eclipse
door eclipse Jul 6, 2014 om 16:29
Computers & telefonie

Ipad air blue tooth, overdracht,

Hoi als klant van oxxio heb ik de ipad air binnen, gaaf kastje. maar :-(
via wifi gaat alles goed en snel, en ken ik foto `s van mijn fb afhalen . wil ik een foto van de computer verzenden naar de ipad dan ziet ze elkaar wel maar overdragen doet ie niet. ook niet met m `n gal s4. de buur hebt iphone 4 en daar de blue tooth geprobeerd maar die ziet ie niet eens ? ?.
de ipad op de comp. aangesloten krijg ik alleen de dcim open maar een foto verplaatsten ? gaat niet .
ik wil er wat video `s opzetten, weet iemand de weg ? zonder itunes . ik heb al voor ca 25 euro apss gekocht die ik voor mezelf hard nodig vindt.
nu kopieer ik foto `s van de computer, door mijn email account te gebruiken en dan de foto `s via het dubbelklik op te slaan op de ipad, mja dan spreek ik over ca 5 mb . video is uiteraard groter en die laat zich niet met email sturen . iemand suggesties over dat blue tooth ? en hoe krijg ik video van de computer op de ipad air.
nogmaals de apparaten zien elkaar wel

520 24 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 16:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=eclipse schreef op zondag 6 jul 2014, 16:29]Hoi als klant van oxxio heb ik de ipad air binnen, gaaf kastje. maar :-(
via wifi gaat alles goed en snel, en ken ik foto `s van mijn fb afhalen . wil ik een foto van de computer verzenden naar de ipad dan ziet ze elkaar wel maar overdragen doet ie niet. ook niet met m `n gal s4. de buur hebt iphone 4 en daar de blue tooth geprobeerd maar die ziet ie niet eens ? ?.
de ipad op de comp. aangesloten krijg ik alleen de dcim open maar een foto verplaatsten ? gaat niet .
ik wil er wat video `s opzetten, weet iemand de weg ? zonder itunes . ik heb al voor ca 25 euro apss gekocht die ik voor mezelf hard nodig vindt.
nu kopieer ik foto `s van de computer, door mijn email account te gebruiken en dan de foto `s via het dubbelklik op te slaan op de ipad, mja dan spreek ik over ca 5 mb . video is uiteraard groter en die laat zich niet met email sturen . iemand suggesties over dat blue tooth ? en hoe krijg ik video van de computer op de ipad air.
nogmaals de apparaten zien elkaar wel

p.s foto `s van facebook gaan ook via dubbelklik, dan staan ze op de ipad. VIDEO ZIET IE NIET ??

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 6, 2014 om 16:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Video's kun je ergens in een van de vele, gratis, cloud diensten opslaan, ze zijn dan ook beschikbaar op je iPad (plus je hebt een back-up), mits deze het videoformaat herkent. Zie handleiding of gebruik 'n andere player.

Let wel op je dat geen video's opslaat waar copyright op zit. En privé video's zou ik, persoonlijk, niet aan beginnen.

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 17:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 6 jul 2014, 16:51]Video's kun je ergens in een van de vele, gratis, cloud diensten opslaan, ze zijn dan ook beschikbaar op je iPad (plus je hebt een back-up), mits deze het videoformaat herkent. Zie handleiding of gebruik 'n andere player.

Let wel op je dat geen video's opslaat waar copyright op zit. En privé video's zou ik, persoonlijk, niet aan beginnen.
Hoi Lekker is dat, de cloud die ik heb is enkel voor de mobiel, 10 gig en heb ik hard nodig, tevens is dan de resolutie anders als ik ze op de ipad ken zetten. er zit een cloud op de ipad die enkel voor de ipad is hier ken ik van de computer ( windows) niets heen sturen. wel heb ik er een backup van de huidiige instellingen IOS e.d erop staan die is nu maar 5 gig en komt straks in frankrijk wel vol :-) en moet ik bijkopen.
maar ik moet eerst weten of ik wel met de ipad ken omgaan aleer ik nog meer uitgeef. dus hoe gaat het met de blue tooth ?

