vl
door vlinderplant Sep 30, 2014 om 22:37
Elektronica & tv

Interactieve TV

Kunt iemand mij met eenvoudige woorden uitleggen wat een download-snelheid met Interactieve TV te maken heeft.
Ik heb een (2Jr) abonnement bij Online en vroeg om een extra pakket, dus meer zenders. Kreeg te horen dat mijn download-snelheid niet voldoende is voor Interactieve TV. Ik heb een postcode check gedaan en daar kon ik een all-in abonn. afsluiten met INteracieve TV. Paar keer gemaild, kan bellen voor ong. 1 euro per gesprek. Maar als ik naar de antwoorden van de mail kijk, heb ik er een hard hoofd in. Zoiets van een kastje en een muur. Wilt/Kunt u mij helpen alvast dank

2750 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het signaal komt digitaal via de adsl lijn binnen, kennelijk is die lijn niet snel genoeg voor extra zenders.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:42: Het signaal komt digitaal via de adsl lijn binnen, kennelijk is die lijn niet snel genoeg voor extra zenders.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij interactive tv moet er voor de HD zenders meer data via de kabel verzonden worden.
Als er tijdens het tv kijken ook internet wordt gebruikt kan de internetsnelheid bij het downloaden van grote bestanden flink omlaag gaan.
Dan haalt u op dat moment niet meer de internetsnelheid welke belooft is.
Misschien is de provider bang dat u over de internetsnelheid gaat klagen.
Meestal zijn de extra zenderpakketten per maand opzegbaar.
Als dat bij Online ook zo is kunt u het extra zenderpakket toch gewoon een maandje uitproberen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jou provider levert alleen diensten waarvan ze 100% zeker zijn dat het werkt .Voor interactieve TV heb je ca 8-12 mbs nodig .Op Bbnet.nl kun zien hoever je van de centrale woont en wat de maximum snelheid van je internet verbinding is.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bbnet is niet meer, is nu Tele2, maar de tests kan men wel blijven doen.
Klik hier-> Availability-check

@vlinderplant.
Mocht je die postcode check doen dan krijg je een afstand tot de dichtstbijzijnde centrale/verdeelpunt te zien:

Copper exchange distance (approx.): xxxx meters.

Zou je die ook door willen geven, uit nieuwsgierigheid en ter lering van mijzelf, oké?

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.
Verleden maand kreeg ik bericht dat een zender verdween en ik een ander kreeg, vond ik niet prettig en daardoor ging ik kijken, om ongenoegen kenbaar te maken en om een extra pakket te bestellen
MAAR zag tot mijn verbazing dat ze nu een pakket aanbieden met 60 zenders (ik heb er 29) en voor nog geen 5 euro meer zou ik dan 60 zenders hebben.
. Zeker 10 emails verder: het kan niet, ook geen extra pakket door de snelheid. Ik vind dit zo klantonvriendelijk en voel me eigenlijk ook belazerd door Online en ben kwaad op mezelf, ingestonken was een aanbieding en meer zenders, was ook een weer stuk duurder.
En nu dit pakket voor bijna hetzelfde bedrag en dat in nog geen jaar tijd.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinderplant schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:18: Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank

Dat zijn de boevenstreken van de providers, maar men moet zelf ook goed uitkijken.
Waarschijnlijk heb je een postcode-check site bezocht waar de meest hoge snelheden aangegeven worden, maar ergens tussenin staat dan: Verwachte snelheid
Daar moet men met de muis op gaan staan en dan wordt, door middel van een pop-up venster, de afstand tot de centrale aangegeven, de daadwerkelijke down en upload snelheid en een verhaaltje:
"De snelheid is berekend op basis van de afstand tot de centrale. In de praktijk kan dit nog iets afwijken".
Deze tekst krijg je normaal niet te zien, daar moet je expliciet met je muis op gaan staan en dat vind ik boevenpraktijken, in ieder geval flinke verlakkerij en al die aangesloten providers werken daar aan mee.

Dit is zo'n site:
Klik-> Postcode-check

Dus pas goed op!

En gompy3 is ook niet meer ;-)

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vlinderplant welke kabelaar is er actief in jouw regio?

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinderplant schreef op woensdag 1 okt 2014, 16:32: Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.

Beste vlinderplant.
Ik zal me beperken tot de werkelijk haalbare internetsnelheden die mogelijk zijn op de afstand die je aangeeft dat je van een centrale/verdeelpunt afwoont, en je geeft aan 2063 meter.
Als je een normale telefoonlijn gebruikt (standaard = koper) en geen glasvezel, is er op die afstand dat je woont vanaf de centrale nog maar een downloadsnelheid van +/- 10Mbit.
Link klik hier-> ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale

Ik heb zelf een check gedaan bij Online.nl, voor een standaard verbinding, dat is dus een koperlijn.
Ik woon 4378 meter van een centrale af.
Volgens de tabel hier boven hou ik nog geen 2Mbit downloadsnelheid over.
Bij Online.nl heb ik ook mijn postcode ingegeven, en daar kan ik pakketten aanschaffen met de meest exotische downloadsnelheden.
Klik-> Pakket 1
Klik-> Pakket 2
Klik-> Pakket 3

Dit is dus allemaal mogelijk volgens Online.nl , dochter van CanalDigitaal, op een koperlijntje op een afstand van 4378 mtr vanaf een verdeelpunt.
Kolder dus, pure verlakkerij en misleiding en dit mag niet eens meer.
Providers moeten de reële snelheid weergeven en dat kunnen ze.

Nu die site die ik aangaf:
Klik-> Postcode-check

Daar geef je je postcode op en dan krijg je een scherm te zien met daarin de tekst:
Verwachte snelheid

Klik op de link hieronder, dan zie je een plaatje waarbij ik omlijnt heb in het blauw wat ik bedoel, daar kun je zien wat de daadwerkelijke downloadsnelheid wordt/is op jouw postcod, maar als eerste je postcode-huisnummer ingeven daar..

Klik-> Plaatje

Het hele verhaal wordt anders als er een glasvezel verbinding mogelijk is op jouw adres.

Hoop dat het zo duidelijker wordt voor je en anders lees ik het wel.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beter lezen er staat duidelijk tot xx mbs in jouw geval dus 2mbs onvoldoende voor Interactieve TV

gompy2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 19:21:
vlinderplant schreef op woensdag 1 okt 2014, 16:32: Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.

Beste vlinderplant.
Ik zal me beperken tot de werkelijk haalbare internetsnelheden die mogelijk zijn op de afstand die je aangeeft dat je van een centrale/verdeelpunt afwoont, en je geeft aan 2063 meter.
Als je een normale telefoonlijn gebruikt (standaard = koper) en geen glasvezel, is er op die afstand dat je woont vanaf de centrale nog maar een downloadsnelheid van +/- 10Mbit.
Link klik hier-> ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale

Ik heb zelf een check gedaan bij Online.nl, voor een standaard verbinding, dat is dus een koperlijn.
Ik woon 4378 meter van een centrale af.
Volgens de tabel hier boven hou ik nog geen 2Mbit downloadsnelheid over.
Bij Online.nl heb ik ook mijn postcode ingegeven, en daar kan ik pakketten aanschaffen met de meest exotische downloadsnelheden.
Klik-> Pakket 1
Klik-> Pakket 2
Klik-> Pakket 3

Dit is dus allemaal mogelijk volgens Online.nl , dochter van CanalDigitaal, op een koperlijntje op een afstand van 4378 mtr vanaf een verdeelpunt.
Kolder dus, pure verlakkerij en misleiding en dit mag niet eens meer.
Providers moeten de reële snelheid weergeven en dat kunnen ze.

Nu die site die ik aangaf:
Klik-> Postcode-check

Daar geef je je postcode op en dan krijg je een scherm te zien met daarin de tekst:
Verwachte snelheid

Klik op de link hieronder, dan zie je een plaatje waarbij ik omlijnt heb in het blauw wat ik bedoel, daar kun je zien wat de daadwerkelijke downloadsnelheid wordt/is op jouw postcod, maar als eerste je postcode-huisnummer ingeven daar..

Klik-> Plaatje

Het hele verhaal wordt anders als er een glasvezel verbinding mogelijk is op jouw adres.

Hoop dat het zo duidelijker wordt voor je en anders lees ik het wel.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op woensdag 1 okt 2014, 20:23: Beter lezen er staat duidelijk tot xx mbs in jouw geval dus 2mbs onvoldoende voor Interactieve TV

Waar heb je het over?
Je quote een hele lap tekst van mij, waar van alles en nog wat in staat, maar je maakt totaal niet duidelijk waar je op doelt.
Verklaar je eens nader?

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinderplant schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:18: Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank

Het 30-zender pakket gaat niet via de telefoonlijn maar is Digitenne onder een Online-label. Voor TV via de telefoonlijn is zit je te ver van de centrale. Jammer dat ze dat niet direct bij de postcodecheck melden maar gelukkig is degene die de bestelling uiteindelijk gaat verwerken wel wakker.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2 welke extensie is dat groene schildje met 100?

En mijn dank voor het idee van mappen maken op de Bladwijzerbalk zelf, nooit over nagedacht, maar zeer handig.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

joep873 schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:12: Het 30-zender pakket gaat niet via de telefoonlijn maar is Digitenne onder een Online-label.

Het klopt wat je zegt, eigenlijk is dit vrij hufterig na de postcodecheck en bestelling wordt dit nergens expliciet aangegeven (enkel dat je minimaal 28 zender hebt).

Mijn inziens kan TS dan ook gewoon het abonnement beëindigen, indien gewenst.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:36:
joep873 schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:12: Het 30-zender pakket gaat niet via de telefoonlijn maar is Digitenne onder een Online-label.

Het klopt wat je zegt, eigenlijk is dit vrij hufterig na de postcodecheck en bestelling wordt dit nergens expliciet aangegeven (enkel dat je minimaal 28 zender hebt).

Mijn inziens kan TS dan ook gewoon het abonnement beëindigen, indien gewenst.
Ik vind het het helemaal erg onduidelijk bij dat Online, maar dat kan aan mij liggen.

lekkerisdat schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:24: @gompy2 welke extensie is dat groene schildje met 100?

En mijn dank voor het idee van mappen maken op de Bladwijzerbalk zelf, nooit over nagedacht, maar zeer handig.

Het is een add-on voor Firefox lekkerisdat, (klik) WEButations
Klik-> Webutation - Website Reputation
Voor de bladwijzerbalk heb je ook weer add-ons voor die je kunt uitklappen of verbergen en die kun je volzetten met wat je wilt.
Wat je op het plaatje ziet is een werkbalk met 1 rij, die is uit te klappen naar meer rijen.
Ik heb een hele lijst met search-engine's, die staan ook in het kleine venster naast die ster.
Deze-> Mycroft-Project , gesorteerd op de Nederlandse taal.

Nog meer leren?? ;-)

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

OT
@lekkerisdat.
Ojaaa, Roomy Bookmarks Toolbar.
En de engine's van Mycroft-Project sleep je zo naar die Bookmarks Toolbar.

Ik weet het, off-topic.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 23:11: Ik vind het het helemaal erg onduidelijk bij dat Online, maar dat kan aan mij liggen

Als ik het goed begrijp vind je Online ook maar onduidelijk, mooi, zijn we het toch een keer eens met elkaar :-).

Als ik extensie zeg dan bedoel ik add-on, ze staan in FF in het tabblad 'extensies' vandaar.

WEButations handig om te zien of iets veilig is, bedankt, kende ik nog niet.

Mycroft-Project, ook handig indien gewenst, zelf heb ik de zoekbalk verwijderd, gebruik hem niet (meer ruimte voor die tig extensies om mijn privacy te beschermen ;-))
En Roomy Bookmarks Toolbar ook een goede tip, voor mij niet van toepassing, mappen op de bladwijzerbalk is afdoende voor mij. En bij de meeste zie ik al alleen het icoontje (sowieso eigenlijk 'n keer de favo's opruimen, 90 procent gebruik ik niet).

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik wel Flagfox kun je zien in welk land de server staat, daaruit kun je ook al 'n beetje afleiden of 'n site betrouwbaar is.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2014 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

gom-py2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 15:24:
Deze tekst krijg je normaal niet te zien, daar moet je expliciet met je muis op gaan staan en dat vind ik boevenpraktijken, in ieder geval flinke verlakkerij en al die aangesloten providers werken daar aan mee.

Deze tekst ("Verwachte snelheid") staat er toch gewoon (?) en als je daarin geïnteresseerd bent ga je er natuurlijk met je muis of via je touchpad op staan en dan zie je de uitleg.

De verwachte snelheid is uiteraard voor ieder adres anders. Er staat bovendien een "link-streep" onder. Wat is daar nu boevenpraktijk of verlakkerij aan? Vroeger stond dit soort informatie er helemaal niet bij, dus het is een flinke stap vooruit.

