sh
door shariman Mar 21, 2012 om 19:36
Garantie & verzekeringen

Interpolis 31 jaar schadevrij na één claim terug naar 9 jaar!!

Ik zou bijna zeggen een beste interpolis, maar dat beste is er voor mij wel af! Na een schadevrije periode van 31 jaar voor mijn auto ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar!! Als interpolis dit glashelder vind denk ik toch dat er wat aan de glazen schort, waarbij ik dus meer het gevoel heb dat het matglas is. Er wordt doodleuk verteld dat dat het beleid is bij interpolis, nou u begrijpt wel dat interpolis zijn laatste verzekering aan mij gesleten heeft!! met hun bonus malus van 19 trede, je denkt heel wat te hebben maar uiteindelijk kom je er bekaaid af. mensen ben je verzekerd bij interpolis vraag dan eens na wat je terug valt in je schadevrije jaren en niet naar je terugval in je bonus malus!! want als je overstapt naar een andere verzekeraar kost het je gegarandeerd geld!!!!

10527 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 21, 2012 om 19:57
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens de bonus malus ladder heeft u na 31 jaar een trede 20 bereikt, met maximale. Dat betekent dat u 80% korting heeft op uw premie, na 1 claim naar trede 15(72,5%) gaat, na 2 claims naar trede 8 (50%) en na 3 of 3+ claims naar trede 1 (120%) gaat.

Ik krijg de indruk dat er een dubbele schade is ontstaan, wat is er gebeurd? Want na 1 claim zou u niet naar trede 8 kunnen gaan. Welke verklaring geeft Interpolis hiervoor?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 21, 2012 om 20:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is heel normaal of wilt u na een schade 1 jaar terug? Als u zo rekent kan u heel wat schade maken zonder premie verhoging.

sh
door shariman - Mar 21, 2012 om 20:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 21 mrt 2012, 19:57]Volgens de bonus malus ladder heeft u na 31 jaar een trede 20 bereikt, met maximale. Dat betekent dat u 80% korting heeft op uw premie, na 1 claim naar trede 15(72,5%) gaat, na 2 claims naar trede 8 (50%) en na 3 of 3+ claims naar trede 1 (120%) gaat.

Ik krijg de indruk dat er een dubbele schade is ontstaan, wat is er gebeurd? Want na 1 claim zou u niet naar trede 8 kunnen gaan. Welke verklaring geeft Interpolis hiervoor?

Ten eerste is de maximale trede 19 die interpolis geeft met een korting van 75% (overgenomen van sterpolis(vroegere dochteronderneming) want interpolis zelf geeft maar 70%).
Ten tweede hanteert interpolis een regel dat hoeveel jaren je ook schadevrij heb gereden, je altijd terugvalt naar negen jaar trede 14 dus echter wil je je bij een andere verzekering verzekeren dan gaan zij dus uit van die negen jaar en niet van de bonus malus trede!

sh
door shariman - Mar 21, 2012 om 20:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 21 mrt 2012, 20:39]Dit is heel normaal of wilt u na een schade 1 jaar terug? Als u zo rekent kan u heel wat schade maken zonder premie verhoging.

Ja inderdaad, maar vind u het terecht een terugval van 22 jaar te maken door één claim (2750 euro).

mahadma
door mahadma - Mar 21, 2012 om 21:02
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik de Interpolis voorwaarden (hoofstuk 10) m.b.t. bonus malus lees, blijkt dat >19 een korting van 75% opleverd, en dat je met één schade naar trede 14 gaat, met twee schade's naar trede 8 gaat. TS stelt dat er sprake is van "ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar". Dit klopt niet volgens de voorwaarden van Interpolis. Trede 14, wat zou moeten kloppen wordt plotseling trede 8 en dat zou als ik de regeltjes volg twee schades moeten betekenen. En niet zoals TS schrijft één claim. Daarom nogmaals de vraag aan TS: Heeft u contact gehad met interpolis en wat was de verklaring?

sh
door shariman - Mar 21, 2012 om 21:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 21 mrt 2012, 21:02]Als ik de Interpolis voorwaarden (hoofstuk 10) m.b.t. bonus malus lees, blijkt dat >19 een korting van 75% opleverd, en dat je met één schade naar trede 14 gaat, met twee schade's naar trede 8 gaat. TS stelt dat er sprake is van "ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar". Dit klopt niet volgens de voorwaarden van Interpolis. Trede 14, wat zou moeten kloppen wordt plotseling trede 8 en dat zou als ik de regeltjes volg twee schades moeten betekenen. En niet zoals TS schrijft één claim. Daarom nogmaals de vraag aan TS: Heeft u contact gehad met interpolis en wat was de verklaring?

Ik weet niet wat u niet begrijpt maar zo als ik al vermelde in mijn vorige berichten is dat interpolis mij terug heeft gezet in de bonusmalus trede naar 14 en gemeld heeft bij roy data dat ik nu op een op schadevrije jaren van 9 zit door één claim!!

sw
door swat1500 - Mar 21, 2012 om 22:48
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit niet volgens de polisvoorwaarden is dan moet u een klacht indienen bij Interpolis en anders bij de ombudsman voor de verzekeraars.

Met uw 31 schadevrije jaren heeft u net zoveel rechten als iemand die pas dit jaar de maximale korting heeft bereikt.

su
door susannef - Mar 21, 2012 om 23:43
303 Antwoorden / 9 Vragen

@mahadma: Zoals TS reeds heeft gemeld: het aantal schadevrije jaren is (bij geen enkele verzekering trouwens) gelijk aan de trede waarin je zit.

ti
door tino24 - Mar 22, 2012 om 00:15
95 Antwoorden / 0 Vragen

vergeleken met FBTO (ook Achmea) heeft u nog geluk. Bij FBTO zou u nog maar 4 schadevrijejaren over hebben gehad...

Dit werkt overigens bij Nationale-Nederlanden en Aegon hetzelfde!
Bij De Noordhollandsche van 1816 zou u er nog 26 over gehad hebben...

Met 9 svj heeft u bij de meeste verzekeraars trouwens nog gewoon max korting.

ter info:
tredes en schadevrijejaren hebben niets met elkaar te maken.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 22, 2012 om 08:41
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Shariman,

al hoop ik dat er voor u een oplossing komt.

Wat mij in deze opvalt, is dat het de bekende verzekeringsmaatschappijen zijn, FBTO cq Achmea, Nationale Nederlanden en Aegon zich al jaren schuldig hebben gemaakt met de bekende woekerpolissen criminaliteit.

Dat blijken ze dus ook te doen met hun in de autoverzekering.
Moet men een verzekering afsluiten en gaat men met een verzekeringsmaatschappij in zee, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

M.vr.gr.,
Ineke L.

wolfenjong
door wolfenjong - Mar 22, 2012 om 12:24
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Waar u wel rekening mee moet houden is als u in het verleden bij Sterpolis misschien gebruik heeft gemaakt van de no claim beschermer, en u heeft hierin schade gehad door eigen schuld, u niet terug valt met de no claim bescherming, maar wel met de terdes van schade vrije jaren, en bij een overstap naar een andere verzekeraar,(zo als bij u Interpolis) neemt u die dan ook altijd mee, is dat niet zo, zou ik ook geen rede zien dat u zo ver terug valt in terdes, na een schade na 31 jaren, en zou ik het advies van ''swat 1500'' zeker opvolgen, en dus bezwaar maken.

Kijk eens bij Polis Direct.nl naar deze voorwaarden, daar is het verval in no claim na een schade in een jaar, na zoveel schadevrije jaren in ieder geval veel gunstiger.

Succes er mee.

sh
door shariman - Mar 22, 2012 om 18:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het antwoord van Interpolis:

Geachte heer,

Ik zal u uitleg gegeven over de samenstelling van de schadevrijejaren welke zijn aangemeld bij roydata.
De bonus-males tredes zijn in uw situatie samengesteld door middel van de opgebouwde schade vrije jaren en de inschaling afhankelijk van de leeftijd van de bestuurder en het aantal te rijden kilometers per jaar
Met 31 schadevrije jaren staat u bovenaan de bonus-males ladder. Dit houdt in dat u in de klasse "meer dan 19" tredes valt.
Na 1 schade valt u terug naar 14 tredes. Dit houdt een korting in van 75%.

Bij deze 14 tredes zitten ook de inschalingstredes die van Interpolis toegekend heeft gekregen. Interpolis heeft u hiervoor 5 tredes toegekend. Om de schadevrije jaren te berekenen, trekken we de toegekende tredes af van het totaal aantal tredes. In uw geval is dit 14-5=9 jaren die worden aangemeld bij roydata.
Iedere maatschappij kent een inschaling waardoor u, vermoedelijk, bij een andere maatschappij ook uitkomt op 75% korting. De berekende 9 schadevrijejaren kloppen dus wel in uw geval.

Met vriendelijke groet,

"Glashelder" toch, of niet??