st
door steef87 Dec 20, 2012 om 14:10
Computers & telefonie

Internetverbruik 2700mb op 1 dag

Afgelopen maand heb ik een fikse rekening ontvangen van t-mobile (kleine 270 euro). Mijn normale maandbedrag is circa 35 euro, dus ik zou in 1 maand betalen wat ik normaal in ruim 6 maanden betaal.

De reden dat ik deze rekening kreeg komt voort uit mijn internetverbruik, die blijkbaar op 1 dag (zondag 28 oktober) 2,7 miljoen kb's bedroeg oftewel 2700 mb. Mijn internetbundel is slechts 500 mb per maand dus op 1 dag zat ik hier ruim boven a 180 euro. (zonder melding of waarschuwing of iets dergelijks)

Vanaf het begin dat ik de telefoon had, ben ik op de hoogte van automatische updates, apps die automatisch internet verbruiken, dus ik heb al mijn instellingen zo staan dat niks automatisch kan gebeuren, dit is gecheckt bij de winkel en die bevestigen mij dit.

Hoe kan het mogelijk zijn dat mijn telefoon op 1 dag zoveel verbruikt, terwijl ik geen films download of kijk op internet via telefoon?
Daarnaast zegt iedereen (ook tmobile mensen) dat dit verbruik eigenlijk niet kan en toch moet ik betalen. (nu 145 euro, omdat tmobile al 120 euro van de rekening af heeft gehaald).
T-mobile schermt steeds dat het waarschijnlijk automatische updates zijn geweest, terwijl dit niet kan en er geen updates worden doorgevoerd van 2,7 miljoen kb. (nagevraagd bij Android en sony ericsson). T-mobile geeft aan niet te kunnen bewijzen dat ik het heb verbruikt en daarnaast wordt gezegd dat het eigenlijk niet mogelijk is. Moeten zij dan niet de factuur terugbrengen tot het normale bedrag of in ieder geval mij verder tegemoet komen? Ik wil gewoon een specificatie van Tmobile waarom zij mij dit in rekening brengen. Moet ik gaan betalen voor iets, waarvan ik zeker ben dat ik het niet heb verbruikt en dat ook een fout kan zijn in de cijfertjes zoals die op de factuur staan?

T-mobile heeft gezegd om mijzelf te beschermen tegen deze plotseling hoge verbruiken, onbeperkt internetbundel aan te zetten a 5 euro extra per maand (tja zo verkoop je het wel). Dit heb ik dan nu maar aangezet terwijl ik nog geen 300 mb verbruik in de maand, dus puur om blijkbaar onverklaarbare hoge verbruiken op 1 dag te kunnen opvangen.

Groeten

4546 17 Rapporteer

jo
door jorisw - Dec 20, 2012 om 16:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Komt het verbruik dat T-Mobile in rekening brengt met het echte verbruik volgens jouw telefoon? Niet per ongeluk een dubieuze app geinstalleerd?

st
door steef87 - Dec 20, 2012 om 19:01
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan in mijn telefoon niet vinden waar het staat hoeveel mb ik tot nu toe heb verbruikt. Ik heb een sony ericsson xperia arc s. Ik weet dat dit bij Iphone wel via instellingen is te vinden. En ik heb geen dubieuze apps, veelal de apps die iedereen standaard heeft. Tevens had ik toen nog geen app die mijn verbruik per dag bij houdt. Mensen van Android gaven aan dat updates maximaal 400 mb zijn en bijvoorbeeld bepaalde games tot 1300 mb (bijv GTA), echter krijg je dan via googleplay een melding dat je dit alleen via Wifi kan downloaden. Dus een verbruik van 2700mb is onmogelijk zowel als ik het bewust had willen doen als onbewust zoals nu gebeurd is.

jo
door jorisw - Dec 20, 2012 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=steef87 schreef op donderdag 20 dec 2012, 19:01]Ik kan in mijn telefoon niet vinden waar het staat hoeveel mb ik tot nu toe heb verbruikt. Ik heb een sony ericsson xperia arc s. Ik weet dat dit bij Iphone wel via instellingen is te vinden. En ik heb geen dubieuze apps, veelal de apps die iedereen standaard heeft. Tevens had ik toen nog geen app die mijn verbruik per dag bij houdt. Mensen van Android gaven aan dat updates maximaal 400 mb zijn en bijvoorbeeld bepaalde games tot 1300 mb (bijv GTA), echter krijg je dan via googleplay een melding dat je dit alleen via Wifi kan downloaden. Dus een verbruik van 2700mb is onmogelijk zowel als ik het bewust had willen doen als onbewust zoals nu gebeurd is.

Je zou 3G Watchdog eens kunnen installeren en kijken of je idioot veel datagebruik ziet.

st
door steef87 - Dec 20, 2012 om 20:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kun je met 3g watchdog dan ook terug kijken hoeveel je verbruikt hebt? Ik heb nu een andere app die dagelijks/per uur/per dag bijhoud hoeveel data ik verbruik. Echter heb ik deze nu pas 5 dagen, en tot nu toe is het verbruik normaal.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2012 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een ander topic van dezelfde datum met het zelfde probleem. Ook iemand die ineens waanzinnig veel Mb's gebruikt heeft.

Het kan zijn dat er een gigantische storing is bij T-mobile, waardoor dat ontstaan is.

De afgelopen weken waren het voornamelijk Vodafone klanten die met hetzelfde euvel kampten.