Wat moet een echte boef hiervan vinden?

ve
door verwijderd - Oct 2, 2014 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee mogelijkheden:

1) uw downloadsnelheid is inderdaad te laag. dan mag u uw internetprovider dankbaar zijn, want in plaats van een slecht product dat bij u frustratie zou opleveren zijn ze gewoon eerlijk.

2) Online probeert u een duurder pakket aan te smeren door te doen alsof uw download snelheid te laag is en zodoende een pakket met hoger (maximale) downloadsnelheid te verkopen

Gezien de huidige staat van internet verbindingen in NL is in het algemeen de downloadsnelheid overal wel in orde voor interactieve TV. Lokaal kan het wat uitmaken.

U zou uw downloadsnelheid kunnen meten met een onafhankelijke website zoals

http://www.speedtest.net/nl/ (hopelijk is deze onafhankelijk ... weet je natuurlijk nooit zeker)

en dan eens te vragen bij uw provider wat de minimale downloadsnelheid zou moeten zijn. Als het antwoord van hen lager is dan de gemeten dan heeft u een argument.

Blijft natuurlijk discutabel dat in de advertentie waarop u uw contract heeft afgesloten interactieve TV staat vermeld als optie. Kunnen ze dit toch niet leveren zou dat een reden kunnen zijn om het contract op te zeggen op grond van wanprestatie. Maar daarvoor moet u eerst goed de contractvoorwaarden bestuderen. Grote kans dat Online zich heeft ingedekt via de kleine lettertjes ...

ve
door verwijderd - Oct 2, 2014 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 2 okt 2014, 09:00: Deze tekst ("Verwachte snelheid") staat er toch gewoon (?) en als je daarin geïnteresseerd bent ga je er natuurlijk met je muis of via je touchpad op staan en dan zie je de uitleg.

De verwachte snelheid is uiteraard voor ieder adres anders. Er staat bovendien een "link-streep" onder. Wat is daar nu boevenpraktijk of verlakkerij aan? Vroeger stond dit soort informatie er helemaal niet bij, dus het is een flinke stap vooruit.

Wat moet een echte boef hiervan vinden?

We zullen wat uitleg moeten doen denk ik want je haalt zo te zien overal wat vandaan.

vlinderplant schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:18: Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank

Deze reactie gaf vlinderplant op een schrijven van diumenge.
Er was nog helemaal geen sprake van enige tests dus had ze het over haar eigen provider, Online.nl, daar had ze dus een postcodecheck gedaan, dus daar hebben we het over.

Nu daag ik jou uit om een postcodecheck te doen bij Online.nl op een postcode pal bij mij in de buurt, niet mijn eigen postcode maar nog geen 100 meter bij mij vandaan.
Check op 2645mc huisnummer 2.
Dat is 4769 meter van een centrale/verdeelpunt vandaan.
Dat betekend dat er via een standaard telefoonlijn er theoretisch nog géén 2Mbit verbinding meer mogelijk is.
Nu ga jij naar, klik, Online.nl
.
Je scrolt naar beneden en ga jij de postcodecheck doen bij Online.nl op 2445MC nr-2 , ga jij kijken welke beschikbaarheid er is voor die postcode, en ga jij her melden welke supersonische pakketten je aangeboden worden door Online.nl, is dat oké?
En over die boevenpraktijken en verlakkerij heb ik het in eerste instantie.

De tweede.
Klik-> Postcode-check
Daar ga jij ook dezelfde check doen, 2445MC nr.2.
Dan krijg je ook in eerste instantie allerlei fantasie snelheden te zien.
Pas als iemand daadwerkelijk met zijn muis op de tekst "Verwachte snelheid"gaat staan wordt de realistische snelheden getoond, eerder niet.
Dat is verlakkerij.
Het is simpel mogelijk om de realistische snelheden gelijk te laten zien.
Iemand die haast van geen toeten of blazen weet, en we zien ze hier genoeg langskomen, heeft niet het benul op met zijn muis te gaan manoeuvreren want pal boven die tekst "Verwachte snelheid" staan al snelheden aangeven.
Dat is verlakkerij meneer/mevrouw ltmvz!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2014 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

OT

lekkerisdat schreef op woensdag 1 okt 2014, 23:51: Gebruik wel Flagfox kun je zien in welk land de server staat, daaruit kun je ook al 'n beetje afleiden of 'n site betrouwbaar is.

