ma
door mailer Jan 7, 2004 om 19:53
Computers & telefonie

Internetwinkels

Ik ben van plan om binnenkort een camcorder aan te schaffen. Nu heb ik zowel op internetwinkels al bij de reguliere winkels onderzoek gedaan naar de aanschafprijzen. Hieruit blijkt dat de internetwinkels ca. 10% goedkoper zjn. Wie heeft ervaring met het kopen via internet. Er zijn veel voor mij onbekende winkels. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze winkels. Is hier een keurmerk voor? En hoe gaat dit met garantie etc.

2193 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk heb ik niet direct ervaring met het kopen via internet, wel indirect. Er is m.i. wel één belangrijk punt dat u mee moet nemen in uw overweging, en dit zijn de verzendkosten. Wanneer u bijvoorbeeld op internet een boek met 170 pagina's besteld komen hier al gauw € 2,25 verzendkosten bij. Naar mate het bestelde product groter en zwaarder in gewicht is kunnen de verzend kosten oplopen tot een € 20,=! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel zaken op internet gekocht maar altijd bij winkels waar je het ook af kon halen. Nooit bij onduidelijke postorder bedrijven die over een jar weer vertrokken zijn. Want ze kunnen talloze keurmerken verzinnen. Dat geeft geen garantie tegen faillisement. Als ze geen naam te verliezen hebben wordt het ook moeilijk om service af te dwingen. Juridisch sta je in het algemeen bij dat soort bedrijven heel zwak. Je hebt alle rechten gewis maar van kale kippen zijn weinig veren te plukken.
Zoek naar bekende firma's, bij voorkeur met ook een loket. Je kunt die vinden op: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/overview/camc.htm
De goedkoppste prijs is daar ook te vinden, maar er blijken altijd sites te vinden te zijn die goedkoper zijn. Nu we een Europa zonder grenzen hebben, is het altijd goed om een vergelijk te maken met de prijzen in Duitsland en oostenrijk op: http://www.preisvergleich-guenstiger.de/preisvergleich
Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, koop wel meer via internet. Onlangs nog een dure gitaar uit amerika laten komen, dit ging abs. probleemloos, je moet dan wel invoerrechten betalen. Hoe het met garantie zit weet ik ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je bij bekende internetwinkels koopt heb je de zelfde garantie als in de winkel, goed kijken in forems en op sites welke dit zijn dus dan bespaar je al snel 10% of meer.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tot nu toe een hele slechte ervaring met "HiFi components
Bernhard Vehns" (zie http://www.hificomponents.de), zie posting in het DVD forum op deze site.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst of er goedkope internetwinkels zijn waar je het product mag afhalen lukt dta niet.Kijk en bestel dan alleen bij sites die goed staan aangeschreven en bekend zijn.Bij de bekende krijg je bijna ook altijd ook garantie.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopen op internet begint altijd op een goede vergelijk-pagina zoals www.kieskeurig.nl.
Hier vergelijk je eerst producten, prijzen en winkels. De reden waarom internetwinkels goedkoper zijn is meestal omdat ze geen werkelijke winkel hebben (winkelpand, peroneel e.d.). Aan te raden is wel om altijd onder rembours te laten afleveren (vooruit betalen en machtigen is vragen om problemen, althans, bij de 'verkeerde' webwinkels) en let erop of de webwinkel een keurmerk heeft. Alle uitleg hierover staat trouwens op www.kieskeurig.nl.
Als je het goed doet is kopen op internet ALTIJD goedkoper en wat betreft garantie, die is precies hetzelfde (al dan niet beter) als in een reguliere winkel.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2004 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

pas op met internet winkels voor verzendkosten!!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2004 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk moet je daarvoor oppassen, maar de meeste webwinkels, vooral die met een keurmerk, voornamelijk te vinden via Kieskeurig.nl, geven netjes aan wat de verzendkosten zijn voordat je de bestelling moet afronden. Trouwens, het is niet noodzakelijk om een product dat je bij een webwinkel koopt te laten bezorgen, afhalen kan meestal ook.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2004 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een aantal keren wat spullen gekocht op www.aquariumwinkel.nl en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service. Snel geleverd en hele scherpe prijzen. Alleen jammer dat ze geen creditcard betaling accepteren.