soeki70
door soeki70 May 3, 2015 om 11:01
Computers & telefonie

Internet providers

Hoeveel internet providers mag ik en kan ik op een huisadres nemen.
Ik heb nu ADSL en wou graag ook KABEL gebruiken.
Mag dat of kan dat?

535 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 3, 2015 om 11:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan en mag.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 11:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Soeki70,

u bepaalt zelf welke abonnementen u afneemt. Het kan en mag dus.
Zou wel bekijken wat echt nodig is en of de prijs van 'dubbel' het u wel waard is.

diumenge
door diumenge - May 3, 2015 om 11:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En het is ook niet zo, mocht je dat denken, dat je (eenvoudig) de ADSL- en de Kabelaansluiting kan combineren om een extra hoge snelheid te halen. In principe komt gewoon alles dubbel te liggen en bepaal je per apparaat welke aansluiting je daarvoor gebruikt.

bo
door boiler - May 3, 2015 om 11:38
64 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je er twee nemen? Als het voor privégebruik is heb je aan één provider genoeg!
Dus ADSL eruit en over naar kabel!
En zoek iemand met kennis van zaken want als u deze vraag stelt vrees ik het ergste..

Cookies
door Cookies - May 3, 2015 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=SOEKI70 schreef op zondag 3 mei 2015, 11:01]Hoeveel internet providers mag ik en kan ik op een huisadres nemen.
Ik heb nu ADSL en wou graag ook KABEL gebruiken.
Mag dat of kan dat?

En wat is het nut daar van?

edrick3
door edrick3 - May 3, 2015 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo soeki70,

Het kan en mag, maar waarom wil je dat?
Meer betalen?
Neem kabel ipv adsl.
Lees eens hier ter info.

Met vr.gr.

soeki70
door soeki70 - May 3, 2015 om 12:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil LIVE ( game ) streamen.

pi
door pieterwolters - May 3, 2015 om 14:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 3 mei 2015, 11:38][quote=SOEKI70 schreef op zondag 3 mei 2015, 11:01]Hoeveel internet providers mag ik en kan ik op een huisadres nemen.
Ik heb nu ADSL en wou graag ook KABEL gebruiken.
Mag dat of kan dat?

En wat is het nut daar van?

Redundantie bijvoorbeeld. Ik werk regelmatig thuis en heb voor het geval mijn kabelinternet niet (goed) werkt ook een 4G data-abonnement. Weliswaar betaalt door mijn werkgever, maar het idee is hetzelfde.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2015 om 15:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kabel erbij en dan ook nog glasfiber dan heeft u genoeg reserve.

costnix
door costnix - May 3, 2015 om 17:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@valerius2
U bent nog de 4G vergeten :-)

getty
door getty - May 3, 2015 om 18:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je kan toch ook gewoon live streamen bij 1 provider?

door 1953 - May 3, 2015 om 19:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is het nut van twee providers? Zie wel problemen met twee providers, wat gaat uw browser kiezen?!

Ligt eraan wat uw ADSL-provider is en zou dan voor kabelinternet gaan qua snelheid.

U betaalt tweemaal de abonnementskosten!

soeki70
door soeki70 - May 3, 2015 om 19:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ik het apart ( extra ) is :

1 ) Prive en de andere dit en datjes
2 ) Full HD niks ertussen ( programma's ) LIVE streamen.

Normaal deed ik dit op mijn Macbook AIR.

( of wil te teveel ??...of een krachtige PC )

Ik ben ook maar een n00b....Maar bedankt voor jullie snelle reacties.
Meer tips zijn zeker welkom....Fijne vrienden.

SOEKI

crewmember
door crewmember - May 4, 2015 om 13:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=SOEKI70 schreef op zondag 3 mei 2015, 19:42]Waarom ik het apart ( extra ) is :

1 ) Prive en de andere dit en datjes
2 ) Full HD niks ertussen ( programma's ) LIVE streamen.

Normaal deed ik dit op mijn Macbook AIR.

( of wil te teveel ??...of een krachtige PC )

Ik ben ook maar een n00b....Maar bedankt voor jullie snelle reacties.
Meer tips zijn zeker welkom....Fijne vrienden.

SOEKI

Je wil dus jouw games via TWITCH ofzo streamen?

Hier heb je echt geen 2 aansluitingen voor nodig hoor. Eerder een internetverbinding met een hoge uploadsnelheid. Verder kan je problemen krijgen met het feit dat je huis vaak maar 1 aanlsuiting heeft. Als je 2 abbo's aflsuit. Let dan goed op dat ze niet via dezelfde kabel binnenkomen.

Aangezien je een een beginnen ben:
Let ook op dat je game opnemen en versturen gigantische impact heeft op de performance van je spel. (Een Macbook air kan dit echt niet aan, tenzij je farmville speelt ofzo).

Je hebt een redelijk krachtige PC nodig met een Capture card naast je GPU, Dan heb je maar 4-5% performance verlies. Een goedkopere oplossing is een NVIDIA kaart kopen met Shadowplay, tegen 5-15% performance verlies.