ro
door ronsim Apr 19, 2015 om 22:02
Geldzaken & recht

Intrekken machtiging

mijn schoonmoeder heeft een machtiging gegeven aan een vriend om haar financiele zaken te regelen/wijzigen. Nu is de relaite verbroken. Hoe kan ze de ondertekende machtiging ongedaan maken cq intrekken zodat de vriend geen zaken meer kan regelen?

5579 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vermoed dat u het over een volmacht heeft. Uw schoonmoeder moet dan naar de notaris om de volmacht in te trekken. Vervolgens moet zij haar ex duidelijk maken dat de volmacht is ingetrokken.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2015 om 22:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@ronsim, zou er ook maar met paardenkracht achteraan gaan, als er geld is. Anders ben ik bang dat rekening eerder is ingetrokken dan.... Dus mijn eerste gedachte is: rekening blokkeren en weet ik veel, als verloren pas opgeven. Beter dan eventueel leeggeplukt te worden. Ja, dat duurt even, nieuwe pas en papierwerk maar ik zou toch voor de moeite gaan dan om het hem "vriendelijk" te verzoeken.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 01:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als er ook een DigiD machtiging is afgegeven dan die ook intrekken en het wachtwoord van de eigen DigiD wijzigen.
Verder zou ik alles waarbij de ex voorheen d.m.v. de machtiging/volmacht zelf kon handelen eens goed op een rijtje zetten en daarvoor dan de nodige maatregelen treffen. Hij kan immers gewoon anders de oude volmacht/machtigingen gewoon blijven gebruiken, men weet immers niet of een machtiging/volmacht al dan niet is ingetrokken.
Ik zou dit alles zo snel mogelijk regelen, niet ermee wachten.
Zie ook wat @tenormin hierover meldt.
Voor internetbankieren en spaarrekeningen kan uw schoonmoeder p/o haar wachtwoord (en gebruikersnaam) wijzigen. Ook dat per omgaande doen zou ik zeggen.

door 1953 - Apr 20, 2015 om 03:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Intrekken van de machtiging(en)/volmacht(en) bij die financiële instelling(en) zo snel mogelijk - als het nog niet te laat is (geweest).