heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 3, 2011 om 18:14
Computers & telefonie

Installeren Win 7

Hallo,

Ik probeer WIN 7 prof te installeren op een HP S7730 Pavillon (Slim Line) (vanaf Vista)
Op basis van info van de HP upgrade advisor heb ik de BIOS aangepast.
Een volgende instructie is het zoeken van updates voor drivers voor Win 7 die ik echter niet kan vinden.

Een belangrijk probleem is mogelijk het gegeven dat betrokken PC ruim een jaar niet is benut en mogelijk Vista sp1 cq sp2 niet zijn geïnstalleerd. Ik krijg een melding dat voor Vista zonder sp1 geen ondersteuning meer is.

Ik ben echter van mening dat een 'kale 'installatie van Windows 7 ook zou moeten lukken.
Ik krijg dan echter foutcode 0xC0000005

Wie heeft een tip of mogelijk nog beter: hoe kom ik alsnog aan Vista sp 1 resp. 2. Ik beschik ook over twee laptops met Vista, beide Compac/HP met bijgewerkte Vista. Is daar iets uit de kopiëren?

Met groet,

Gerrit Altena

ps Ik zie net dat andere updates zoals bijv. Ad-Aware ook niet lukt bij ontbreken van sp1

3037 16 Rapporteer

freya
door freya - Jun 3, 2011 om 18:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gerritaltena,

Als de Windows Vista nog gewoon werkt zou ik zeggen, opstarten en Windows de boel laten updaten. Als de update voltooid is kun je verder met het installeren van Windows 7.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jun 3, 2011 om 18:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Of je download het losse SP1 pakket van Vista *[u]klik[/u]*
Hou er rekening mee dat het een flink bestand is.

Freya

birdies
door birdies - Jun 3, 2011 om 19:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zie dat er maar 1GB geheugen in betr. p.c. zit, dat is te weinig voor Win7. Geheugen upgraden naar 2GB. Van HP site: 2 x 200-pins SO-DIMM-sleuven ondersteunen niet-gebufferde niet-ECC 533 MHZ DDR2-geheugenmodules. De maximale door HP/Compaq goedgekeurde geheugencapaciteit is 2 GB

gsm
door gsm - Jun 3, 2011 om 19:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je 32 bit Visat hebt dan ook upgraden naar 32 bit W7.
Heb je 64 bit Vista, dan ook upgraden naar 64 bit W7.

Zie Eigenschappen van de Computer in Windows Vista.

Allen met een volledige licentie (geen upgrade) kun je een schone installatie uitvoeren voor 32 bit of 64 bit.
Op internet staan echter ook beschrijvingen, hoe je met een upgrade licentie toch een schone (clean) installatie kunt uitvoeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2011 om 14:39
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo oude bekenden: dank voor de antwoorden De tip m.b.t. download sp1 zal ik trachten uit te voeren.
Ik beschik over een gelicenceerde Win 7 Pro 32 bit programma installatieschijf.
Het geheugenprobleem is bekend, een extra kaart kost ca. €30 (1 G) en € 52.50 (2G) schijf.

De tip van berdies mbt het toegestane maximum was aan mij onbekend dus ook dank voor die tip.

Als al gemeld, gewoon starten lukt nu niet, veel wel gedecteerde updates worden simpelweg niet geinstalleerd en dat geldt zelfs voor Office 2007.

Als de upgrade naar Vista sp1 niet lukt, dan ga ik eerst een compete systeemrecovery doen.

Ps. Tijden geleden hebben sommigen van jullie ook gereageerd op vragen die ik had m.b.t. SVB en belastingproblematiek. (Naast zeer uitgebreide reacties van Louisa). Ik kan melden dat met het hebben van een zeer lange adem ik uiteindelijk volledig mijn recht heb gekregen via uiteindelijk mediation.
Let wel ca 14 jaar lange adem dus.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 5, 2011 om 15:59
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend, 5 juni. Tot nu toe lukt niets. SP1 is succesvol opgehaald en op een geheugenkaart gezet evenals een ander ondersteuningsprogramma waar ms naar verwijst als installatie niet lukt. (na volgen foutmeldingscode 0x80000FFF)
Hoewel de update wel in de lijst van updates blijkt te verschijnen volgt bij het uitvoeren op gegeven moment een foutmelding. Helaas blijkt er geen recovery aanwezig te zijn. Mogelijk geeft systeemherstel naar een oude datum uitkomst, in ieder geval is dat het proberen waard.

met groet.

pschaecker
door pschaecker - Jun 5, 2011 om 16:06
171 Antwoorden / 0 Vragen

op deze website staat de oplossing voor de foutmelding: Support Microsoft

pschaecker
door pschaecker - Jun 5, 2011 om 16:15
171 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps, niet goed gelezen sorry.

pschaecker zondag 5 jun 2011, 16:06
op deze website staat de oplossing voor de foutmelding: Support Microsoft

diumenge
door diumenge - Jun 5, 2011 om 16:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals ik het begrijp heb je een laptop met een officiële versie van Windows Vista er op en die wil je nu upgraden met een officiële versie van Windows 7, maar dat lukt niet. Ik zou niet voor allemaal workarounds gaan maar de hulp van Microsoft zelf inschakelen: link.

fi
door fishman1964 - Jun 6, 2011 om 12:39
33 Antwoorden / 7 Vragen

de eerste foutmelding(0xC0000005) kan duidden op een paar problemen:
defect RAM geheugen, te weinig ruimte op de harde schijf, incompatible BIOS.

Welke versie van Windows 7 heeft u, de 32 of 64 bits?
Win 7 32 bits heeft minimaal 1Gb aan Ram geheugen nodig. (hier geldt hoe meer hoe beter.)
Win 7 64 bits echter heeft minimaal 2 Gb nodig. Misschien dat daar dus de schoen knelt....

pietkeutel
door pietkeutel - Jun 6, 2011 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier misschien u oplossing.
Tip 1 http://www.0xc0000005.com/
Tip 2 Je tekst hier...
Moet lukken.
Gr Pietje :o)

erik9472
door erik9472 - Jun 6, 2011 om 13:51
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga er vanuit dat je een upgrade hebt aangeschaft. Ik zou Vista opnieuw installeren daarna sp1 evt sp 2 van vista erop zetten daarna je upgrade van win7 draaien. Volgens mij blijf je nu foutmeldingen repareren en komt er van een nieuw systeem op je computer niets terecht. Wel voordat je aan vista herinstallatie begint je bestanden veilig stellen. Dus niet op C laten staan want dan ben je ze kwijt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2011 om 11:50
16879 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor de nieuwe reacties, die van Erik: helaas blijken de reparatiebestanden van D: te zijn verdwenen. Er zijn geen herstelschijven en ben ik dus op zoek naar Vista schijven. Eerst zal ik zien of de tip van pietkeutel werkt/succes heeft.

Aan de tips naar MS of de tip om MS hulp te vragen heb ik feitelijk niets. De MS websites zijn overbekend. En Vista zonder SP1 wordt niet meer ondersteund. Op basis van een eerdere tip is sp1 gepoogd te installeren.
Ik zoek een diskfix programma en mis dus het oude bekende DOS.

Met groet,

Gerrit

birdies
door birdies - Jun 19, 2011 om 12:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt je BIOS instellingen gewijzigd, zou deze eerst eens terug zetten naar default settings. Lukt het dan nog niet in Vista op te starten?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2011 om 15:40
16879 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor alle reacties. Uiteindelijk heb ik de PC opnieuw geformatteerd en vervolgens een 'schone' installatie WIN7 uitgevoerd welke geslaagd is.

birdies
door birdies - Jul 28, 2011 om 15:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerrit,

Mooi dat het toch nog gelukt is! Ook het geheugen uitgebreid naar 2Gb?