li
door linda_01 Sep 30, 2013 om 18:05
Computers & telefonie

Internet voordeelbundel EU 100mb bij HI

Afgelopen week ben ik een week op vakantie geweest op Rhodos, Griekenland.Hiervoor heb ik de EU bundel afgenomen van 100 mb. Echter pakte mijn mobiel vaak het netwerk van Turkije, omdat Rhodos vlakbij het vasteland van Turkije ligt.

Op 'Mijn Hi' staat alleen de status van het EU verbruik aangegeven en niet het buitenlands verbruik dus ik kon hierop ook niet zien als ik data buiten de bundel verbuikte. Voor de zekerheid heb ik gebeld naar de klantenservies en daar werd mij verteld dat ik op het netwerk van Turkije heb gezeten en daardoor een fors geldbedrag boven op mijn afgesloten bundel moet betalen. Turkije valt namelijk niet binnen de EU en het internetverbuik is dus buiten mijn bundel van 100mb gevallen.

Ik heb hier HI over gesproken en daarna middels een mail een klacht ingediend met de veronderstelling dat dit bedrag kwijtgescholden zou worden. Ik kan immers met mijn tickets aanduiden dat ik helemaal niet buiten de EU ben geweest.
Echter kreeg ik als antwoord via de mail dat het gebruik van je mobiele telefoon en de instellingen daarvan wel voor eigen verantwoordelijkheid zijn.

Echter ben ik het hier niet mee eens omdat ik helemaal niet in Turkije ben geweest. Daarnaast moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat als ik in de EU zit, ik aan een EU bundel voldoende heb.
Sta ik in mijn recht of moet ik deze kosten gewoon gaan betalen?

591 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 30, 2013 om 18:09
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als uw telefoon verbinding maakt met een verkeerd netwerk is dat uw verantwoording. Dat deze kosten betaald moeten worden is niet meer dan logisch. Mensen in de grensstreek met belgie en duitsland ervaren dezelfde, vervelende, problemen. Maar u kunt er niks aan doen, behalve betalen.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2013 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Op een toestel kan men instellen dat het netwerk handmatig moet worden gekozen. Dan kan hij dus niet ern ongewenst netwerk kiezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 30, 2013 om 18:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Straling stopt nu eenmaal niet bij de landsgrenzen.. Overigens heb je wel het geluk dat het bedrag maximaal 60 euro 50 is. Voorheen kon dit makkelijk in de honderden euro's lopen.
Echter zou ik je klacht wel doorzetten, aangezien je blijkbaar nergens je verbruik terug kon zien.

=kaasbroodje schreef op maandag 30 sep 2013, 18:09: Mensen in de grensstreek met belgie en duitsland ervaren dezelfde, vervelende, problemen.

Bij een beetje provider schakel je het bellen in het buitenland uit, dan is dit probleem verholpen.

rubyn
door rubyn - Oct 1, 2013 om 16:40
146 Antwoorden / 18 Vragen
0

Helaas is dit uw verantwoording, omdat u zelf kunt instellen op uw mobiel van welk netwerk u gebruik wilt maken. Omdat u gebruik heeft gemaakt van een Turks netwerk valt dit niet meer onder de EU.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer