co
door corencoby Sep 27, 2014 om 12:56
Elektronica & tv

Instellen beeld tv

Hallo.
Ik heb een Panasonic tx-l55dt60e tv
Nu heb ik sinds 2 weken kpn als proivaider.
Werkt heel goed, interactive tv.
Nu heb ik een glanzend beeld, hdmi kabel van kpn.
Maar in de winkel van kpn laat men hele mooie beelden zien op de tv s, net zo als bij mediamarkt en dat soort zaken, fantascties gewoon. Hoe krijg ik mijn tv nu net zo mooi als in de winkel? Komt dat door een duurdere hdmi kabel van ongeveer 80 tot 100 euro. Of maakt een goedkope kabel van ongeveer 12 euro geen verschil. De een zegt van wel , en de ander zegt van niet. Graag zou ik de instellingen van het beeld heel graag willen weten.
Ik zie het antwoord tegemoet.
Vrg cor

2408 13 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 27, 2014 om 13:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De Action kabel.... maar E2,95 en de duurdere van E3,95 geven alleen bij 3D Tv op Bleu Ray speler zichtbaar verschil op de oude Full HD 3 Tv....

Maar de Plasma en oude LCD dus nog geen led hebben aan de standaard Action kabel van E2,95 voldoende mits je niet meer dan die lengte nodig hebt.....

Wel kunnen de winkels met betere versterkers en optimale satelliet kabels met metalen kapjes en digitale op kabel aangeboden HD zender.... ja ze laten dus daar beslist niet alles zien....

Alles wat HD op mijn Ziggo decoder aangaf en de rest doen ze dus niet.
Even gevraagd bij Media Markt maar snel weer terug, vooral de 50" Tv liet toen duidelijk de ruwe kranten foto van plaatselijke omroep zien....

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo corencoby,

.....Komt dat door een duurdere hdmi kabel van ongeveer 80 tot 100 euro......
Nee hoor.
.....Of maakt een goedkope kabel van ongeveer 12 euro geen verschil.....
Nee, dat zou geen (merkbaar) verschil moeten uitmaken.

En wat zeggen ze in de kpn-winkel?
Zou daar eens vragen welke instellingen voor jouw tv het beste zijn.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een tijdje terug zijn die HDMI kebels getest.

Als ik me wel herinner was er geen verschil tussen de dure of de goedkope. Die verhalen zijn dus sprookjes.

U zult met de beeldinstellungen van uw tv moeten experimenteren tot het tot uw genoegen is.

gompy2
door gompy2 - Sep 27, 2014 om 14:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 14:19]Een tijdje terug zijn die HDMI kebels getest.

Als ik me wel herinner was er geen verschil tussen de dure of de goedkope. Die verhalen zijn dus sprookjes.

Klopt helemaal, geen verschil tussen de goedkoopste van:
Action: 2,99 Euro
en de duurste
Monster: 139,99 Euro

Quote:
Jeroen Damen heeft het lastig met het beoordelen van het beeld en geluid. Hij kan geen verschil zien en horen tussen de verschillende kabels. ‘Als er een kabel tussen zou zitten die kwalitatief niet goed zou zijn, dan moet ik dat kunnen zien. Ik zie geen oneffenheden of iets dergelijks.’ Zijn collega-expert Jac. Goderie heeft wel een lichte voorkeur. Volgens hem is het beeld van televisie nummer vier net iets scherper. En laat dat nou net de goedkoopste kabel zijn die we hebben getest, de kabel van de Action.

Bron, klik-> HDMI-test maandag 18 april 2011, Tros-Radar

Maar als die broodje aap verhalen er eenmaal in zitten is het heel moeilijk om ze er weer uit te krijgen.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@corencoby,

Kijk eens in je handleiding voor de instellingen:

frequentie: 1600 Hz
functie voor vloeiender beeld : Intelligent frame creation; 24p Smooth film
schermresolutie: 1920 x 1080 pixels

ro
door ron530 - Sep 27, 2014 om 15:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het beeld net zo mooi krijgen als in een winkel lukt vaak niet want in een winkel is de ruimte en de verlichting ideaal afgestemd terwijl die in de thuissituatie bijna niet te creëren is. De decoder van KPN zal ook een menu beeldinstellingen hebben waaronder het beeldformaat 3:4, 16:9 en plat scherm voor lcd tv's. Kies 16:9 als basisinstelling want dan gaat het signaal bijna ongefilterd naar de tv. Vervolgens kunt u met de beeld instellingen van de tv gaan spelen, heeft de tv een eco of energiebesparings stand zet die dan uit, eigenlijk alle extra snufjes die met kleur, helderheid en contrast te maken hebben uitzetten. Nu kunt u de kleur, helderheid en contrast instellen totdat het resultaat naar uw wens is. Oja kwaliteitsverschil in HDMI kabels is inderdaad een broodje aap verhaal.

di
door digioma - Sep 27, 2014 om 18:49
646 Antwoorden / 29 Vragen

Behalve de reguliere uitzendingen (zoals nieuws etc. op de bekende zenders NPO/RTL etc.) waar we allemaal naar kijken, worden speciaal voor de supergrote schermen in opdracht van Sony en andere schermfabrikaten door heel kundige filmmensen de allermooiste films gemaakt. Natuurfilms of films over mooie steden. Dit om de kopers te lokken.
Dat zijn geen gewone reportage's. Je zou iets kunnen "rommelen" met de verlichting thuis, de stand van het scherm ten opzichte van ramen (kantelen en verschuiven). Iets met de gordijnen misschien?
Succes

co
door corencoby - Sep 27, 2014 om 20:26
22 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo lekkerisdat,
Ik heb adsl,
En mijn instelling staat op TRUE CINEMA

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2014 om 20:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je glasvezel of adsl van KPN?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2014 om 20:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=corencoby schreef op zaterdag 27 sep 2014, 20:26]
Ik heb adsl
Dan ga je met deze TV nooit tot een goed beeld komen. Simpelweg omdat de kwaliteit die KPN doorgeeft -veel- te laag is voor dit formaat.

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 20:38]Een Topantwoord voor een vraag?
An sich niet zo gek, aangezien je vaak met 'n juiste tegenvraag veel beter tot een goed antwoord kunt komen. Bewijs zie hierboven ;-).

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2014 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lekkerisdat slaat de spijker op de kop. Het hele probleem is een tekort aan
bandbreedte bij KPN en een overvloed van digitale trukendozen op uw tv.
Dus zoals eerder aangegeven alle instellingen die met beeld te maken hebben uit
zetten of op minimaal.
Genieten van het mooie beeld kan door een blueray speler aan te sluiten en daarop
een goede film kijken.

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 07:01
21 Antwoorden / 0 Vragen

Denk in zulke situaties eens aan een ISF calibratie. Kost wat, maar je haalt dan echt het beste uit je Tv. Staar je voorts niet blind op de beelden die je soms te zien krijgt in een winkel, want daarvoor gebruikt men vaak de beste software, en dus de zuiverste opnames. Ik werk veel met audio/video, maar een duurdere HDMI kabel zal weinig verschil maken en dus zul je daar niet veel mee winnen. Uiteraard is het wel van belang dat je goede materialen gebruikt, maar de astronomisch bedragen die je soms zien bestaan voor 7--80% uit winstmarge...

Wil je wat goedkoper calibreren, ga dan even langs de BCC waar men calibratie DVD's verkoopt. Het resultaat is dan wat minder met ISF, maar je zal zeker vooruitgang boeken.

Maar om eerlijk te zijn kunnen veel Tv's mij niet warm doen krijgen en ik ben dan ook altijd nog een liefhebber van Plasma, al heeft dat uiteraard ook zo wel zijn nadelen.

Mvg. Willem.

ro
door ron530 - Dec 5, 2014 om 16:02
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@willem=a, beeldkwaliteit staat en valt met het toegevoerde signaal. De tv door een expert laten kalibreren is weggegooid geld want met de handleiding op schoot bereik je een beter resultaat qua beeld en geluid dan welke expert dan ook je aan kan praten. Toch bedankt voor de tip want het is een gat in de markt bedoeld voor mensen die de handleiding met de verpakking weggooien.