Dus protesteren bij T-mobile en een uitleg vragen.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 21, 2012 om 02:27
468 Antwoorden / 16 Vragen

Wat ben ik blij dat er geen internet op mijn mobiele telefoon aanwezig is.

Databundel flink overschreden dús!

st
door steef87 - Dec 21, 2012 om 09:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja databundel inderdaad flink overschreden en die 2700 mb was op de 4 dag van mijn maandbundel, dus alle dagen daarna heb ik boven mijn bundel gezeten, oftewel dat kwam er natuurlijk nog bovenop.

st
door steef87 - Dec 22, 2012 om 12:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist bericht gehad van T-mobile. Ze vinden ook dat dit verbruik abnormaal is op 1 dag en hebben de rekening aangepast naar mijn normale maandbedrag. Ik moet zeggen het kost wat moeite om door te dringen bij T-mobile maar het is goed opgelost en ik ben tevreden.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2012 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is dan prima opgelost, al weet u nu nog niet waar het door ontstaan is. Dus nu maar regelmatig op de app kijken. Dan kunt u de gekkigheid van T-mobile in de gaten houden.

Eind goed al goed.

gompy2
door gompy2 - Dec 22, 2012 om 14:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=steef87 schreef op zaterdag 22 dec 2012, 12:44]Zojuist bericht gehad van T-mobile. Ze vinden ook dat dit verbruik abnormaal is op 1 dag en hebben de rekening aangepast naar mijn normale maandbedrag. Ik moet zeggen het kost wat moeite om door te dringen bij T-mobile maar het is goed opgelost en ik ben tevreden.
Net wat tijger schrijft, mooi van de oplossing en jammer dat je geen oorzaak weet.
Met jou zijn er vele die hetzelfde probleem hebben, of gehad hebben en een doorverwijzing naar de oorzaak zou veel ellende besparen.
Mocht je iets meer te weten komen zou je het antwoord dan hier willen geven?

st
door steef87 - Dec 22, 2012 om 15:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik achter de oorzaak kom, dan zal ik dat hier plaatsen. T-mobile kan de oorzaak niet achterhalen omdat ze wettelijk gezien niet mogen kijken waar ik mijn mb's aan verbruik.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2012 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de overheid wil weten welke sites je hebt bezocht, kunnen ze de gegevens wel verstrekken.

En het gaat er ook direct om welke sites u bezocht zou hebben, er moet gewoon iets fout zitten bijT-mobile dat zij zonder morren de nota terugbrengen naar normale proporties. Mensen die dus niet klagen moeten gewoon betalen.

De laatste tijd kwam waanzinnig internet gebruik ineens veel voor bij Vodafone klanten en die brengen de nota vaak ook zomaar terug. Hoe zit het dan met alle slapers? Rare zaken.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2012 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Edit

Tussen ook en direct moet "niet" staan

be
door benno155 - Jan 22, 2013 om 17:37
60 Antwoorden / 0 Vragen

Chapeau voor T-Mobile!
Alhoewel ik geen vriend van ze ben en ik vind dat hun manier van rekenen e/o wegboeken aan fraude grenst hebben ze inditgeval juist gehandeld.
Kost me wat moeite maar maag worden gezegd

ri
door rivellameis - Aug 13, 2013 om 19:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Goh er zijn dus meer slachtoffers als ik... 2,1 gb op 1 dag gebruikt volgens t-mobile ruime 200 euro .. dit terwijl ik op een festivalterrein was van extrema waar door de drukte nooit dataverbinding mogelijk is.
Ik heb die dag voor en na het feest en een keer buiten het terrein hooguit 4 berichtjes kunnen versturen ... en al die andere tijd de gegevensverbinding en roaming uit gehad staan.... het is dus onmogelijk. Maar het feest gaat door. Want ik heb sinds mijn telefoontje de dataverbinding en roaming uit staan en tocht is er weer verbruik bij gekomen van 296 naar 326....... dat is toch niet te filmen.. en de technische dienst zegt dood leuk ja er is wel verbinding geconstateerd...

Na volgens t -mobile binnen een week mn bundel van 500mb te hebben opgebruikt en vervolgens telkens rare dingen te hebben gedaan.. heb ik volgens hen tot 8 augustus al 4gb verbruikt??? zijn ze helemaal gek geworden???

Ze doen erg moeilijk zijn bijna niet persoonlijk te pakken te krijgen... en vervolgens krijg ik wel gelijk.. maar volgt er helaas we kunnen niets voor u doen..

Dan krijg je een mailtje met een schikking tot 100 euroo...terwijl ik normaal een 40 euro betaal...

Ik blijf door klagen en doorzeuren want ik heb het echt niet gebruikt en net zo als bij het bovengenoemde geval kunnen ze me niet vertellen waar het aan ligt. Nu is het zo dat ik sinds begin van de maand ongeveer een nieuwe simkaart van t-mobile heb omdat mijn oude toestel gestolen is. Zou het daar aan kunnen liggen??? Ik ben ten einde raad en moet de rekening van t-mobile afwachten en hen dan weer bellen.. maar ik ben echt niet van plan om een cent meer te betalen dan mijn abonnement... hopeloos...

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2013 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Roaming heeft te maken met het gebruik van netwerken in het buitenland. Dus als u dat uitzet heeft dat op het gebruik in Nederland geen effect.

ri
door rivellameis - Aug 13, 2013 om 19:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Tijger,

Dat weet ik... maar dat is t eerste waar t-mobile naar vraagt staat roaming uit staat de internetverbinding aan of uit... Vandaar dat ik het vermeld.