Interactieve TV
Kunt iemand mij met eenvoudige woorden uitleggen wat een download-snelheid met Interactieve TV te maken heeft.
Ik heb een (2Jr) abonnement bij Online en vroeg om een extra pakket, dus meer zenders. Kreeg te horen dat mijn download-snelheid niet voldoende is voor Interactieve TV. Ik heb een postcode check gedaan en daar kon ik een all-in abonn. afsluiten met INteracieve TV. Paar keer gemaild, kan bellen voor ong. 1 euro per gesprek. Maar als ik naar de antwoorden van de mail kijk, heb ik er een hard hoofd in. Zoiets van een kastje en een muur. Wilt/Kunt u mij helpen alvast dank
Het signaal komt digitaal via de adsl lijn binnen, kennelijk is die lijn niet snel genoeg voor extra zenders.
diumenge schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:42: Het signaal komt digitaal via de adsl lijn binnen, kennelijk is die lijn niet snel genoeg voor extra zenders.
Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank
Bij interactive tv moet er voor de HD zenders meer data via de kabel verzonden worden.
Als er tijdens het tv kijken ook internet wordt gebruikt kan de internetsnelheid bij het downloaden van grote bestanden flink omlaag gaan.
Dan haalt u op dat moment niet meer de internetsnelheid welke belooft is.
Misschien is de provider bang dat u over de internetsnelheid gaat klagen.
Meestal zijn de extra zenderpakketten per maand opzegbaar.
Als dat bij Online ook zo is kunt u het extra zenderpakket toch gewoon een maandje uitproberen.
Jou provider levert alleen diensten waarvan ze 100% zeker zijn dat het werkt .Voor interactieve TV heb je ca 8-12 mbs nodig .Op Bbnet.nl kun zien hoever je van de centrale woont en wat de maximum snelheid van je internet verbinding is.
Bbnet is niet meer, is nu Tele2, maar de tests kan men wel blijven doen.
Klik hier-> Availability-check
@vlinderplant.
Mocht je die postcode check doen dan krijg je een afstand tot de dichtstbijzijnde centrale/verdeelpunt te zien:
Copper exchange distance (approx.): xxxx meters.
Zou je die ook door willen geven, uit nieuwsgierigheid en ter lering van mijzelf, oké?
Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.
Verleden maand kreeg ik bericht dat een zender verdween en ik een ander kreeg, vond ik niet prettig en daardoor ging ik kijken, om ongenoegen kenbaar te maken en om een extra pakket te bestellen
MAAR zag tot mijn verbazing dat ze nu een pakket aanbieden met 60 zenders (ik heb er 29) en voor nog geen 5 euro meer zou ik dan 60 zenders hebben.
. Zeker 10 emails verder: het kan niet, ook geen extra pakket door de snelheid. Ik vind dit zo klantonvriendelijk en voel me eigenlijk ook belazerd door Online en ben kwaad op mezelf, ingestonken was een aanbieding en meer zenders, was ook een weer stuk duurder.
En nu dit pakket voor bijna hetzelfde bedrag en dat in nog geen jaar tijd.
vlinderplant schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:18: Dank u voor uw antwoord. Ik heb nog een vraag: bij de postcode check kon ik een pakket krijgen met 60 zenders, ik heb er nu 30. Dat begrijp ik namelijk niet. Alvast dank
Dat zijn de boevenstreken van de providers, maar men moet zelf ook goed uitkijken.
Waarschijnlijk heb je een postcode-check site bezocht waar de meest hoge snelheden aangegeven worden, maar ergens tussenin staat dan: Verwachte snelheid
Daar moet men met de muis op gaan staan en dan wordt, door middel van een pop-up venster, de afstand tot de centrale aangegeven, de daadwerkelijke down en upload snelheid en een verhaaltje:
"De snelheid is berekend op basis van de afstand tot de centrale. In de praktijk kan dit nog iets afwijken".
Deze tekst krijg je normaal niet te zien, daar moet je expliciet met je muis op gaan staan en dat vind ik boevenpraktijken, in ieder geval flinke verlakkerij en al die aangesloten providers werken daar aan mee.
Dit is zo'n site:
Klik-> Postcode-check
Dus pas goed op!
En gompy3 is ook niet meer ;-)
vlinderplant schreef op woensdag 1 okt 2014, 16:32: Grompy3 Dank voor uw antwoord, ben er blij mee.
Ik heb de check gedaan, zoals u aangaf. 2063 meter
en bij de beste 4 provider zat Online NIET (KP., Tele , Telf, moederbedrijf van Online??? en XS )
IK heb nogmaals de check gedaan bij Online.nl en ik word gefeliciteerd. Ik kan alles-in-1 Start pakket aanvragen en ook nog extra pakketten.
Heb gekeken naar VERWACHTE SNELHEID maar dat zag ik niet staan, of weet niet waar te kijken.
Beste vlinderplant.
Ik zal me beperken tot de werkelijk haalbare internetsnelheden die mogelijk zijn op de afstand die je aangeeft dat je van een centrale/verdeelpunt afwoont, en je geeft aan 2063 meter.
Als je een normale telefoonlijn gebruikt (standaard = koper) en geen glasvezel, is er op die afstand dat je woont vanaf de centrale nog maar een downloadsnelheid van +/- 10Mbit.
Link klik hier-> ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale
Ik heb zelf een check gedaan bij Online.nl, voor een standaard verbinding, dat is dus een koperlijn.
Ik woon 4378 meter van een centrale af.
Volgens de tabel hier boven hou ik nog geen 2Mbit downloadsnelheid over.
Bij Online.nl heb ik ook mijn postcode ingegeven, en daar kan ik pakketten aanschaffen met de meest exotische downloadsnelheden.
Klik-> Pakket 1
Klik-> Pakket 2
Klik-> Pakket 3
Dit is dus allemaal mogelijk volgens Online.nl , dochter van CanalDigitaal, op een koperlijntje op een afstand van 4378 mtr vanaf een verdeelpunt.
Kolder dus, pure verlakkerij en misleiding en dit mag niet eens meer.
Providers moeten de reële snelheid weergeven en dat kunnen ze.
Nu die site die ik aangaf:
Klik-> Postcode-check
Daar geef je je postcode op en dan krijg je een scherm te zien met daarin de tekst:
Verwachte snelheid
Klik op de link hieronder, dan zie je een plaatje waarbij ik omlijnt heb in het blauw wat ik bedoel, daar kun je zien wat de daadwerkelijke downloadsnelheid wordt/is op jouw postcod, maar als eerste je postcode-huisnummer ingeven daar..
Klik-> Plaatje
Het hele verhaal wordt anders als er een glasvezel verbinding mogelijk is op jouw adres.
Hoop dat het zo duidelijker wordt voor je en anders lees ik het wel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer