am
door ama53hen Aug 29, 2014 om 11:27
Geldzaken & recht

Interpolis verzekeringen

Interpolis heeft een nieuw systeem ingevoerd voor opstal-en inboedelverzekeringen.
Er worden geen verzekerde bedragen meer gegeven.
Mijn premie voor de opstalverzekering is gehalveerd maar ik weet dus niet voor hoeveel het huis is verzekerd.
Inboedelverzekering hetzelfde verhaal.

1859 10 Rapporteer

me
door mein33 - Aug 29, 2014 om 12:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ama53hen,

Wat geeft Interpolis voor reden voor deze wijzigingen.

me
door mein33 - Aug 29, 2014 om 12:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

" DUBBELPOST "

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2014 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ama53hen,

Dat lijkt me toch een vreemde zaak: als ik verzekerd ben wil ik toch graag weten voor welk bedrag! Dat lijkt me niet meer dan normaal.
En premieverlaging ......
Heb je nieuwe polisvoorwaarden gekregen en wat staat daar dan in over de dekking?
Zou dit toch even precies uitzoeken!!!

@mein33,

geen dubbelpost gezien.

me
door mein33 - Aug 29, 2014 om 13:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3,

Meende dezelfde vraag op pagina 1 en 3 gezien te hebben.
Waarschijnlijk verkeerd door m'n dubbelfocus brillenglaasjes gekeken.

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 29, 2014 om 15:48
234 Antwoorden / 16 Vragen

als u iets meer tijd had gestoken in het lezen van de voorwaardes had u kunnen zien dat u in de toekomst bent verzekerd tot aan de WOZ-waarde .
ik vind dat dit niet klopt , maar hullie zijn de baas en als u het er niet mee eens bent kan u na 5 jaar na afsluitdata van Uw polis een andere maatschappij opzoeken die U wel bevalt

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2014 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een opstalverzekering dekt normaal gesproken de herbouwwaarde.

De meeste inboedelverzekeringen kennen tegenwoordig een garantie tegen onderverzekering.

Zijn de voorwaarden slechter voor u geworden, dan kunt u de polis per omgaande opzeggen. U hoeft dus niet tot vijf jaar te wachten.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2014 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kowalski

Kunt u een link geven inzake die dekking tot aan de WOZ waarde? Ik kom dat niet tegen in de polisvoorwaarden.

me
door mein33 - Aug 29, 2014 om 18:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kowalski schreef op vrijdag 29 aug 2014, 15:48]als u iets meer tijd had gestoken in het lezen van de voorwaardes had u kunnen zien dat u in de toekomst bent verzekerd tot aan de WOZ-waarde .
ik vind dat dit niet klopt , maar hullie zijn de baas en als u het er niet mee eens bent kan u na 5 jaar na afsluitdata van Uw polis een andere maatschappij opzoeken die U wel bevalt

Zij zijn niet de baas en bij een premieverhoging en of wijziging van de verzekeringsvoorwaarden kan de verzekering, als de verzekerde het hier niet mee eens is, worden beëindigd.
Verzekeren tot de WOZ-waarde is je reinste onzin aangezien de WOZ-waarde een economische waarde is en niet de herbouwwaarde van het onroerend goed,denk daarbij aan de grond, de fundering en eventuele bijgebouwen.
Het is ook een vreemde zaak dat de premie drastisch is gedaald.

_i
door _interpolis_ - Sep 1, 2014 om 15:21
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ama53hen schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:27]Interpolis heeft een nieuw systeem ingevoerd voor opstal-en inboedelverzekeringen.
Er worden geen verzekerde bedragen meer gegeven.
Mijn premie voor de opstalverzekering is gehalveerd maar ik weet dus niet voor hoeveel het huis is verzekerd.
Inboedelverzekering hetzelfde verhaal.

Beste meneer of mevrouw,

Het klopt dat we voorheen op de polis bij woonhuis en inboedel een verzekerd bedrag lieten zien. Omdat er nu standaard garantie tegen onderverzekering is (wat betekent: onbeperkt gedekt), is dat niet meer nodig. U vindt meer informatie hierover op uw polis en in de documentatie die u bij uw nieuwe polis ontving (‘Wat verandert er voor u?’ overzicht).

Bij een schade keren we dus uit op basis van de hoogte van de schade, en niet op basis van andere dingen zoals de WOZ-waarde.

Meer informatie over de verandering in onze woonverzekeringen vindt u hier: https://www.rabobank.nl/particulieren/producten/verzekeren/vernieuwde_woonverzekeringen/voor_welk_bedrag_zijn_woonhuis_en_inboedel_verzekerd.

Hebt u nog vragen, stelt u deze dan gerust!

Met vriendelijke groet,
Interpolis

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2014 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@interpolis

En de premie is gehalveerd? Kan mij dat haast niet voorstellen.