ol
door oleander12 Oct 13, 2012 om 18:34
Computers & telefonie

Internet Explorer 9 supertraag

Sinds gisterenavond is Internet Explorer 9 supertraag of geeft de melding: 'reageert niet' terwijl Google Chrome het wel op normale snelheid doet. Iemand een idee?

6192 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2012 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oleander12,

Reset de instellingen eens:

Om terug te gaan naar de standaard instellingen voer de volgende stappen uit.

1. In Internet Explorer ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster die de impact weergeeft van de reset.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw

Suc6

gsm
door gsm - Oct 13, 2012 om 22:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer of IE9 wel snel is als je IE9 start via Alle programma's, Bureau accessoires, Systeemwerkset.

Als dat het geval is, ga dan via het menu Extra (druk indien nodig even op linker Alt-toets) naar de Invoegtoepassingen beheren.
Selecteer links Werkbalken en uitbreidingen en onderaan kies je Alle invoegtoepassingen.
Zet nu alle invoegtoepassingen uit en probeer IE9
Hierna de invoegtoepassingen, voor zover gewenst, weer aanzetten.

Grote kans dat het probleem is verholpen.

ol
door oleander12 - Oct 13, 2012 om 23:26
22 Antwoorden / 6 Vragen

Het resetten heb ik nog niet geprobeerd, maar het starten vanaf systeemwerkset helpt niet. Het valt me op dat IE9 een hele tijd rond de 50% van het processorgebruik inneemt als ik enter terwijl er maar 1 tabblad openstaat, terwijl Google Chrome meteen weer terugloopt naar 1 of 2%.

gsm
door gsm - Oct 14, 2012 om 12:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=oleander12 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 23:26]Het resetten heb ik nog niet geprobeerd, maar het starten vanaf systeemwerkset helpt niet.
Dan blijft over om IE9 te resetten en is het aan te raden om te scannen op Malware, met MalwareBytes Anti-Malware (MBAM), of met SUPERAntiSpyware.
Hier een hele lijst met acties om IE9 weer snel te maken. Verwijder in ieder geval alle toolbars (via Configutatiescherm, Programma's).

hereistom
door hereistom - Oct 14, 2012 om 12:18
732 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring is dat Internet Explorer gewoon niet lekker werkt, daarom gebruik ik Firefox die wel goed werkt en ook veel sneller is.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2012 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hereistom schreef op zondag 14 okt 2012, 12:18]Mijn ervaring is dat Internet Explorer gewoon niet lekker werkt, daarom gebruik ik Firefox die wel goed werkt en ook veel sneller is.

Ja hoor, daar is-ie weer!

Dat is toch geen antwoord op de vraag!

gsm
door gsm - Oct 14, 2012 om 19:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 14 okt 2012, 12:51][quote=hereistom schreef op zondag 14 okt 2012, 12:18]Mijn ervaring is dat Internet Explorer gewoon niet lekker werkt, daarom gebruik ik Firefox die wel goed werkt en ook veel sneller is.

Ja hoor, daar is-ie weer!

Dat is toch geen antwoord op de vraag!
Ja hoor daar is-ie weer! werkt ook storend! Mijn advies:
Laat a.u.b. anderen gewoon het antwoord geven dat ze zelf verkiezen en onthoud je zoveel mogelijk van vervuiling door commentaar op antwoorden van anderen op deze vraag.

De vraag luidt: Iemand een idee?
Hoewel Chrome ook al gebruikt wordt vind ik het advies om Firefox te gebruiken wel degelijk een goed idee en dus een goed antwoord op de vraag.

ol
door oleander12 - Oct 14, 2012 om 23:04
22 Antwoorden / 6 Vragen

Tot mijn verbazing was IE9 vanmorgen weer op de oude snelheid en ook nu kan ik het weer gewoon gebruiken. Ik kan zelf niet verklaren waar dit nu aan ligt. Misschien de update naar AVG 2013, maar het is al meer dan een week geleden dat ik die gedownload heb en het gaf tot vrijdagavond geen problemen.

Overigens was mijn vraag wel: iemand een idee waarom IE9 nu ineens zo traag is; maar als iemand zo'n korte suggestie doet heb ik er geen moeite mee.

Bedankt voor het meedenken.

gsm
door gsm - Oct 15, 2012 om 08:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dank je voor het terugmelden. De update van AVG kan heel goed de oorzaak zijn, omdat AVG een invoegtoepassing voor IE is.
Mijn inschatting is dat het uit- en eventueel weer aanzetten van de invoegtoepassingen ,of anders het resetten van IE9 toch geholpen heeft. Heb je beide uitgevoerd?

Weet je ook zeker dat je IE9 (32-bit en 64-bit) hebt en niet IE8 (32-bit en 64-bit). Controleer via de Help (?) en Over internetexplorer.
IE8 32-bit vertoont namelijk precies het verschijnsel dat je noemt. IE8 64-bit werkt in dat geval wel normaal.

ol
door oleander12 - Oct 15, 2012 om 21:57
22 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb zeker IE9 versie 9.0.10, maar ik weet niet waar ik kan controleren of dat 32- of 64-bit is. Ook Help (?) kan ik in IE9 niet vinden.

Ik heb de reset niet meer uitgevoerd, omdat het probleem niet meer aanwezig is.

gsm
door gsm - Oct 16, 2012 om 19:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=oleander12 schreef op maandag 15 okt 2012, 21:57]Ik heb zeker IE9 versie 9.0.10, maar ik weet niet waar ik kan controleren of dat 32- of 64-bit is.
Help is een wit vraagteken in een blauw rondje rechts-boven in een balk.

Je kunt ook de menubalk van IE 9 tevoorschijn roepen, met daarin het menu Help, door even op de linker Alt toets op het toetsenbord te tikken.

Controleer met de rechter muisknop op Computer en dan klikken met links op Eigenschappen, of je een 32-bits WIndows 7 of Vista hebt, of een 64-bits versie.

In het Startmenu, Alle programma's, van de 64-bit Windows 7 of Vista, horen twee pictogrammen (of snelkoppelingen) van IE 9 te staan.

De een is aangeduid met (64-bits) en wijst naar:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

De andere heeft die aanduiding niet.
Die andere is dus de snelkoppeling naar de 32-bit versie van IE 9 en wijst naar:
"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
.
Je kunt met de rechter muisknop op een IE snelkoppeling in het Startmenu klikken en dan op Eigenschappen klikken. Een verwijzing naar Program Files betekent dus 64-bit en een verwijzing naar Program Files (x86) betekent 32-bit.

ol
door oleander12 - Oct 16, 2012 om 20:12
22 Antwoorden / 6 Vragen

gsm,

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb weer wat bijgeleerd. De IE9 is een 64-bit versie en werkt gelukkig weer als een zonnetje.