Internet Explorer 9 supertraag
Sinds gisterenavond is Internet Explorer 9 supertraag of geeft de melding: 'reageert niet' terwijl Google Chrome het wel op normale snelheid doet. Iemand een idee?
Hallo oleander12,
Reset de instellingen eens:
Om terug te gaan naar de standaard instellingen voer de volgende stappen uit.
1. In Internet Explorer ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster die de impact weergeeft van de reset.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw
Suc6
Probeer of IE9 wel snel is als je IE9 start via Alle programma's, Bureau accessoires, Systeemwerkset.
Als dat het geval is, ga dan via het menu Extra (druk indien nodig even op linker Alt-toets) naar de Invoegtoepassingen beheren.
Selecteer links Werkbalken en uitbreidingen en onderaan kies je Alle invoegtoepassingen.
Zet nu alle invoegtoepassingen uit en probeer IE9
Hierna de invoegtoepassingen, voor zover gewenst, weer aanzetten.
Grote kans dat het probleem is verholpen.
Het resetten heb ik nog niet geprobeerd, maar het starten vanaf systeemwerkset helpt niet. Het valt me op dat IE9 een hele tijd rond de 50% van het processorgebruik inneemt als ik enter terwijl er maar 1 tabblad openstaat, terwijl Google Chrome meteen weer terugloopt naar 1 of 2%.
[quote=oleander12 schreef op zaterdag 13 okt 2012, 23:26]Het resetten heb ik nog niet geprobeerd, maar het starten vanaf systeemwerkset helpt niet.
Dan blijft over om IE9 te resetten en is het aan te raden om te scannen op Malware, met MalwareBytes Anti-Malware (MBAM), of met SUPERAntiSpyware.
Hier een hele lijst met acties om IE9 weer snel te maken. Verwijder in ieder geval alle toolbars (via Configutatiescherm, Programma's).
[quote=edrick3 schreef op zondag 14 okt 2012, 12:51][quote=hereistom schreef op zondag 14 okt 2012, 12:18]Mijn ervaring is dat Internet Explorer gewoon niet lekker werkt, daarom gebruik ik Firefox die wel goed werkt en ook veel sneller is.
Ja hoor, daar is-ie weer!
Dat is toch geen antwoord op de vraag!
Ja hoor daar is-ie weer! werkt ook storend! Mijn advies:
Laat a.u.b. anderen gewoon het antwoord geven dat ze zelf verkiezen en onthoud je zoveel mogelijk van vervuiling door commentaar op antwoorden van anderen op deze vraag.
De vraag luidt: Iemand een idee?
Hoewel Chrome ook al gebruikt wordt vind ik het advies om Firefox te gebruiken wel degelijk een goed idee en dus een goed antwoord op de vraag.
Tot mijn verbazing was IE9 vanmorgen weer op de oude snelheid en ook nu kan ik het weer gewoon gebruiken. Ik kan zelf niet verklaren waar dit nu aan ligt. Misschien de update naar AVG 2013, maar het is al meer dan een week geleden dat ik die gedownload heb en het gaf tot vrijdagavond geen problemen.
Overigens was mijn vraag wel: iemand een idee waarom IE9 nu ineens zo traag is; maar als iemand zo'n korte suggestie doet heb ik er geen moeite mee.
Bedankt voor het meedenken.
Dank je voor het terugmelden. De update van AVG kan heel goed de oorzaak zijn, omdat AVG een invoegtoepassing voor IE is.
Mijn inschatting is dat het uit- en eventueel weer aanzetten van de invoegtoepassingen ,of anders het resetten van IE9 toch geholpen heeft. Heb je beide uitgevoerd?
Weet je ook zeker dat je IE9 (32-bit en 64-bit) hebt en niet IE8 (32-bit en 64-bit). Controleer via de Help (?) en Over internetexplorer.
IE8 32-bit vertoont namelijk precies het verschijnsel dat je noemt. IE8 64-bit werkt in dat geval wel normaal.
Ik heb zeker IE9 versie 9.0.10, maar ik weet niet waar ik kan controleren of dat 32- of 64-bit is. Ook Help (?) kan ik in IE9 niet vinden.
Ik heb de reset niet meer uitgevoerd, omdat het probleem niet meer aanwezig is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer