nn
door nnesje Aug 14, 2015 om 11:32
Computers & telefonie

Internetansleuting bij Telfort

Mijn zon woont in Rotterdam, en heb net een Telfort als internetprovider. Hij woont in en app.complex (Dordtselaan). Wanneer Telfort alles installeert, wordt de aansluiting buiten zij voordeur, (binnen de app.complex in de gang) op de muur geplaatst. Niet binnen in zijn app.ment. De reden Telfort geef is dat daar was de aansluiting wanneer de huizen gebouwd waren! Hij zit ook nu vast voor en jaar, een heb geen aansluiting binnen zijn app.ment. Kan dat, of is daar ergens regels voor?

754 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er zal toch ongetwijfeld een kabel naar binnen lopen? Gaat het alleen over internet? Dan heeft hij toch binnen wel wifi?

pi
door pieterwolters - Aug 14, 2015 om 12:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het aansluitpunt daar zit dan klopt het wat Telfort doet. Telfort hoeft geen nieuw aansluitpunt binnen het appartement aan te leggen.

nn
door nnesje - Aug 14, 2015 om 19:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 12:11]Maar er zal toch ongetwijfeld een kabel naar binnen lopen? Gaat het alleen over internet? Dan heeft hij toch binnen wel wifi?

nn
door nnesje - Aug 14, 2015 om 19:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 aug 2015, 12:11]Maar er zal toch ongetwijfeld een kabel naar binnen lopen? Gaat het alleen over internet? Dan heeft hij toch binnen wel wifi?
Gaat geen kabel naar binnen. Hij moet de leiding aansluiten buiten de deur, de leiding via de deur binnen, en dan aansluiten op de box dat is geleverd. De aansluiting is in en gang met 2 ingangen tot 2 app.menten. Gezegd, de buren kan ook aansluiten als zij dat zou wil zonder problemen.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een kastje er om heen timmeren.

ro
door ron530 - Aug 14, 2015 om 21:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uw zoon heeft nog mazzel dat er überhaupt nog een ISRA punt is en tja de provider levert tot aan dat ISRA punt. Als dat punt in de gang buiten het appartement is geplaatst moet het wel om een heel erg oud gebouw gaan. Wat uw zoon zou kunnen doen is zelf de kabel in huis brengen met een paar gaatjes boren is dat zo gedaan. Of als het een wifi modem betreft die op de gang neer hangen en de kosten voor het abonnement met de medebewoners delen.

di
door dirkrob - Sep 2, 2015 om 22:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

het verleggen van het aansluitpunt kan tot wel 300 euro kosten. het kan zijn dat vorige bewoners het aansluitpunt verwijderd hebben waardoor de monteur niet anders kan dan buiten leveren. wat je eventueel kan doen is een langere kabel kopen en hem zelf naar binnen lussen. maar dit kan ten koste gaan van snelheid en stabilitieit