ka
door kassajohn Sep 27, 2014 om 21:02
Computers & telefonie

Ipad reclame

Waarom praat kassa bij hulpmiddelen voor onderwijs altijd over ipad's ??? Bij het huidige moderne onderwijs maakt men gebruik van tablets. Deze zijn er van diverse merken en zeer geavanceerd en goedkoper en beter als een ipad.

832 28 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 27, 2014 om 21:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is niets voor Vraag en antwoord, hier hebben wij geen invloed op de tv uitzendingen. Ga naar beneden, links onderaan bij Algemeen, contact met kassa. Doe daar uw verhaal.

zoekster
door zoekster - Sep 27, 2014 om 21:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik geef u wel gelijk. Je kunt net zo goed een Samsung tablet nemen. Heel wat goedkoper.

zw
door zwaardvis - Sep 27, 2014 om 21:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dat vroeg ik me ook af. Waarom kiezen die scholen per se voor de dure iPads. Er zijn ongetwijfeld ook leerzame apps voor Android. Dan heb je al tablets vanaf 100 euro. Heel wat betaalbaarder.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ouders kunnen beter op hun poot spelen en eisen dat er gebruik wordt gemaakt van een boek en een schrift.

Maar tablets van andere merken zijn inderdaad goedkoper DAN een I-pad

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2014 om 23:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou me niks verbazen dat scholen 'sponsor geld' ontvangen van Apple als ze de iPad promoten.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog. Andere tablets beter dan ern I-pad? Op grond van wat?

ka
door kassajohn - Sep 27, 2014 om 23:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

In de huidige mobiele markt is 84% Android, de rest is ios, Windows, Blackberry en Firefoxetc. Helaas kan ios de snelle ontwikkelingen niet bijhouden, maar vragen wel de hoofdprijs.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat er meer andere zijn, maakt ze nog niet beter.

Cookies
door Cookies - Sep 28, 2014 om 00:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 23:58]Dat er meer andere zijn, maakt ze nog niet beter.

Maar ook niet slechter! (Behalve natuurlijk als je het hebt over die speelgoeddingen of weggeefzooi van 100,- euro).

Samsung tablets zijn prima en stukken betaalbaarder dan die van het arrogante Apple. De prijs-kwaliteit verhouding bij Apple producten vind ik ver te zoeken.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2014 om 00:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Om over de reparatie gevoeligheid en service van die appeltjes maar te zwijgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts zegt dat andere merken beter zijn. Dus mijn vraag is, waarop is dat gebaseerd?

Ik lees hier zelden over reparatie gevoeligheid van de I-pads of problemen met de service voor die I-pads.

Dat iets asnzienlijk duurder is dan iets anders, maskt het nog niet slechter.

macwouter
door macwouter - Sep 28, 2014 om 01:44
825 Antwoorden / 9 Vragen

Als Apple in staat is om iPad scholen te sponsoren dan had Samsung dat ook wel gedaan met zijn Samsung tablet. Tenslotte is Samsung net zo groot of zelfs groter. Dat er op die scholen iPads worden gebruikt is het bewijs hoe succesvol de iPad is. Er is wel degelijk een onderzoek geweest naar die tablets en als Samsung beter was dan las je alleen over al die prachtige Samsung tablet scholen. De eerste iPad werd in Nederland geïntroduceerd in Juni 2010 en die werken nog steeds. Doe dat maar eens na met die Samsung. De iPad is zeer stabiel, gebruiksvriendelijk, veilig, en niet kapot te krijgen. iPad duur ?? Samsung kent zijn prijzen ook met zijn onveilige Android. Mijn iPad 2 is nu 3 jaar oud en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Kan er zelfs mee bellen. Je kunt ook met het standaard programma van Apple (berichten app) video bellen. Bankieren, Dropbox, Skype, Office voor de iPad, afspelen van alle video formats. Spotify en noem maar op.

door 1953 - Sep 28, 2014 om 05:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

En dit is nou iets als discussie bij discussies!

f.weele
door f.weele - Sep 28, 2014 om 08:39
1085 Antwoorden / 27 Vragen

iPad/iPhone; Hoezo niet reparatiegevoelig? klik hier

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2014 om 09:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als scholen zo nodig tablets willen gebruiken, dan moeten ze gewoon minimaal de twee grootste systemen ondersteunen. Dus iPad en Android tablets. Qua functionaliteit doen ze niet voor elkaar onder, zeker niet de A-merk tablets versus de iPads. Alleen de prijs-kwaliteit verhouding is bij Android tablets nu eenmaal beter, dus je kan mensen niet dwingen een iPad te gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 28 sep 2014, 08:39]iPad/iPhone; Hoezo niet reparatiegevoelig? klik hier

Dit filmpje gaat over de I-phone. Is dus niet hetzelfde als de I-pad.

Ik heb mijn I-pad sinds 26-10-2011. Nog nooit iets aan gehad.

Maar afgezien daarvan vind ik dat scholen helemaal niet kunnen verplichten wat voor tablet dan ook aan te schaffen.

Maar heel veel ouders durven niet tegen de school in te gaan met hun belachelijke eisen van weekjes Rome of Wintersport en ga maar door.

Bijna alle ouders van kinderen op de middelbare school zullen thuis een computer of een laptop hebbeb en die dingen hebben ze op school ook, dus onzinnig op de plicht tot een tablet op te leggen.

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2014 om 10:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 sep 2014, 00:07][quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 sep 2014, 23:58]Dat er meer andere zijn, maakt ze nog niet beter.

