jo
door jongenwi Aug 4, 2014 om 12:35
Computers & telefonie

Internet provider blijft in gebreke

Ik heb een storing sinds twee weken, kan ik namelijk niet op het internet en werkt mijn telefoon niet meer. Nu heeft de provider gezegd, dat dit 10 werkdagen kan gaan duren. Ondertussen hebben ze dit verhoogd naar 13 werkdagen. Nu zit ik op de elfde werkdag, en zit nog steeds te wachten op een verbinding. Echter toen ik zei, van als ik geen aansluiting heb, na die dertiende werkdag. Beëindigt ik mijn nog één doorlopend contract. Toen zei de provider, dan kan maar u moet wel door blijven betalen tot de einddatum. Nu is mijn vraag, kunnen zij dit eisen? En is mijn reactie te drastisch?

3331 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt in ieder geval eisen dat u niet betaalt voor de tijd dat u geen internet en telefonie heeft gehad. Ook kunt u een schadebedrag eisen voor de maatregelen die u heeft moeten nemen om wel van telefonie en internet gebruik te maken op een andere manier.

Meteen contract opzeggen is inderdaad wat extreem. Bovendien moet daar eerst een schriftelijke ingebrekestelling aan vooraf gaan, waarin u de provider een termijn geeft waarbinnen dit probleem moet zijn opgelost. Lukt dat niet, zo stelt u, dan ontbindt u het contract.

Ik vind een storing van 13 werkdagen overigens wel onredelijk lang. Daar zitten ook 2 weekends in en dan komt het alweer neer op 18 dagen.

Welke provider haalt dit soort ongein met u uit? En wat geven ze als reden voor de storing? En hoelang loopt uw contract nog?

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 6, 2014 om 12:58
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

U bent verplicht om de provider een redelijke tijd te geven om de storing te verhelpen. 13 werkdagen is niet echt redelijk. 5 werkdagen misschien wel.
Verlengen van de periode vind ik helemaal buitensporig.

Of u het contract kunt opzeggen is geheel afhankelijk van de storing. Als de storing aan de zijde van de provider ligt, dan is het redelijk dat u tenminste de kosten over de periode dat het niet werkte niet hoeft te betalen, en een schadevergoeding krijgt voor eventueel door u gemaakte kosten om toch te kunnen bellen en internetten.

Ligt de storing bij u, dan heeft u geen recht op schadevergoeding. De provider kan dan zelfs een rekening sturen voor de kosten die ZIJ maken om het probleem bij u op te lossen.

Ikzelf heb niet echt slechte ervaringen met mijn Internetprovider. Problemen worden zeer snel verholpen, zelfs op zondag.
Mijn Internetprovider heeft mij 1x in de steek gelaten tijdens een grote landelijke storing, waarbij ik 6 dagen geen Internet had. De provider heeft (landelijk) de gehele maand niet in rekening gebracht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer