET (!!) intrappen.
Waarschuw uw dochter voor de (alle) eventuele gevolgen.

Daarnaast weten zij waarschijnlijk zo goed als niets over het verleden van die jongen.
En wie zegt dat het zijnerzijds serieus is en geen misbruik maakt van de goedheid van uw kleindochter / dochter.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

pi
door pieterwolters - Oct 16, 2014 om 15:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hij kan toch eerst een tijdje komen logeren, zonder meteen ingeschreven te worden. Dan heeft hij in ieder geval onderdak, en na een paar weken weet je wat voor iemand het is. Hij zal immers niet zomaar door meerdere mensen het huis uit worden geschopt? Tenzij hij alleen een dwarsligger richting zijn eigen familie is natuurlijk. Dat kan ook.

Als het allemaal goed gaat kan hij altijd nog ingeschreven worden.

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2014 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door. Ik zou deze vraag daar ook nog eens stellen. De verkering is nog maar kort, dus laat de eigen familie het maar met hem oplossen en hij met zijn eigen familie.
Zelf zou ik er beslist niet aan beginnen, ook omdat niet te voorzien is wat voor eventuele risico's en problemen uw dochter daarmee (in huis) neemt. Ook al bij een welwillende oom en tante de deur uit moeten zal niet zonder reden zijn. De vraag is ook hoeveel men van de redenen weet en die jongen vertelt. Kleindochter zal wegens de verliefdheid ook wel veel niet zien of willen zien en als het meezit (als dit een probleemjongen is) wordt ze snel weer verliefd op een ander.

me
door mein33 - Oct 17, 2014 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De reden, als die al bovenwater zou komen, waarom zijn ouders hem destijds de deur hebben gewezen en nu ook zijn oom en tante hem niet meer dulden, zou een goede indicatie en waarschuwing moeten zijn voor het mogelijke gedrag en handel en wandel van deze jongeman.
Uw kinderen en kleindochter, zij blijken deze jongen nauwelijks te kennen, halen met grote zekerheid een hele hoop problemen in huis als ze deze jongen in hun gezin opnemen.
Ouders nemen niet zomaar een besluit om hun kind de deur te weigeren, daar zijn gegronde redenen voor.
Hij kan zich beter melden bij hulpinstanties die kunnen zorg dragen voor zijn onderdak en ondersteuning.
Pas, in een later stadium, als het heel zeker is dat de vriendschap standhoudt en de jongeman betrouwbaar blijkt te zijn is het overwegen om hem in huis op te nemen misschien wel verantwoord.

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2014 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet in laten schrijven.

Als hij werkelijk op straat staat, zou uw dochter hem een TIJDELIJKE logeerplek kunnen aanbieden, waarbij van te voren wordt aangegeven hoe lang die mag duren, zodat hij verplicht is een definitieve oplossing te zoeken.