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Eclipse,

Ik heb de bluetooth van mijn I-pad nog nooit gebruikt, maar als u video's van de computer op uw I-pad wilt zetten kunt u toch ook de I-pad even met het kabeltje aan de computer hangen en zo kopieëren?

Maar u moet zeker ook van uw computer iets naar de Cloud kunnen sturen. U moet natuurlijk wel die Cloud eerst op uw computer installeren.

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 19:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 6 jul 2014, 19:17]Hallo Eclipse,

Ik heb de bluetooth van mijn I-pad nog nooit gebruikt, maar als u video's van de computer op uw I-pad wilt zetten kunt u toch ook de I-pad even met het kabeltje aan de computer hangen en zo kopieëren?

Maar u moet zeker ook van uw computer iets naar de Cloud kunnen sturen. U moet natuurlijk wel die Cloud eerst op uw computer installeren.

@ hoi Tijger:
Zoals eerder vermeldt krijg ik allen een lege fotomap ( DCIM) te zien, hier ken ik NIETS naar toe slepen, er komt dan zo`n rood bordje. de clouid van de ipad is apple is icloud IOS sys. windows is geen IOS . dus ken de cloud niet delen met de ipad en win7

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 21:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 6 jul 2014, 20:59]iCloud werkt ook met Win7.

icloud IOS sys. windows is geen IOS . dus ken de cloud niet delen met de ipad en win7. maw, de cloud accepteerd mijn win7 niet enkel apple gevalle

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 21:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 6 jul 2014, 20:59]iCloud werkt ook met Win7.

Aan de slag met iCloud op uw iPhone, iPad, iPod touch of Mac. Dan het opzetten van iCloud op uw Windows-pc in een paar eenvoudige stappen.lees even goed de site heeft het hier over VERSCHILLENDE SYSSTEMEN maw ik ken geen windows video bestanden op de cloud van apple zetten.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u nu dezelfde I-cloud op uw PC geïnstalleerd? Dan kunt u daar toch van alles inzetten en die dan binnenhalen op uw I-pad?

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 21:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 6 jul 2014, 21:39]Maar hebt u nu dezelfde I-cloud op uw PC geïnstalleerd? Dan kunt u daar toch van alles inzetten en die dan binnenhalen op uw I-pad?

@Tijger:
apple heeft z `n eigen cloud, voor de ipad, computer ( apple ) e.d. ik krijg met de computer win 7 niets op de cloud van de ipad. dus ik KEN NIET dezelfde cloud gebruiken ..

eclipse
door eclipse - Jul 6, 2014 om 21:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 6 jul 2014, 21:39]Maar hebt u nu dezelfde I-cloud op uw PC geïnstalleerd? Dan kunt u daar toch van alles inzetten en die dan binnenhalen op uw I-pad?
als ik vanaf de computer inlog op de cloud van de ipad zie ik er wel alles staan maar ken en mag er niets aan toe voegen met de computer alleen maar inzien -(

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Eclipse,

Mijn kennis reikt helaas niet zover. Maar anderen zullen u vast wel op weg helpen. Succes.

macwouter
door macwouter - Jul 6, 2014 om 23:53
825 Antwoorden / 9 Vragen

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijker kan. Installeer Photosync gratis op je PC, Galaxy, iPad. Weg met al die omwegen. Open op al je apparaten Photosync en hoppa zenden maar. En omdat je vandaag lief bent geweest Photosync voor Windows.

macwouter
door macwouter - Jul 7, 2014 om 00:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

iCloud voor windows. Toch maar even melden.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 7 jul 2014, 00:04]iCloud voor windows. Toch maar even melden.

Die link was al gegeven, maar Eclipse snapt het blijkbaar niet.

macwouter
door macwouter - Jul 7, 2014 om 00:19
825 Antwoorden / 9 Vragen

Oke ik snap het wel. Het is ook vaak een gepuzzel. Maar een ding is voor Eclipse wel handig en dat is een AppleID die heeft ie gelukkig al. Zonder dat kun je niet veel op een iPad.Voor Eclipse ook handig om te weten dat alleen video,s met het MP4 format op een iPad afspelen.

macwouter
door macwouter - Jul 7, 2014 om 04:11
825 Antwoorden / 9 Vragen

iTunes 1.

iTunes 2.

Aanmelden met je AppleID bij iTunes.
Open ook de zijbalk is wel zo handig om je iPad te kiezen.

eclipse
door eclipse - Jul 7, 2014 om 09:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 7 jul 2014, 00:04]iCloud voor windows. Toch maar even melden.
@Macwouter,
Hoi ik heb het geinstalleerd, maar ik heb wifi van de buren en gaat dus niet werken op mijn computer. , wel heb ik gevraagt of het goed is dat ik het programma even op hun computer zet en dan hetgeen ik wil overzetten even via een usb stick bij hun erop zet naar de ipad stuur ...

maar dan toch nog het "probleem"blue tooth?
waarom heb ik geen overdracht ?
de mobiel werkt gewoon met de computer. de tv ook en de audio set ook, en de soundbar . alleen de ipad niet :-( HIJ ZIET HEM WEL maar wilt alleen muziekje afspelen ???

noot:
Ik heb ong 60 gig video / audio van pink floyd oke gaat niet op de ipad, maar wel mijn favoriete nummers. nu zat ik bij Itunes te gluren en ben er keihard weggerent, de vuile ******** willen 16 euro ( ong.) per album hebben oa 1,29 per nummer WAT IK ALLEMAAL AL HEB gekocht en "gejat van pirate bay e.d. , het meeste had ik al voor er uberhaupt een computer bestond. nou ja minsten een heel groot deel ervan. en malmsteen en satriani e,d . ken ik dan alleen maar de blue tooth gebruiken om af te spelen ? is dat de enige optie ?? mijn mobiel ziet ie ook maar accepteert ie niet als ik wat stuur.

eclipse
door eclipse - Jul 7, 2014 om 10:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@f.weele

dank dank en wat hopeloos stom van mij ik heb dropbox nl al altijd bijgehouden met aut update. :-)
ga er nu even wat muziek naar toe sturen dank dank

f.weele
door f.weele - Jul 7, 2014 om 10:29
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@eclipse; er zijn meerdere gratis clouddiensten te gebruiken voor de ipad zoals "lekkerisdat" al aangaf.
Je hoeft het niet bij één clouddienst te houden. Probeer er eens een paar uit; Dropbox, Onedrive, GoogleDrive, Mega, Copy, Mediafire, etc.etc.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Jul 7, 2014 om 11:21
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hallo eclipse, bedankt voor je terugmelding. Je kunt er voor kiezen om b.v Dropbox te gebruiken voor muziek, Onedrive voor Foto's/afbeeldingen, Googledrive voor Documenten/correspondentie, Mediafire voor video's/films. Het is maar net wat je prettig vindt en hoeveel opslagruimte je nodig hebt.
m.vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nu nog het bluetooth probleem ;-)

eclipse
door eclipse - Jul 7, 2014 om 14:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 jul 2014, 11:23]En nu nog het bluetooth probleem ;-)
@@ hoi Tijger , ja als dat zou kunnen :-) maar ik vermoedt dat deze alleen maar voor muziek afspelen is.

macwouter
door macwouter - Jul 7, 2014 om 14:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb mijn iMac nu even aangesloten op de wifi van mijn buurman en daar ook mijn iPad dus beiden zitten nu op mijn buurman zijn modem. En PhotoSync werkt perfect. Dropbox gaat het niet worden denk ik voordat je daar een filmpje gaat uploaden dan duurt dat heel lang. Zie uploadsnelheid van je PC via Speedtest.nl