Ik heb 22 extensies in Firefox waarvan (klik) Flagfox er 1 van is.
4 actief, 18 in ruste, even op het puzzelstukje rechtsboven op de bladwijzerbalk klikken en ik maak er 1 actief indien nodig...

Nog meer leren?? ;-)
(just kidding)

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

mof schreef op donderdag 2 okt 2014, 11:15: Twee mogelijkheden:

1) uw downloadsnelheid is inderdaad te laag. dan mag u uw internetprovider dankbaar zijn, want in plaats van een slecht product dat bij u frustratie zou opleveren zijn ze gewoon eerlijk.

2) Online probeert u een duurder pakket aan te smeren door te doen alsof uw download snelheid te laag is en zodoende een pakket met hoger (maximale) downloadsnelheid te verkopen

Gezien de huidige staat van internet verbindingen in NL is in het algemeen de downloadsnelheid overal wel in orde voor interactieve TV. Lokaal kan het wat uitmaken.

U zou uw downloadsnelheid kunnen meten met een onafhankelijke website zoals

http://www.speedtest.net/nl/ (hopelijk is deze onafhankelijk ... weet je natuurlijk nooit zeker)

en dan eens te vragen bij uw provider wat de minimale downloadsnelheid zou moeten zijn. Als het antwoord van hen lager is dan de gemeten dan heeft u een argument.

Blijft natuurlijk discutabel dat in de advertentie waarop u uw contract heeft afgesloten interactieve TV staat vermeld als optie. Kunnen ze dit toch niet leveren zou dat een reden kunnen zijn om het contract op te zeggen op grond van wanprestatie. Maar daarvoor moet u eerst goed de contractvoorwaarden bestuderen. Grote kans dat Online zich heeft ingedekt via de kleine lettertjes ...

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

mof schreef op donderdag 2 okt 2014, 11:15: Twee mogelijkheden:

1) uw downloadsnelheid is inderdaad te laag. dan mag u uw internetprovider dankbaar zijn, want in plaats van een slecht product dat bij u frustratie zou opleveren zijn ze gewoon eerlijk.

2) Online probeert u een duurder pakket aan te smeren door te doen alsof uw download snelheid te laag is en zodoende een pakket met hoger (maximale) downloadsnelheid te verkopen

Gezien de huidige staat van internet verbindingen in NL is in het algemeen de downloadsnelheid overal wel in orde voor interactieve TV. Lokaal kan het wat uitmaken.

U zou uw downloadsnelheid kunnen meten met een onafhankelijke website zoals

http://www.speedtest.net/nl/ (hopelijk is deze onafhankelijk ... weet je natuurlijk nooit zeker)

en dan eens te vragen bij uw provider wat de minimale downloadsnelheid zou moeten zijn. Als het antwoord van hen lager is dan de gemeten dan heeft u een argument.

Blijft natuurlijk discutabel dat in de advertentie waarop u uw contract heeft afgesloten interactieve TV staat vermeld als optie. Kunnen ze dit toch niet leveren zou dat een reden kunnen zijn om het contract op te zeggen op grond van wanprestatie. Maar daarvoor moet u eerst goed de contractvoorwaarden bestuderen. Grote kans dat Online zich heeft ingedekt via de kleine lettertjes ...
Dank voor uw reactie: mijn downloadsnelheid is 11.33 Mbps Upload 0.87 Ping 26 ms. Hier kan ik niets meer, IK heb een abonnement bij Online, maar door een verandering van zender door Online, kwam ik op hun site en zag dat er een abonnement bestaat, die bijna net zo duur is als abonn. die ik heb. Met dien verstande er zitten 30 zenders extra bij. Online geschreven, gemaild om te vragen of het omgezet kon worden en zo niet of ik een extra pakket kon bestellen. Ik kreeg als antwoord dat mijn snelheid niet snel genoeg was.
Maar als ik op hun site ga kijken, kan ik met de postcode check uit 3 pakketten kiezen, standaard, extra en power. Dat gaf/geeft bij mij veel verwarring en met Online kom ik er niet meer uit.
Ik sta met een bek vol tanden, want begrijp "mijn niet snelheid" hebben en wel pakketten kunnen bestellen. En twee abonnementen lijkt mij wat veel van het goede.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 1 okt 2014, 23:51: Gebruik wel Flagfox kun je zien in welk land de server staat, daaruit kun je ook al 'n beetje afleiden of 'n site betrouwbaar is.
Dank voor uw reactie

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 2 okt 2014, 09:00:
gom-py2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 15:24:
Deze tekst krijg je normaal niet te zien, daar moet je expliciet met je muis op gaan staan en dat vind ik boevenpraktijken, in ieder geval flinke verlakkerij en al die aangesloten providers werken daar aan mee.

Deze tekst ("Verwachte snelheid") staat er toch gewoon (?) en als je daarin geïnteresseerd bent ga je er natuurlijk met je muis of via je touchpad op staan en dan zie je de uitleg.

De verwachte snelheid is uiteraard voor ieder adres anders. Er staat bovendien een "link-streep" onder. Wat is daar nu boevenpraktijk of verlakkerij aan? Vroeger stond dit soort informatie er helemaal niet bij, dus het is een flinke stap vooruit.

Wat moet een echte boef hiervan vinden?
Dank voor uw reactie

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:42: Het signaal komt digitaal via de adsl lijn binnen, kennelijk is die lijn niet snel genoeg voor extra zenders.
Dank voor uw reactie

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op woensdag 1 okt 2014, 19:21:
vlinderplant schreef op woensdag 1 okt 2014, 16:32: Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.

Beste vlinderplant.
Ik zal me beperken tot de werkelijk haalbare internetsnelheden die mogelijk zijn op de afstand die je aangeeft dat je van een centrale/verdeelpunt afwoont, en je geeft aan 2063 meter.
Als je een normale telefoonlijn gebruikt (standaard = koper) en geen glasvezel, is er op die afstand dat je woont vanaf de centrale nog maar een downloadsnelheid van +/- 10Mbit.
Link klik hier-> ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale

Ik heb zelf een check gedaan bij Online.nl, voor een standaard verbinding, dat is dus een koperlijn.
Ik woon 4378 meter van een centrale af.
Volgens de tabel hier boven hou ik nog geen 2Mbit downloadsnelheid over.
Bij Online.nl heb ik ook mijn postcode ingegeven, en daar kan ik pakketten aanschaffen met de meest exotische downloadsnelheden.
Klik-> Pakket 1
Klik-> Pakket 2
Klik-> Pakket 3

Dit is dus allemaal mogelijk volgens Online.nl , dochter van CanalDigitaal, op een koperlijntje op een afstand van 4378 mtr vanaf een verdeelpunt.
Kolder dus, pure verlakkerij en misleiding en dit mag niet eens meer.
Providers moeten de reële snelheid weergeven en dat kunnen ze.

Nu die site die ik aangaf:
Klik-> Postcode-check

Daar geef je je postcode op en dan krijg je een scherm te zien met daarin de tekst:
Verwachte snelheid

Klik op de link hieronder, dan zie je een plaatje waarbij ik omlijnt heb in het blauw wat ik bedoel, daar kun je zien wat de daadwerkelijke downloadsnelheid wordt/is op jouw postcod, maar als eerste je postcode-huisnummer ingeven daar..

Klik-> Plaatje

Het hele verhaal wordt anders als er een glasvezel verbinding mogelijk is op jouw adres.

Hoop dat het zo duidelijker wordt voor je en anders lees ik het wel.

Dank u voor al uw moeite
. De afstand is 1907 meter. geeft 21.8 mbit aan, maar 18 mbit download en
daadwerkelijke upload 1 mbit Telfort aan.
Ik heb bij Online de check gedaan en daar rolt pakket 2, dus extra, als aanbevolen uit.
MAAR kan pakket 1 qua uitleg van Online nog niet eens aan, laat staan pakket 2.
Erg leuk allemaal.
Heb overwogen om pakket 2 te bestellen en dan te kijken wat Online doet. Ik laat het bij overwegen, doen ze niets, heb ik twee pakketten, lekker duur.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinderplant schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:37: Kunt iemand mij met eenvoudige woorden uitleggen wat een download-snelheid met Interactieve TV te maken heeft.
Ik heb een (2Jr) abonnement bij Online en vroeg om een extra pakket, dus meer zenders. Kreeg te horen dat mijn download-snelheid niet voldoende is voor Interactieve TV. Ik heb een postcode check gedaan en daar kon ik een all-in abonn. afsluiten met INteracieve TV. Paar keer gemaild, kan bellen voor ong. 1 euro per gesprek. Maar als ik naar de antwoorden van de mail kijk, heb ik er een hard hoofd in. Zoiets van een kastje en een muur. Wilt/Kunt u mij helpen alvast dank
IEDEREEN HEEL HARTELIJK DANK VOOR UW MOEITE EN REACTIES.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor uw moeite en reacties

