Interpolis 31 jaar schadevrij na één claim terug naar 9 jaar!!
Ik zou bijna zeggen een beste interpolis, maar dat beste is er voor mij wel af! Na een schadevrije periode van 31 jaar voor mijn auto ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar!! Als interpolis dit glashelder vind denk ik toch dat er wat aan de glazen schort, waarbij ik dus meer het gevoel heb dat het matglas is. Er wordt doodleuk verteld dat dat het beleid is bij interpolis, nou u begrijpt wel dat interpolis zijn laatste verzekering aan mij gesleten heeft!! met hun bonus malus van 19 trede, je denkt heel wat te hebben maar uiteindelijk kom je er bekaaid af. mensen ben je verzekerd bij interpolis vraag dan eens na wat je terug valt in je schadevrije jaren en niet naar je terugval in je bonus malus!! want als je overstapt naar een andere verzekeraar kost het je gegarandeerd geld!!!!
Volgens de bonus malus ladder heeft u na 31 jaar een trede 20 bereikt, met maximale. Dat betekent dat u 80% korting heeft op uw premie, na 1 claim naar trede 15(72,5%) gaat, na 2 claims naar trede 8 (50%) en na 3 of 3+ claims naar trede 1 (120%) gaat.
Ik krijg de indruk dat er een dubbele schade is ontstaan, wat is er gebeurd? Want na 1 claim zou u niet naar trede 8 kunnen gaan. Welke verklaring geeft Interpolis hiervoor?
Dit is heel normaal of wilt u na een schade 1 jaar terug? Als u zo rekent kan u heel wat schade maken zonder premie verhoging.
[quote=mahadma schreef op woensdag 21 mrt 2012, 19:57]Volgens de bonus malus ladder heeft u na 31 jaar een trede 20 bereikt, met maximale. Dat betekent dat u 80% korting heeft op uw premie, na 1 claim naar trede 15(72,5%) gaat, na 2 claims naar trede 8 (50%) en na 3 of 3+ claims naar trede 1 (120%) gaat.
Ik krijg de indruk dat er een dubbele schade is ontstaan, wat is er gebeurd? Want na 1 claim zou u niet naar trede 8 kunnen gaan. Welke verklaring geeft Interpolis hiervoor?
Ten eerste is de maximale trede 19 die interpolis geeft met een korting van 75% (overgenomen van sterpolis(vroegere dochteronderneming) want interpolis zelf geeft maar 70%).
Ten tweede hanteert interpolis een regel dat hoeveel jaren je ook schadevrij heb gereden, je altijd terugvalt naar negen jaar trede 14 dus echter wil je je bij een andere verzekering verzekeren dan gaan zij dus uit van die negen jaar en niet van de bonus malus trede!
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 21 mrt 2012, 20:39]Dit is heel normaal of wilt u na een schade 1 jaar terug? Als u zo rekent kan u heel wat schade maken zonder premie verhoging.
Ja inderdaad, maar vind u het terecht een terugval van 22 jaar te maken door één claim (2750 euro).
Als ik de Interpolis voorwaarden (hoofstuk 10) m.b.t. bonus malus lees, blijkt dat >19 een korting van 75% opleverd, en dat je met één schade naar trede 14 gaat, met twee schade's naar trede 8 gaat. TS stelt dat er sprake is van "ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar". Dit klopt niet volgens de voorwaarden van Interpolis. Trede 14, wat zou moeten kloppen wordt plotseling trede 8 en dat zou als ik de regeltjes volg twee schades moeten betekenen. En niet zoals TS schrijft één claim. Daarom nogmaals de vraag aan TS: Heeft u contact gehad met interpolis en wat was de verklaring?
[quote=mahadma schreef op woensdag 21 mrt 2012, 21:02]Als ik de Interpolis voorwaarden (hoofstuk 10) m.b.t. bonus malus lees, blijkt dat >19 een korting van 75% opleverd, en dat je met één schade naar trede 14 gaat, met twee schade's naar trede 8 gaat. TS stelt dat er sprake is van "ben ik na één claim terug gevallen op 9 jaar". Dit klopt niet volgens de voorwaarden van Interpolis. Trede 14, wat zou moeten kloppen wordt plotseling trede 8 en dat zou als ik de regeltjes volg twee schades moeten betekenen. En niet zoals TS schrijft één claim. Daarom nogmaals de vraag aan TS: Heeft u contact gehad met interpolis en wat was de verklaring?
Ik weet niet wat u niet begrijpt maar zo als ik al vermelde in mijn vorige berichten is dat interpolis mij terug heeft gezet in de bonusmalus trede naar 14 en gemeld heeft bij roy data dat ik nu op een op schadevrije jaren van 9 zit door één claim!!
Als dit niet volgens de polisvoorwaarden is dan moet u een klacht indienen bij Interpolis en anders bij de ombudsman voor de verzekeraars.
Met uw 31 schadevrije jaren heeft u net zoveel rechten als iemand die pas dit jaar de maximale korting heeft bereikt.
@mahadma: Zoals TS reeds heeft gemeld: het aantal schadevrije jaren is (bij geen enkele verzekering trouwens) gelijk aan de trede waarin je zit.
vergeleken met FBTO (ook Achmea) heeft u nog geluk. Bij FBTO zou u nog maar 4 schadevrijejaren over hebben gehad...
Dit werkt overigens bij Nationale-Nederlanden en Aegon hetzelfde!
Bij De Noordhollandsche van 1816 zou u er nog 26 over gehad hebben...
Met 9 svj heeft u bij de meeste verzekeraars trouwens nog gewoon max korting.
ter info:
tredes en schadevrijejaren hebben niets met elkaar te maken.
Beste Shariman,
al hoop ik dat er voor u een oplossing komt.
Wat mij in deze opvalt, is dat het de bekende verzekeringsmaatschappijen zijn, FBTO cq Achmea, Nationale Nederlanden en Aegon zich al jaren schuldig hebben gemaakt met de bekende woekerpolissen criminaliteit.
Dat blijken ze dus ook te doen met hun in de autoverzekering.
Moet men een verzekering afsluiten en gaat men met een verzekeringsmaatschappij in zee, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
M.vr.gr.,
Ineke L.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer