jo
door jo73 Jul 24, 2015 om 12:12
Computers & telefonie

Internetprovider zegt abonnement op ivm onvoldoende netwerkcapaciteit

Dag allemaal,

Onlangs kregen we een brief van onze internetprovider dat ons abonnement zal worden beeindigd miv 1 oktober. Dit omdat we op ons adres onvoldoende netwerkcapactiteit hebben en ze daardoor niet de internetverbinding leveren die past bij de basiskwaliteit die ze willen bieden. We wonen in het buitengebied van Arnhem, 8 km van de dichtsbijzijnde wijkcentrale, dus dat klopt wel. Tot nu redden we ons wel met een erg trage verbinding, maar helemaal geen internet meer is natuurlijk niet acceptabel in deze tijd!

Heeft iemand tips welke stappen we nu kunnen nemen? Wie is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het onderhoud en een afdoende dekking en verspreiding van die wijkcentrales? Speelt de gemeente hier ook een rol in, of misschien de provincie?

We willen graag ook aangesloten blijven bij de moderne wereld, maar zelfs in een dichtbevolkt land als Nederland is dat toch niet overal mogelijk...

Ben benieuwd naar tips en ervaringen.

Hartelijke groet,
Jo


836 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jo73,

Wat leesvoer vind je hier.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Jul 25, 2015 om 08:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jo73,

hebben al uw buren ook dezelfde internetaanbieder als u ? Informeer anders eens bij uw buren welke internetaanbieder zij hebben.

Als u beschikt over kabeltelevisie zou u kunnen overwegen om over te stappen naar internet via de kabel als dat mogelijk is.
De kosten van de data zullen waarschijnlijk een probleem worden maar als u over 4G beschikt zou u eens kunnen kijken of internet via een mobiel abonnement haalbaar is (uw mobiele telefoon gebruikt u dan als wifi-spot).
Verder kan het uiteraard geen kwaad om de gemeente te benaderen, geef ze maar aan dat het niet meer van deze tijd is dat het buitengebied geen fatsoenlijke internetverbinding heeft. Geen idee of het helpt maar niet geschoten is altijd mis.

ro
door ron530 - Jul 25, 2015 om 11:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Voor een adsl aansluiting is kpn verantwoordelijk, niet de gemeente of de provincie. Als uw huidige provider stopt met leveren dan zijn er andere providers die wel kunnen leveren.

kl
door klaag_meneer - Sep 5, 2015 om 20:20
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op zaterdag 25 jul 2015, 11:45]Voor een adsl aansluiting is kpn verantwoordelijk, niet de gemeente of de provincie. Als uw huidige provider stopt met leveren dan zijn er andere providers die wel kunnen leveren.

Alle ADSL providers leveren via het kopernetwerk van KPN. Als er ook geen kabel is dan is satelliet (erg duur) of 4G nog de enige oplossing. Je kunt de providers niet verplichten je wel aan te sluiten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer