rietteke
door rietteke Dec 19, 2014 om 21:34
Computers & telefonie

Internet via gsm

Ik heb een gsm abonnement bij simpel. Heb er ook 1000 mb internet bij, maar ik kan alleen internet ontvangen via wifi. Maar verder niet als ik achter in de straat bij mij sta kan ik al geen internet ontvangen. Heb al vaak e mails gestuurt en krijg dan weer als antwoord moet mijn simkaart in een andere mobiel doen, heb ik gedaan en is precies het zelfde. En dat mail ik dan weer naar simpel, en krijg na zoveel tijd weer te horen simkaart in een andere telefoon doen. Ja zo kan ik blijven sturen. Wat kan ik doen, wat zijn de mogelijk heden.

3174 14 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 19, 2014 om 22:24
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft de juiste instellingen ingevoerd in uw telefoon om mobiel te kunnen internetten. Dat gebeurt niet automatisch namelijk. Met uitsluitend het SIM kaartje in het toestel stoppen bent u er niet.

rietteke
door rietteke - Dec 19, 2014 om 22:26
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ja heel af en toe springt hij aan maar als ik al 300 mb verbruik is het al veel swat1500

pi
door pieterwolters - Dec 20, 2014 om 10:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En ergens anders? Werkt het dan wel? Als er slechte dekking is in jouw straat (of veel andere gebruikers) dan kan het dat het moeizaam gaat. Maar als je het gewoon op een rustig moment in bijvoorbeeld een stadscentrum probeert, weet je meteen of het wel werkt. Wat voor toestel heb je?

ro
door ron530 - Dec 20, 2014 om 10:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Merk en type van de gsm zou handig zijn want bij de meeste simlock vrije gsm's staat mobiel internet standaard uit.

rietteke
door rietteke - Dec 20, 2014 om 13:27
15 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi hoi.
ik heb de Samsung s3
hij staat niet uit want af en toe pakt hij wel internet.
maar zoals ik al schreef max. 300 mb en dan heb Ik geluk als hij dat haald.
maar in een week tijd nog geen 40mb.
maakt niet uit waar ik ben als ik naar de stad ga of ergens anders dan pakt hij het niet.
hopelijk kunnen jullie er iets mee. Pieterwolters en Ron530.

ro
door ron530 - Dec 20, 2014 om 13:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

https://www.simpel.nl/toestelhulp/default.aspx#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/internet/usecase/handmatig-instellen.

Wellicht kun je hier iets mee, kopieer bovenstaande link in je browser en dan wordt stap voor stap uitgelegd hoe je mobiel internet kunt activeren. Zo simpel is Simpel dus niet.

rietteke
door rietteke - Dec 20, 2014 om 14:27
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ron530. Dat heb ik ook al gedaan. En tot op heden werkt het nog niet. Maar toch bedankt voor je antwoord

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 21, 2014 om 07:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Instellingen - Mobiele Netwerken - Netwerkmodus

Welke instelling heb je daar gekozen?

rietteke
door rietteke - Dec 21, 2014 om 14:34
15 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi hoi

ik heb alles gedaan wat door simpel werd aangegeven. Merk van gsm intypen en dan kwam het hoe je het in moest stellen. Samsung galaxy s3 19300 en dan doet hij nog niks. Pff

rietteke
door rietteke - Dec 21, 2014 om 14:37
15 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi lekkerisdat
ik heb ze alle 3 geprobeerd
wcdma/gsm. Of wcdma. Of gsm
maakt niet.uit deed nog niks

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2014 om 18:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het kan inderdaad aan het bereik liggen, check eens klik hier.
Wat u nog kunt proberen is de contactjes voor de sim wat schoonmaken en de gsm helemaal uitzetten, de accu verwijderen en na een paar minuten weer terug plaatsen en de gsm weer opstarten.

koekeloer
door koekeloer - Dec 22, 2014 om 15:09
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=rietteke schreef op vrijdag 19 dec 2014, 21:34]. Heb er ook 1000 mb internet bij, maar ik kan alleen internet ontvangen via wifi. Maar verder niet als ik achter in de straat bij mij sta kan ik al geen internet ontvangen.

koekeloer
door koekeloer - Dec 22, 2014 om 15:10
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=rietteke schreef op vrijdag 19 dec 2014, 21:34]Heb er ook 1000 mb internet bij, maar ik kan alleen internet ontvangen via wifi. Maar verder niet als ik achter in de straat bij mij sta kan ik al geen internet ontvangen.

Wel verwarrend dat je hier zegt dat je nooit internet hebt, maar later dat je wel (af en toe) internet hebt.
Hoe zit het nu precies???

rietteke
door rietteke - Dec 22, 2014 om 15:26
15 Antwoorden / 3 Vragen

Heel zelden koekeloer als ik je zeg dat ik afgelopen week nog geen 40 mb heb kunnen gebruiken.
noem ik dat zelden dat die het doet.