ve
door verwijderd - Oct 4, 2014 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinderplant schreef op zaterdag 4 okt 2014, 12:57: Dank u voor al uw moeite
. De afstand is 1907 meter. geeft 21.8 mbit aan, maar 18 mbit download en
daadwerkelijke upload 1 mbit Telfort aan.
Ik heb bij Online de check gedaan en daar rolt pakket 2, dus extra, als aanbevolen uit.
MAAR kan pakket 1 qua uitleg van Online nog niet eens aan, laat staan pakket 2.
Erg leuk allemaal.
Heb overwogen om pakket 2 te bestellen en dan te kijken wat Online doet. Ik laat het bij overwegen, doen ze niets, heb ik twee pakketten, lekker duur.

De postcode-checks bij Online.nl is verlakkerij vlinderplant, nogmaals.
Ik heb daar een test gedaan voor mijzelf en ik kon alle denkbare pakketten aangaan die ze daar hebben terwijl de theoretische downloadsnelheid minder als 2 Mbit/s.

Bij de afstand die jij opgeeft dat je van een centrale woont is 1907 meter.
Dan zou je een theoretische downloadsnelheid hebben minder als 18 mbit/s
Klik->1,9 km = 18 Mbit/s
In praktijk hou je daar met alle verliezen van verbindingen, koppelingen enz nog geen 15 Mbit/s over,als je dat al haalt en dat betwijfel ik nog.
Ik denk niet daar jij daar prettig interactieve TV, plus internet, plus telefonie (neemt niet zoveel) gaat bedrijven, misschien wel apart maar met TV kijken en volop internetten tegelijk zul je problemen mee krijgen.

Hieronder nog wat leesvoer.

Internetsnelheid in de praktijk.
Denk goed na over de internetsnelheid die het meest geschikt is. Om een idee te geven over de snelheid die je nodig hebt staat hieronder een overzicht.
HANDELING BENODIGDE SNELHEID
Mailen zonder bijlage > 1 Mb/s
Surfen op simpele websites 1-2 Mb/s
Social media bijhouden (Facebook, Twitter, etc) 1-2 Mb/s
Bellen via internet >4Mb/s
Youtube video’s bekijken 4-8 Mb/s
Interactieve/digitale tv via internet 16-24 Mb/s
Grote bestanden downloaden 8-24 Mb/s

Zoals te zien is kun je al mailen vanaf 1 mb per seconde. Als je een mail opstelt van 500kb duurt het dus een halve seconden voor de mail is verstuurt. Voor basis dingen heb je in principe geen snel internet nodig en zul je het verschil in internetsnelheid nauwelijks merken. Doe je meerdere dingen tegelijkertijd en deel je de internetaansluiting met meerdere gebruikers? Tel dan de totalen bij elkaar op. Daarna kun je gaan kijken welk abonnement het meest geschikt is. Houd daarbij wel rekening met het feit dat de internetsnelheid die bij je abonnement hoort geen garantie is dat je die snelheid ook altijd haalt. Als je een abonnement hebt met een snelheid van 20mb/s betekent dit dat de maximale snelheid die je kunt halen 20mb/s is. In praktijk is er echter altijd een verlies in snelheid. Dit heeft te maken met een aantal verschillende factoren bijvoorbeeld de techniek van de het internet, de afstand van jouw huis naar het wijkcentrum, de kwaliteit van de lijn en hoeveel mensen er tegelijkertijd gebruik maken van een verbinding. Het is verstandig rekening te houden met dit verlies, het is namelijk erg vervelend als de snelheid van je internet niet berekend is op je persoonlijke gebruik.

Bron, klik-> Internetsnelheid in de praktijk

Dit verhaal schrijf ik niet voor jou alleen want deze problemen komen geregeld hier op dit forum voor bij dus wellicht dat anderen er ook wat aan zullen hebben.
In ieder geval suc6 gewenst met je keuze's.