schilderij
door schilderij Jan 29, 2015 om 15:24
Computers & telefonie

Internet snelkoppeling openen in CHROME

ik werk met windows 7 home premium en internet explorer.
Een aantal snelkoppelingen heb ik in de taakbalk gekoppeld aan internet en alle koppelingen werken goed..
Sinds kort tevens gedownload google Chrome , geplaatst op de taakbalk,en ook de gekoppelde adressen van IE gekoppeld aan chrome.
Als ik uit chrome een snelkoppeling open volgt de tekst:kan deze internetsnelkoppeling niet openen. Aan het protocol chrome HTML is geen geregistreerd programma gekoppeld.
Overal gezocht, maar geen oplossing gevonden. Moet ik in Chrome een aanpassing maken of is er een andere oorzaak.
Dank vast voor eventuele reacties

9627 29 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schilderij,

En als je nu eens van Chrome je standaardbrowser maakt?
Lees hier.
Of klik rechtermuisklik op de snelkoppeling en kies voor 'Openen met ......'

Suc6

schilderij
door schilderij - Jan 29, 2015 om 16:11
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 15:29]Hallo schilderij,

En als je nu eens van Chrome je standaardbrowser maakt?
Lees hier.
Of klik rechtermuisklik op de snelkoppeling en kies voor 'Openen met ......'

Suc6
Hallo ""edric3"". Van alles al geprobeerd, om. standaard browser maken, maar niets helpt.
Als ik met de rechtermuis klik op de snelkoppeling, krijg ik 8 mogelijkheden te zien, maar niet "" openen met"". Wil eventueel een printscreen meesturen, maar weet niet hoe. Sorry,

Dank vast voor de moeite.

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Lees hier.

We horen wel of het je gelukt is.

Met vr.gr.

schilderij
door schilderij - Jan 29, 2015 om 16:33
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 16:22]@schilderij,

Lees hier.

We horen wel of het je gelukt is.

Met vr.gr.

Dank, maar ik schreef hierboven al dat ik chrome instellen als standaard browser al had geprobeerd, maar dat het geen oplossing was.
met vriendelijke groet

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 17:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een spraakverwarring wat betreft standaard browser en standaard programma? ( De link die edrick3 om 15.29 geeft).

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Probeer dan het volgende nog eens:

Download en installeer Google Chrome opnieuw: klik hier.
Na installatie start je Google Chrome. Die zal vragen of Chrome de standaard browser mag worden. Antwoord: Ja. En sluit Google Chrome af.
Klik dan nog eens op een snelkoppeling.

Suc6

schilderij
door schilderij - Jan 29, 2015 om 18:31
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 17:37]@schilderij,

Probeer dan het volgende nog eens:

Download en installeer Google Chrome opnieuw: klik hier.
Na installatie start je Google Chrome. Die zal vragen of Chrome de standaard browser mag worden. Antwoord: Ja. En sluit Google Chrome af.
Klik dan nog eens op een snelkoppeling.

Suc6

Helaas, Chrome verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd. Maar geen verandering: probleem blijft.
Wellicht nog alternatieven ???

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Spijt me, maar blijkbaar begrijp ik je probleem dan niet goed.
Heb nu het idee dat je een internetsnelkoppeling die (nog steeds) naar IE verwijst aan Chrome wilt koppelen.
Denk dus dat als je IE gebruikt en dan op een koppeling klikt er geen probleem is; gebruik je Chrome en klik je op een koppeling dan verwijst die naar IE en opent dus niet.
Nieuwe snelkoppelingen voor Chrome maken?
Wat bedoel je nu eigenlijk precies met ....Een aantal snelkoppelingen heb ik in de taakbalk gekoppeld aan internet .....

Maar wellicht komt er nog iemands 'langs' met een verhelderend idee.

Suc6

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 19:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Openen andere links b.v. in een e-mailbericht wel in Chrome?

f.weele
door f.weele - Jan 29, 2015 om 21:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 18:50]@schilderij,

Spijt me, maar blijkbaar begrijp ik je probleem dan niet goed.
Heb nu het idee dat je een internetsnelkoppeling die (nog steeds) naar IE verwijst aan Chrome wilt koppelen.
Denk dus dat als je IE gebruikt en dan op een koppeling klikt er geen probleem is; gebruik je Chrome en klik je op een koppeling dan verwijst die naar IE en opent dus niet.
Nieuwe snelkoppelingen voor Chrome maken?
Wat bedoel je nu eigenlijk precies met ....Een aantal snelkoppelingen heb ik in de taakbalk gekoppeld aan internet .....

Hallo Edrick, waarschijnlijk bedoeld t.s. het koppelen van het webadres (pictogram) aan de taakbalk. Dit is alleen mogelijk met Internet Explorer in windows 7.

m.vr.gr.

Maar wellicht komt er nog iemands 'langs' met een verhelderend idee.

Suc6

f.weele
door f.weele - Jan 29, 2015 om 21:15
1085 Antwoorden / 27 Vragen

nou, een antwoord goed quoten lukt me ook al niet meer.

