Internetverbruik 2700mb op 1 dag
Afgelopen maand heb ik een fikse rekening ontvangen van t-mobile (kleine 270 euro). Mijn normale maandbedrag is circa 35 euro, dus ik zou in 1 maand betalen wat ik normaal in ruim 6 maanden betaal.
De reden dat ik deze rekening kreeg komt voort uit mijn internetverbruik, die blijkbaar op 1 dag (zondag 28 oktober) 2,7 miljoen kb's bedroeg oftewel 2700 mb. Mijn internetbundel is slechts 500 mb per maand dus op 1 dag zat ik hier ruim boven a 180 euro. (zonder melding of waarschuwing of iets dergelijks)
Vanaf het begin dat ik de telefoon had, ben ik op de hoogte van automatische updates, apps die automatisch internet verbruiken, dus ik heb al mijn instellingen zo staan dat niks automatisch kan gebeuren, dit is gecheckt bij de winkel en die bevestigen mij dit.
Hoe kan het mogelijk zijn dat mijn telefoon op 1 dag zoveel verbruikt, terwijl ik geen films download of kijk op internet via telefoon?
Daarnaast zegt iedereen (ook tmobile mensen) dat dit verbruik eigenlijk niet kan en toch moet ik betalen. (nu 145 euro, omdat tmobile al 120 euro van de rekening af heeft gehaald).
T-mobile schermt steeds dat het waarschijnlijk automatische updates zijn geweest, terwijl dit niet kan en er geen updates worden doorgevoerd van 2,7 miljoen kb. (nagevraagd bij Android en sony ericsson). T-mobile geeft aan niet te kunnen bewijzen dat ik het heb verbruikt en daarnaast wordt gezegd dat het eigenlijk niet mogelijk is. Moeten zij dan niet de factuur terugbrengen tot het normale bedrag of in ieder geval mij verder tegemoet komen? Ik wil gewoon een specificatie van Tmobile waarom zij mij dit in rekening brengen. Moet ik gaan betalen voor iets, waarvan ik zeker ben dat ik het niet heb verbruikt en dat ook een fout kan zijn in de cijfertjes zoals die op de factuur staan?
T-mobile heeft gezegd om mijzelf te beschermen tegen deze plotseling hoge verbruiken, onbeperkt internetbundel aan te zetten a 5 euro extra per maand (tja zo verkoop je het wel). Dit heb ik dan nu maar aangezet terwijl ik nog geen 300 mb verbruik in de maand, dus puur om blijkbaar onverklaarbare hoge verbruiken op 1 dag te kunnen opvangen.
Groeten
Ik kan in mijn telefoon niet vinden waar het staat hoeveel mb ik tot nu toe heb verbruikt. Ik heb een sony ericsson xperia arc s. Ik weet dat dit bij Iphone wel via instellingen is te vinden. En ik heb geen dubieuze apps, veelal de apps die iedereen standaard heeft. Tevens had ik toen nog geen app die mijn verbruik per dag bij houdt. Mensen van Android gaven aan dat updates maximaal 400 mb zijn en bijvoorbeeld bepaalde games tot 1300 mb (bijv GTA), echter krijg je dan via googleplay een melding dat je dit alleen via Wifi kan downloaden. Dus een verbruik van 2700mb is onmogelijk zowel als ik het bewust had willen doen als onbewust zoals nu gebeurd is.
[quote=steef87 schreef op donderdag 20 dec 2012, 19:01]Ik kan in mijn telefoon niet vinden waar het staat hoeveel mb ik tot nu toe heb verbruikt. Ik heb een sony ericsson xperia arc s. Ik weet dat dit bij Iphone wel via instellingen is te vinden. En ik heb geen dubieuze apps, veelal de apps die iedereen standaard heeft. Tevens had ik toen nog geen app die mijn verbruik per dag bij houdt. Mensen van Android gaven aan dat updates maximaal 400 mb zijn en bijvoorbeeld bepaalde games tot 1300 mb (bijv GTA), echter krijg je dan via googleplay een melding dat je dit alleen via Wifi kan downloaden. Dus een verbruik van 2700mb is onmogelijk zowel als ik het bewust had willen doen als onbewust zoals nu gebeurd is.
Je zou 3G Watchdog eens kunnen installeren en kijken of je idioot veel datagebruik ziet.
Kun je met 3g watchdog dan ook terug kijken hoeveel je verbruikt hebt? Ik heb nu een andere app die dagelijks/per uur/per dag bijhoud hoeveel data ik verbruik. Echter heb ik deze nu pas 5 dagen, en tot nu toe is het verbruik normaal.
Er is een ander topic van dezelfde datum met het zelfde probleem. Ook iemand die ineens waanzinnig veel Mb's gebruikt heeft.
Het kan zijn dat er een gigantische storing is bij T-mobile, waardoor dat ontstaan is.
De afgelopen weken waren het voornamelijk Vodafone klanten die met hetzelfde euvel kampten.
Dus protesteren bij T-mobile en een uitleg vragen.
Wat ben ik blij dat er geen internet op mijn mobiele telefoon aanwezig is.
Databundel flink overschreden dús!
Ja databundel inderdaad flink overschreden en die 2700 mb was op de 4 dag van mijn maandbundel, dus alle dagen daarna heb ik boven mijn bundel gezeten, oftewel dat kwam er natuurlijk nog bovenop.
Zojuist bericht gehad van T-mobile. Ze vinden ook dat dit verbruik abnormaal is op 1 dag en hebben de rekening aangepast naar mijn normale maandbedrag. Ik moet zeggen het kost wat moeite om door te dringen bij T-mobile maar het is goed opgelost en ik ben tevreden.
Nou dat is dan prima opgelost, al weet u nu nog niet waar het door ontstaan is. Dus nu maar regelmatig op de app kijken. Dan kunt u de gekkigheid van T-mobile in de gaten houden.
Eind goed al goed.
[quote=steef87 schreef op zaterdag 22 dec 2012, 12:44]Zojuist bericht gehad van T-mobile. Ze vinden ook dat dit verbruik abnormaal is op 1 dag en hebben de rekening aangepast naar mijn normale maandbedrag. Ik moet zeggen het kost wat moeite om door te dringen bij T-mobile maar het is goed opgelost en ik ben tevreden.
Net wat tijger schrijft, mooi van de oplossing en jammer dat je geen oorzaak weet.
Met jou zijn er vele die hetzelfde probleem hebben, of gehad hebben en een doorverwijzing naar de oorzaak zou veel ellende besparen.
Mocht je iets meer te weten komen zou je het antwoord dan hier willen geven?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer