eclipse
door eclipse Aug 27, 2015 om 13:36
Computers & telefonie

Internet start pas na 2 keer opstarten

hallo,
Sinds mijn nieuwe installatie ca 6 weken terug van win 10 heb ik problemen met internet, de eerste start van de computer geeft aan geen internet verbinding, na herstart is de verbinding er wel, dit gaat zo iedere keer als de kast is uitgezet, GELDT NIET VOOR SLAAPSTAND).. apparaat beheer geeft géén fouten. bios uptodate.

12994 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Probleem met je netwerkadapter?
Lees eens hier; misschien geeft dat bij jou ook de oplossing.

Suc6

crewmember
door crewmember - Aug 28, 2015 om 11:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de drivers voor je netwerk adapter al opnieuw geinstalleerd nadat je windows 10 op je pc hebt gezet?

Evenals je moederbord en videokaart drivers trouwens.

sl
door slempie - Aug 28, 2015 om 13:42
58 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de snelle uitgifte van W10 ook bedoeld is om een grote schare proefkonijnen te creëren, die zich dan met de fouten mogen bezighouden.
Als ik u was zou ik teruggaan naar uw vorige OS en wachten tot volgend jaar, dan zijn er alweer een flink aantal bugs verholpen.

succes ermee

crewmember
door crewmember - Aug 28, 2015 om 13:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slempie schreef op vrijdag 28 aug 2015, 13:42]Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de snelle uitgifte van W10 ook bedoeld is om een grote schare proefkonijnen te creëren, die zich dan met de fouten mogen bezighouden.
Als ik u was zou ik teruggaan naar uw vorige OS en wachten tot volgend jaar, dan zijn er alweer een flink aantal bugs verholpen.

succes ermee

De gratis update is maar een jaar geldig.

Daarnaast is windows 10 al zeeeeer uitgebreid getest door tienduizenden geinterreseerde die al langere tijd de developer versies van windows 10 gebruiken. Bugs zitten er altijd in een nieuw besturings systeem, maar microsoft heeft er deze keer wel alles aan gedaan om deze zoveel mogelijk te verhelpen.

aquamarijne
door aquamarijne - Aug 28, 2015 om 13:46
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb precies hetzelfde en (nog) geen Windows 10 geïnstalleerd.
Dus ook ik vraag me af hoe dit komt.

crewmember
door crewmember - Aug 28, 2015 om 14:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=elrosso schreef op vrijdag 28 aug 2015, 14:01]Voor het oplossen van dit probleem, ga naar www.hijackthis.nl.

Omschrijf daar je probleem en ze helpen je verder. Grote kans dat er malware op je systeem staat of een kronkel in je installaties.

Om je te helpen met de juiste software kan je het progje "drive the life" http://www.drivethelife.com/ gebruiken. Deze heeft mij heel goed geholpen met de juiste drivers te vinden voor met name mijn moederboard en geluid.

Je kan beter gewoon naar de site van je moederbord maker gaan. Daar het typenummer intikken. En de laaste goede drivers van die site downloaden.

ph
door philip36 - Aug 28, 2015 om 14:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zag vandaag dit artikel op computeridee waar windows10 problemen worden behandeld.
Er staat ook wat in over wifi
http://www.computeridee.nl/workshop/de-meest-voorkomende-problemen-in-windows-10/

pk49
door pk49 - Aug 28, 2015 om 15:19
243 Antwoorden / 2 Vragen

Had ik ook.In de configuratiescherm in de netwerkinstellingen de netwerkadapter op fouten kontroleren en dan wordt deze adapter opnieuw ingesteld.Meestal is dan het probleem opgelost.

eclipse
door eclipse - Aug 28, 2015 om 17:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pk49 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:19]Had ik ook.In de configuratiescherm in de netwerkinstellingen de netwerkadapter op fouten kontroleren en dan wordt deze adapter opnieuw ingesteld.Meestal is dan het probleem opgelost.
@ PK49, er kan niets worden opgelost .. ( staat er) dus daar geen problemen..

eclipse
door eclipse - Aug 28, 2015 om 17:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 28 aug 2015, 11:04]Heb je de drivers voor je netwerk adapter al opnieuw geinstalleerd nadat je windows 10 op je pc hebt gezet?

Evenals je moederbord en videokaart drivers trouwens.
@Hallo crewmember alles up to date :-)

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2015 om 17:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedraad of wifi?
Probeer anders eens foutcontrole (met repair) eventueel in de veilige modus en niet onderbreken.
Of modem resetten?
Eventueel een nieuwe internetverbinding maken via het netwerk?

eclipse
door eclipse - Aug 28, 2015 om 17:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 28 aug 2015, 17:20]Bedraad of wifi?
Probeer anders eens foutcontrole (met repair) eventueel in de veilige modus en niet onderbreken.
Of modem resetten?
Eventueel een nieuwe internetverbinding maken via het netwerk?
Hallo Aurora, het is zojuist opgelost door het gratis proggie aanbevolen door

"elrosso,,
daar zit ik dan met mijn betaalde driver booster 2 :-( de link van edrick moest je lid worden, reparatie was niet nodig zei de foutopspoorder van windows, maar het proggie vond hem toch en heeft het geupdated ..evenals mijn benq beeldscherm, de R9/200 amd en bluetooth.

nu nog van dat irritante klikken op de site af, maar dat schijnt in ie van windows te zitten had ik begrepen. na ca 10 keer klikken verzendt ie eindelijk ... mja ...............

el
door elrosso - Aug 28, 2015 om 17:31
21 Antwoorden / 16 Vragen

Voor het oplossen van dit probleem, ga naar www.hijackthis.nl.

Omschrijf daar je probleem en ze helpen je verder. Grote kans dat er malware op je systeem staat of een kronkel in je installaties.

Om je te helpen met de juiste software kan je het progje "drive the life" http://www.drivethelife.com/ gebruiken. Deze heeft mij heel goed geholpen met de juiste drivers te vinden voor met name mijn moederboard en geluid.

eclipse
door eclipse - Aug 28, 2015 om 17:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

jongens/dames, probleem verholpen, dank jullie wel voor de reactie `s gr Han

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

.....daar zit ik dan met mijn betaalde driver booster 2 :-( de link van edrick moest je lid worden, ......
Waar haal je dat vandaan?
Zie dat nergens.

Maar goed dat je probleem weer opgelost is.

Goed weekend.

el
door elrosso - Sep 28, 2015 om 14:49
21 Antwoorden / 16 Vragen

@edrick3: www.drivethelife.com. Hier kan je een gratis progje downloaden om de goede drivers te downloaden en installeren.