Maar ook niet slechter! (Behalve natuurlijk als je het hebt over die speelgoeddingen of weggeefzooi van 100,- euro).

Samsung tablets zijn prima en stukken betaalbaarder dan die van het arrogante Apple. De prijs-kwaliteit verhouding bij Apple producten vind ik ver te zoeken.

En als extra bonus krijg je bij zo'n Samsung tablet ook nog eens alle Android malware. Dat moeten Apple gebruikers weer missen.

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2014 om 10:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 sep 2014, 09:59][quote=f.weele schreef op zondag 28 sep 2014, 08:39]iPad/iPhone; Hoezo niet reparatiegevoelig? klik hier

Dit filmpje gaat over de I-phone. Is dus niet hetzelfde als de I-pad.

Ik heb mijn I-pad sinds 26-10-2011. Nog nooit iets aan gehad.

Maar afgezien daarvan vind ik dat scholen helemaal niet kunnen verplichten wat voor tablet dan ook aan te schaffen.

Maar heel veel ouders durven niet tegen de school in te gaan met hun belachelijke eisen van weekjes Rome of Wintersport en ga maar door.

Bijna alle ouders van kinderen op de middelbare school zullen thuis een computer of een laptop hebbeb en die dingen hebben ze op school ook, dus onzinnig op de plicht tot een tablet op te leggen.

Maar veel lesmateriaal wordt speciaal voor tablets gemaakt. Een boek (al dan niet inclusief interactieve content) is makkelijker te lezen op een tablet dan op een laptop, of nog erger, monitor van een desktop pc.

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2014 om 10:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:04]
Maar veel lesmateriaal wordt speciaal voor tablets gemaakt. Een boek (al dan niet inclusief interactieve content) is makkelijker te lezen op een tablet dan op een laptop, of nog erger, monitor van een desktop pc.
En dan moeten ze dat dus geschikt maken voor beide types veelgebruikte tablets, en wat mij betreft ook voor de Windows 8.1 (RT) tablets. Maar dat laatste zal wel teveel gevraagd zijn.

f.weele
door f.weele - Sep 28, 2014 om 10:33
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@tijger1, het was ook als een grap bedoeld. Een beetje sarcastisch. Kan me ook niet voorstellen dat je met een iPad in je broekzak gaat lopen. V.w.b. de keuze die scholen maken, kan een stabiel besturingssysteem, zoals Apple met eigen merk devices de doorslag geven. Android doet daar niet voor onder, maar dit wordt vertegenwoordigd door vele fabrikanten die er ook nog eens een eigen schil over heen leggen. Een school zal voor eenheid kiezen, waarbij prestige waarschijnlijk ook een rol zal spelen.
m.vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@f.weele

Duidelijk.

f.weele
door f.weele - Sep 28, 2014 om 10:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 sep 2014, 10:38]@f.weele

Duidelijk.

Bedankt voor je reactie. Overigens heb ik les gegeven op een middelbare school waarvan er drie grote lokalen vol met desktop computers stonden. Ik denk juist dat het de scholen o.a. is te doen om de fysieke lesboeken af te schaffen en alles op de tablet te zetten.
m.vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@f.weele

In principe niets op tegen, maar dan moet de school er voor zorgen en niet de ouders daar mee opzadelen.

Cookies
door Cookies - Sep 28, 2014 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:03]
En als extra bonus krijg je bij zo'n Samsung tablet ook nog eens alle Android malware. Dat moeten Apple gebruikers weer missen.

Wat een onzin! Gebruik al jaren Samsung tablets, nooit malware gehad.

ka
door kassajohn - Sep 28, 2014 om 20:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 sep 2014, 19:48][quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:03]
En als extra bonus krijg je bij zo'n Samsung tablet ook nog eens alle Android malware. Dat moeten Apple gebruikers weer missen.

Wat een onzin! Gebruik al jaren Samsung tablets, nooit malware gehad.

ka
door kassajohn - Sep 28, 2014 om 20:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 sep 2014, 19:48][quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:03]
En als extra bonus krijg je bij zo'n Samsung tablet ook nog eens alle Android malware. Dat moeten Apple gebruikers weer missen.

Wat een onzin! Gebruik al jaren Samsung tablets, nooit malware gehad.

ios is ook kwetsbaar, maar dat houdt apple "onder de pet" en geeft de gebruikers de schuld. Zelfs icloud was 5 maanden lek maar apple deed niets.
http://tweakers.net/nieuws/98678/apple-was-al-5-maanden-op-de-hoogte-van-bruteforce-kwetsbaarheid-in-icloud.html

macwouter
door macwouter - Sep 29, 2014 om 11:40
825 Antwoorden / 9 Vragen

Android niet kwetsbaar ?? Nou dan lees of kijk je geen nieuws in kranten of TV. Ik zou voor de iPad gaan.

gompy2
door gompy2 - Sep 29, 2014 om 19:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:03]
En als extra bonus krijg je bij zo'n Samsung tablet ook nog eens alle Android malware. Dat moeten Apple gebruikers weer missen.
Klopt niet, die hebben ook genoeg om zich te vermaken.
Klik-> Ipad
En de (klik->) I-phone freaks..

[quote=macwouter schreef op maandag 29 sep 2014, 11:40]Android niet kwetsbaar ?? Nou dan lees of kijk je geen nieuws in kranten of TV. Ik zou voor de Ipad gaan.
Misschien ook maar eens beter naar het nieuws kijken in kranten, TV en internet.

Klik-> IOS

Klik-> Mac

Klik-> Anti-virusbedrijf: beveiligingsvragen Apple nog steeds hopeloos

Lees ze!