Hier nog een keer; Hallo Edrick, waarschijnlijk bedoeld t.s. het koppelen van het webadres (pictogram) aan de taakbalk. Dit is alleen mogelijk met Internet Explorer in windows 7.

m.vr.gr.

macwouter
door macwouter - Jan 30, 2015 om 02:49
825 Antwoorden / 9 Vragen

Snelkoppelingen maak je niet aan op het bureaublad maar in de browser zelf via de bladwijzerbalk zie hier......

reflecs
door reflecs - Jan 30, 2015 om 09:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 18:50]@schilderij,
Wat bedoel je nu eigenlijk precies met ....Een aantal snelkoppelingen heb ik in de taakbalk gekoppeld aan internet .....

Hallo Edrick3,

Begreep het ook niet. Totdat ik zag dat bij eigenschappen van Taakbalk en menu Start de mogelijkheid is om "koppelingen" aan te vinken.
Het lukte om webadressen hieraan te koppelen door het slepen van het adres naar koppelingen of rechts klikken op het onderdeel koppelingen, map openen en daar het adres naartoe te slepen. (Firefox)

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 09:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.weele,

Bedankt voor de verduidelijking. Vlgs reflecs lukte dat dus ook met Firefox.

@macwouter,

Dank voor de duidelijke foto.
(Heb zelf wél snelkoppelingen op het Bureaublad gemaakt.)

@reflecs,

Dank voor de toelichting.

@@@,

En nu nog maar eens kijken hoe TS die in Chrome geopend krijgt. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.weele,

.....nou, een antwoord goed quoten lukt me ook al niet meer......
Dat komt door deze site.
Je zou verwachten dat als je op Quote klikt de cursor aan het eind van de quote komt te staan,(maar dat is blijkbaar te moeilijk voor de Kassa-programmeurs. ;-))
Je moet dus eerst zelf zorgen dat de cursor aan het eind staan voordat je (ik geef zelf nog een keer Enter) begint met typen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Nog een poging:

Klik in de browserwerkbalk op het Chromemenu. (3 liggende streepjes)
Selecteer Extra.
Selecteer Applicatiesnelkoppelingen maken.
Selecteer waar u de snelkoppelingen op uw computer wilt plaatsen.
Klik op Maken.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Mss heb je nog iets aan deze info.

Suc6

f.weele
door f.weele - Jan 30, 2015 om 12:59
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 10:38]@schilderij,

Nog een poging:

Klik in de browserwerkbalk op het Chromemenu. (3 liggende streepjes)
Selecteer Extra.
Selecteer Applicatiesnelkoppelingen maken.
Selecteer waar u de snelkoppelingen op uw computer wilt plaatsen.
Klik op Maken.
idd, kun je nu in Chrome hetzelfde doen als in IE, zoals ik eerder vermeldde. Alleen als ik het Chrome-menu open dan moet ik kiezen voor "meer hulpprogramma's" en daarna in het pop-up venster voor "snelkoppelingen maken"
m.vr.gr.

reflecs
door reflecs - Jan 30, 2015 om 13:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U zou eventueel ook nog even kunnen checken wat er bij "protocollen" vermeld staat.
Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
(duurt even voordat de lijst geopend is)

Onderaan staat een kopje "protocollen".
Daar staat o.a. FTP, HTTP, HTTPS, u schrijft ook "protocol Chrome HTML"?
Staat daar bij u Chrome achter?.

schilderij
door schilderij - Jan 30, 2015 om 18:20
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 29 jan 2015, 18:50]@schilderij,

Spijt me, maar blijkbaar begrijp ik je probleem dan niet goed.
Heb nu het idee dat je een internetsnelkoppeling die (nog steeds) naar IE verwijst aan Chrome wilt koppelen.
Denk dus dat als je IE gebruikt en dan op een koppeling klikt er geen probleem is; gebruik je Chrome en klik je op een koppeling dan verwijst die naar IE en opent dus niet.
Nieuwe snelkoppelingen voor Chrome maken?
Wat bedoel je nu eigenlijk precies met ....Een aantal snelkoppelingen heb ik in de taakbalk gekoppeld aan internet .....

Maar wellicht komt er nog iemands 'langs' met een verhelderend idee.

Suc6

Hallo Edrick, ik zal proberen mijn probleem anders te beschrijven:

in de taakbalk heb ik o.m. gepind Internet E. en Chrome.
en sleep snelkoppelingen van het buroblad met de linker muisknop naar IE en maak ze daaraan vast.
Dan open ik met de R. muisknop IE in de taakbalk en zie daar alle gepinde programma's en die kan ik normaal dan openen.

De zelfde aktie doe ik ook bij Chrome en daar zijn ook de gepinde programma's zichtbaar, maar bij het openen van een programma krijg ik te zien: kan deze internetsnelkoppeling niet openen. aan het protocol chrome HTML is geen geregistreerd programma gekoppeld.

Opnieuw downloaden van chroom helpt niet en of ik nu werk met IE of chrome als standaard browser maakt allemaal geen verschil.
Hopelijk heb ik hiermee een duidelijker beeld gegeven.

Blijft nog mijn vraag of en zo ja hoe ik een JPG of printscreen met een bericht aan U kan meesturen.

Wellicht helpt deze info.
met vriendelijke groet.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

.....Blijft nog mijn vraag of en zo ja hoe ik een JPG of printscreen kan sturen.....

Ziet het er dan anders uit dan de afbeelding die macwouter gemaakt heeft?

Heb je daar op (rode) hier geklikt?

Alle eerder gemaakte opmerkingen van eenieder hebben je nog niet verder geholpen?

macwouter
door macwouter - Jan 30, 2015 om 23:51
825 Antwoorden / 9 Vragen

Nog een voorbeeld. Nogmaals snelkoppelingen zijn voor programma,s en niet voor website,s.

schilderij
door schilderij - Feb 2, 2015 om 17:07
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=macwouter schreef op vrijdag 30 jan 2015, 23:51]Nog een voorbeeld. Nogmaals snelkoppelingen zijn voor programma,s en niet voor website,s.

Hallo Macwouter,
Excuus voor mijn late reactie, maar ben weggeweest.
Ondanks alle goede adviezen (waarvoor dank trouwens) heb ik mijn gesignaleerde probleem niet kunnen oplossen en heb dan ook besloten terug te gaan naar Internet explorer, waar ik overigens tevreden mee was.
Nogmaals dank

schilderij
door schilderij - Feb 2, 2015 om 17:08
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 18:27]@schilderij,

.....Blijft nog mijn vraag of en zo ja hoe ik een JPG of printscreen kan sturen.....

Ziet het er dan anders uit dan de afbeelding die macwouter gemaakt heeft?

Heb je daar op (rode) hier geklikt?

Alle eerder gemaakte opmerkingen van eenieder hebben je nog niet verder geholpen?

Hallo Edric3,
Excuus voor mijn late reactie, maar ben weggeweest.
Ondanks alle goede adviezen (waarvoor dank trouwens) heb ik mijn gesignaleerde probleem niet kunnen oplossen en heb dan ook besloten terug te gaan naar Internet explorer, waar ik overigens tevreden mee was.
Nogmaals dank

schilderij
door schilderij - Feb 2, 2015 om 17:09
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 30 jan 2015, 12:59][quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 10:38]@schilderij,

Nog een poging:

Klik in de browserwerkbalk op het Chromemenu. (3 liggende streepjes)
Selecteer Extra.
Selecteer Applicatiesnelkoppelingen maken.
Selecteer waar u de snelkoppelingen op uw computer wilt plaatsen.
Klik op Maken.
idd, kun je nu in Chrome hetzelfde doen als in IE, zoals ik eerder vermeldde. Alleen als ik het Chrome-menu open dan moet ik kiezen voor "meer hulpprogramma's" en daarna in het pop-up venster voor "snelkoppelingen maken"
m.vr.gr.

schilderij
door schilderij - Feb 2, 2015 om 17:10
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 30 jan 2015, 12:59][quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 10:38]@schilderij,

Nog een poging:

Klik in de browserwerkbalk op het Chromemenu. (3 liggende streepjes)
Selecteer Extra.
Selecteer Applicatiesnelkoppelingen maken.
Selecteer waar u de snelkoppelingen op uw computer wilt plaatsen.
Klik op Maken.
idd, kun je nu in Chrome hetzelfde doen als in IE, zoals ik eerder vermeldde. Alleen als ik het Chrome-menu open dan moet ik kiezen voor "meer hulpprogramma's" en daarna in het pop-up venster voor "snelkoppelingen maken"

m.vr.gr.
Hallo fweele,

Excuus voor mijn late reactie, maar ben weggeweest.
Ondanks alle goede adviezen (waarvoor dank trouwens) heb ik mijn gesignaleerde probleem niet kunnen oplossen en heb dan ook besloten terug te gaan naar Internet explorer, waar ik overigens tevreden mee was.
Nogmaals dank

schilderij
door schilderij - Feb 2, 2015 om 17:11
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=reflecs schreef op vrijdag 30 jan 2015, 13:58]U zou eventueel ook nog even kunnen checken wat er bij "protocollen" vermeld staat.
Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
(duurt even voordat de lijst geopend is)

Onderaan staat een kopje "protocollen".
Daar staat o.a. FTP, HTTP, HTTPS, u schrijft ook "protocol Chrome HTML"?
Staat daar bij u Chrome achter?.

Hallo Reflex,

Excuus voor mijn late reactie, maar ben weggeweest.
Ondanks alle goede adviezen (waarvoor dank trouwens) heb ik mijn gesignaleerde probleem niet kunnen oplossen en heb dan ook besloten terug te gaan naar Internet explorer, waar ik overigens tevreden mee was.
Nogmaals dank

reflecs
door reflecs - Feb 2, 2015 om 17:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo schilderij,

Soms is het inderdaad beter te stoppen dan er nog meer energie in te steken.
Bedankt voor de terugkoppeling :)
Vriendelijke groet.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schilderij,

Ach, als je tevreden was met IE, waarom zou je dan naar Chrome gaan.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.