di
door dirk23 Apr 30, 2015 om 15:37
Computers & telefonie

Internet loopt niet meer snel maar wel normaal in veilige modus

Ik gebruik windows7 ik prbeerde xp wecamdriver te installeren. Dit lukte, maar het beeld kwam ondersteboven. Daarna kreeg ik last van mijn snelheid als ik me het goed herinner. De webcamdriver heb ik erafgehaald met de cd. Maar het heeft niet gewerkt, ik krijg nog geen 1 mb snelheid.
Moet ik alles herinstalleren?

. Ik heb alle andere nieuwe software ook gedelete,

1518 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dirk23,

Er zal wel iets niet helemaal goed gegaan zijn bij het installeren/verwijderen van je software.
......Moet ik alles herinstalleren?.....
Wat bedoel je met alles? Schone installatie van W7?
Zou ik pas in de allerlaatste plaats doen.
Probeer eerst eens systeemherstel met een datum vóórdat je die webcam wilde installeren.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt hersteld. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

crewmember
door crewmember - Apr 30, 2015 om 17:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Een webcamdriver zou niks moeten kunnen doen met je internetsnelheid.

Heb je hem ergens online vandaan? Of van die CD?

Scan je PC eerst eens op virussen en malware, met Malwarebytes en Avast free.
(Beide Gratis.)

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Avastfree kun je hier vinden (voordat je het van een verkeerde site afhaalt) ;-)
Klik onder de 1e kolom (free).

MBAM vind je hier.
Klik op de groene balk (=get my free download).

Suc6

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2015 om 18:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heeft het niets met de computer te maken, maar met de verbinding. Zet het modem eens uit en weer aan.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 18:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:44]Misschien heeft het niets met de computer te maken, maar met de verbinding. Zet het modem eens uit en weer aan.

Dan zou het m.i. toch ook niet in veilige modus moeten werken?
Zie titel van de vraag.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2015 om 19:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3, klopt. Titel over het hoofd gezien.

ltmvz
door ltmvz - Apr 30, 2015 om 19:32
949 Antwoorden / 18 Vragen

Dat het beeld op de kop komt na installatie van een nieuw stuurprogramma voor de webcam is "normaal". Althans ik maakte het zelf vorige week nog mee en kon het beeld eenvoudig omkeren, maar weet nu even niet meer hoe.

di
door dirk23 - Apr 30, 2015 om 21:28
249 Antwoorden / 137 Vragen

De pc heb ik niog niet zo lang geleden geinstalleerd dus de kans op een virus is klein. Maar ik zal morgen mbam draaien. Ik verwacht er niet veel van maar ik moet het uitsluiten. Ik draai trouwens panda gratis.

In. Veilige modem krig ik gewoon mijn 50 mbs. In veilige modus wordt de sound driver niet geactiveerd. Ik heb hem via internet moeten installeren want w7 pakte de onboard geluid niet.
Maar voordien was internet al slow geworden dus ik denk niet dat die driver de reden is.

di
door dirk23 - Apr 30, 2015 om 21:30
249 Antwoorden / 137 Vragen

Systeemberstel lukte niet trouwens. Ik had maar een herstelpunt en die werkte niet.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2015 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk dan eens of systeemherstel in veilige modus wel lukt.

door 1953 - May 1, 2015 om 00:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Instelling van de comptabiliteitsweergave wijzigen v.w.b. webcam xp.

Trek de stekker van de modem uit voor ca. 2 minuten, modem wordt gereset.

crewmember
door crewmember - May 1, 2015 om 09:10
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Bedraad internet of wifi trouwens?

di
door dirk23 - May 3, 2015 om 14:28
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb mbam gedraaid, die gaf eingenlijks niks belangrijks aan. Wat hij wel aangaf heb ik weggegooid.
Systeemherstel draaide wel maar gaf geen oplossing. Bedraad internet.

Ik probeer deze: http://www.fantv.nl/digitaal/software/17519-whatinstartup-automatisch-opstarten-onder-control

Je kan hiermee het opstartproces managen

aurora1
door aurora1 - May 3, 2015 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U hoeft daarvoor helemaal niet apart een programma te installeren, lees maar eens klik hier onder: Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen en dan met name wat onder Hulpprogramma msconfig. voor het uitschakelen van software staat en bekijk ook het plaatje.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2015 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp niet wat u bedoelt met software deleten, ik hoop dat u bedoelt te zeggen dat u software hebt verwijderd via Start - Configuratiescherm - Programma's verwijderen.
Ik zou ook controleren of Systeemherstel wel ingeschakeld is en steeds herstelpunten aanmaakt gezien er maar 1 herstelpunt stond.
Wat u eventueel ook nog kunt doen is Foutcontrole (met repair) laten lopen. Duurt meestal wel een poosje en mag niet onderbroken worden.

di
door dirk23 - May 3, 2015 om 17:10
249 Antwoorden / 137 Vragen

ja, ik verwijder alles met config, software verwijderen.

het msconfig is een belangrijke tool zie ik, daar zal ik even aandacht aan moeten besteden. In xp heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt.

Waar vind ik systeemherstel?

edrick3
door edrick3 - May 3, 2015 om 20:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dirk23 schreef op zondag 3 mei 2015, 17:10]

Waar vind ik systeemherstel?

Lees de eerste reactie eens zou ik zeggen!

crewmember
door crewmember - May 4, 2015 om 09:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je router/modem ook al eens ge-reset?

edrick3
door edrick3 - May 4, 2015 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=dirk23 schreef op zondag 3 mei 2015, 17:10]

Waar vind ik systeemherstel?

Of bedoel je dit?

Werking systeemherstel controleren

De meeste computers maken automatisch herstelpunten aan, waarnaar de computer eventueel teruggezet kan worden. Maar het is goed om te weten of Windows Systeemherstel daadwerkelijk correct werkt en is ingeschakeld op uw computer. Als dit niet zo is, schakelt u de functie eenvoudig in.

Klik op Starten > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Onder het kopje 'Beschikbare stations' staan uw harde schijven. Achter de harde schrijf staat 'in- of uitgeschakeld'. 'Ingeschakeld' betekent dat systeemherstel actief is. U hoeft verder niks te doen. Als het niet actief is, wordt dit aangegeven met 'Uitgeschakeld'. Klik in dit geval op de schijf.
Klik op de knop Configureren.
Klik onder 'Herstelinstellingen' in het bolletje voor 'Systeeminstellingen herstellen en vorige bestandsversies terugzetten'.
Verplaats de schuifbalk onder 'Schijfruimtegebruik' naar 10 procent.
Klik op Toepassen > OK > OK.
(Bron:seniorweb)

Met vr.gr.

di
door dirk23 - May 6, 2015 om 08:07
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb mijn router niet opnieuw opgestart omdat mijn lanverbinding het gewoon goed doet in veilige modus en ook normaal presteert op de andere aangesloten pc.

Ik heb gespeeld met msconfig en alle opstart vinkjes weggehaald, het hielp niet. Ook de andere mogelijkheden hielpen niet.
Veilige modus met netwerkmodus geeft nog steeds de goeie snelheid maar in die modus wordt geen geluidsdriver geladen. anders zou ik die gewoon gebruiken.

crewmember
door crewmember - May 6, 2015 om 10:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirk23 schreef op woensdag 6 mei 2015, 08:07]Ik heb mijn router niet opnieuw opgestart omdat mijn lanverbinding het gewoon goed doet in veilige modus en ook normaal presteert op de andere aangesloten pc.

Ik heb gespeeld met msconfig en alle opstart vinkjes weggehaald, het hielp niet. Ook de andere mogelijkheden hielpen niet.
Veilige modus met netwerkmodus geeft nog steeds de goeie snelheid maar in die modus wordt geen geluidsdriver geladen. anders zou ik die gewoon gebruiken.

In veilige modus draaien als permanente oplossing is een slecht idee.

Ik zou ook gewoon even je router resetten. Denk niet dat het wat oplost, maar het is zo simpel en snel dat he het proberen waard is. (Stekker er uit voor 2-3 minuten)

Verder is het handig om te kijken of Windows problemen ziet met je netwerkkaart:
Kijk eens bij configuratiescherm--> Apparaatbeheer--> Netwerkadapters of er een geel uitroepteken naast je netwerkkaart staat. (Zo ja klik er op en post hier wat er bij status staat).

Of er nou wel of niet een geel uitroepteken staat, het kan alsnog handig zijn om je netwerk driver opnieuw te installeren. Kan je me vertellen wat de naam is van je netwerkkaart die je bij bovegenoemde stap hebt opgezocht? En of je een laptop of desktop PC hebt.
Dan zoek ik de driver op.

aurora1
door aurora1 - May 6, 2015 om 11:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke virusbeveiliging gebruikt u? Heeft u 1 of meer antivirusprogramma's op de pc staan?
Bij het opstarten moet bij voorkeur de virusbeveiliging niet uitgeschakeld worden.
Aangezien Mbam iets gevonden had, scan dan nog eens daarmee in veilige modus. Ik zou ook foutcontrole met repair eens in veilige modus laten lopen.
Lees klik hier ook eens door en klik hier de 2e post in groen van @gsm.
Heeft u al gecontroleerd (via het configuratiescherm) of er mogelijk onbekende programma's op de pc staan?
Een pc is in de regel sneller in veilige modus dan in normale modus omdat dan alleen de meest noodzakelijke programma's draaien en de rest uitgeschakeld wordt.
Is de pc wel opgeruimd en schoon, scan anders eens met de gratis CCleaner, klik hier, in de linker kolom ziet u de gratis versie.