jo
door john_dijkman Jul 14, 2014 om 13:21
Computers & telefonie

Installatie Vodafone thuis

Net een hele bijzondere ervaring gehad.

Een aantal weken geleden heb ik in de winkel in Harderwijk het Vodafona thuis pakket afgesloten. Ik was er erg enthousiast over. Eindelijk glasvezel, een gratis installateur en een nette prijs. Alles zou ook draadloos werken. In Harderwijk zelf lag het nog niet, dus ze hebben mij online geholpen om het af te sluiten.

Vandaag kwam eindelijk de installateur. Een dag nadat ons andere contract afliep (WK finale niet thuis kunnen kijken), maar dat was even minder belangrijk. De installateur begon gelijk over de kabels die hij moest trekken over de plint, dat terwijl ons huis net klaar is. Daarnaast waren er flinke kosten aan verbonden. Dat was mij niet verteld bij het afsluiten. Natuurlijk zal het ergens in de voorwaarden hebben gestaan, maar je gaat ervan uit dat de Vodafone medewerker er genoeg verstand van heeft. Na een lang telefoontje met de klantenservice zouden we € 37,50 vergoed krijgen van de € 150.- die het ongeveer ging kosten. Ik gaf aan dat ik dan liever af zag van het contract, maar dat kon niet meer en de installaterur was inmiddels vertrokken naar zijn volgende klus. Nu zitten we dus met een abonnement, maar zonder dat het aangesloten is. Pfff. Wat een verhaal. Overigens heb ik om een nette oplossing gevraagd. Wij zouden de onkosten betalen die Vodafone heeft gemaakt en dan zouden zij het contract afsluiten om zonder problemen uit elkaar te gaan, maar ook dit werd niet geaccepteerd. Tja, wat nu? Echt welkom voel ik me in ieder geval niet bij Vodafone.

2892 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt toch een contract waar alles in moet staan?

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 13:45
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat klopt, maar zoals ik aangaf ben ik anders voorgelicht door de Vodafone medewerker. Ik heb er persoonlijk veel moeite mee dat alles tegenwoordig in de kleine regeltjes opgezocht moet worden. Een oplossing zoeken is het voornaamste. En die is er (nog) niet. Zo bindt je geen klanten aan je. Dat doe je met klanttevredenheid.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als alles draadloos is, begrijp ik niet wat voor kabels er getrokken moeten worden.

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 14:05
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het blijkt dus niet draadloos te zijn. Er moeten UTP kabels worden getrokken voor de televisie. De medewerker in Harderwijk was daar dus kennelijk niet van op de hoogte of ging ervan uit dat de normale COAX kabels gebruikt konden worden.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar zo'n kabel kost toch geen € 150. Hooguit een tientje.

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 14:16
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

De installateur krijgt €70,- per uur en de kabels moeten worden betaald als de kabels die bijgeleverd zijn te kort blijken. En dat is bij ons het geval.

gerbera
door gerbera - Jul 14, 2014 om 23:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

Voor die prijs van € 150,- kun je wel 2 draadloze verbindingsets aanschaffen. Je hebt dan geen kabels door je huis lopen. Deze sets werken via het lichtnet, de ene sluit je, met een kort UTP kabeltje, aan op het modem en de andere op je tv.

crewmember
door crewmember - Jul 15, 2014 om 09:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=john_dijkman schreef op maandag 14 jul 2014, 13:45]Dat klopt, maar zoals ik aangaf ben ik anders voorgelicht door de Vodafone medewerker. Ik heb er persoonlijk veel moeite mee dat alles tegenwoordig in de kleine regeltjes opgezocht moet worden. Een oplossing zoeken is het voornaamste. En die is er (nog) niet. Zo bindt je geen klanten aan je. Dat doe je met klanttevredenheid.

Tja Vodafone staat nou eenmaal bekend als een bedrijf dat mensen binnenkrijgt met schreeuwerige reclame's in plaats van service en mond op mond reclame.

e-
door e-one - Nov 18, 2014 om 11:29
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn ervaring is ook bijzonder te noemen, Netjes online afgesloten, ovk binnen, echter kon ik nog niet een installatie afspraak inplannen, want dit kon pas na 2 weken?
eh, we/ ik heb toch de intentie om een samenwerking aan te gaan jullie leveren ik vraag?
Maar goed na 2 weken met installateur gesproken tbv afspraak.
op de website van vodafonethuis, mijn pagina, stond/staat oplevering op 6 november, dus ik had gezegd kom maar op 7 november langs tbv installatie. Maar nee, dat kon niet.
Reggefiber had 7 dagen nodig om de activatie een 'feit' te laten zijn.
Nou ok, kom dan maar 13 november.
Ik had strak gepland en de avond ervoor had ik voor het laatst, XMSnet.
Echter installateur kreeg het die donderdagmiddag niet voor elkaar.
(De installatie is ook een werkje van niks, 2x schroeven en kabeltje verbinden en in modem/router steken.)
Internet, en tv 'moet' ik nu zelf doen, ook dat vind ik geen probleem, maar was wel verplicht om installateur te laten komen. maar goed terug naar de installatie.
Dat kan, wel irri. , reggefiber heeft al week de tijd gehad, en de lijn is 'gewoon' goed.
Na jah, ik maak wel gebruik van hetgeen in hun eigen algemene voorwaarden staat Artikel 8 - Storingen en onderhoud: 8.3 Nadat jij de storing aan Vodafone hebt doorgegeven, onderzoekt en/of verhelpt Vodafone de storing zo spoedig mogelijk en/of treft zij een alternatieve voorziening.
Ik vraag netjes om een een alternatieve voorziening, iets als digitenne en een databundel voor m'n mobiel.
Maar dat blijkt er niet te zijn...? Ik moet maar 5 werkdagen wachten...
En dan zei ik , wat dan na 5 werkdagen en het is nog niet opgelost?
Daar kwam dus helemaal niks op.
Dit ligt toch echt bij vodafone en is 'simpel' te verhelpen door pas monteurs op pad te sturen als de lijn actief is gemaakt. Oftewel procedureel op te lossen.

jo
door john1959 - Dec 16, 2014 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Herkenbaar verhaal.
Monteur komt langs en kijkt naar de situatie en zegt vervolgens 'hier kan ik niets mee'.
Laat mij vervolgens zonder werkende tv en internetverbinding achter.
Duurt uiteindelijk bijna een maand voordat het opgelost wordt. Extra kosten € 52,50
Krijg uiteindelijk een excuus van Vodafone en daar kan ik het vervolgens mee doen.
Heb het abonnement alvast maar weer opgezegd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer