lapjeskat
door lapjeskat Oct 17, 2014 om 18:18
Computers & telefonie

IPad valt steeds uit

Sinds ik de nieuwe IOS 8.0.2 versie op mijn iPad 2, 16 gb.geïnstalleerd heb valt die regelmatig uit. Is ook een stuk trager geworden. Het installeren duurde ook heel erg lang. De aps komen hortend en stotend te voorschijn. Batterij is vol. Veel aps heb ik al verwijderd. Typen voor een mail gaat ook met horten en stoten.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. en og het verholpen kan worden of is de iPad al te oud. De iPad is ruim 3 jaar oud.
Met mijn iPhone 4S heb ik geen probleem met de nieuwe IOS versie.

31230 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2014 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Best mogelijk dat versie 8 wat te zwaar is voor die iPad, helaas heeft Apple de mogelijkheid om te downgraden afgesloten.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2014 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lapjeskat,

Lees eens hier.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2014 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt aan die update, niet aan uw I-pad. Alles gaat langzamer en soms hortend en stotend. App's verwijderen helpt niet en is ook niet nodig. Maakt geen verschil.

Er zijn heel veel klachten, maar volgens zeggen wordt er gewerkt aan een update van de update.;-)

Heb ook spijt dat ik de update uitgevoerd heb.

ph
door philip36 - Oct 17, 2014 om 18:54
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Maandag komt update 8.1,
Hopelijk zijn hierme deze problemen opgelost.

lapjeskat
door lapjeskat - Oct 17, 2014 om 19:41
90 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt Philip36. Hopelijk komt er maandag weer een nieuwe update. Mocht dat niet zo zijn dan probeer ik zoals edrick3 schrijft de oude versie te installeren.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2014 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oude versie terugzetten is niet meer mogelijk.

De enige reden dat Apple dit doet is omdat ze qua versie gelijk willen lopen met Windows ;-)

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2014 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lapjeskat schreef op vrijdag 17 okt 2014, 19:41]Bedankt Philip36. Hopelijk komt er maandag weer een nieuwe update. Mocht dat niet zo zijn dan probeer ik zoals edrick3 schrijft de oude versie te installeren.

Hopelijk lost die nieuwe update het probleem op.
Helaas zag ik net dat - alhoewel dat eerder wel kon - de oudere versie geblokkeerd is zoals diumenge (al) aangegeven heeft.
Had ik eerder moeten controleren.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Oct 17, 2014 om 22:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 17 okt 2014, 18:44]Het ligt aan die update, niet aan uw I-pad.

iOS 8 op een iPad 2 is toch wel teveel gevraagd. Zelfs een iPad 3 is op het randje.

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2014 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de melding voor een update komt wel op je I-pad binnen, zonder dat daar bij staat dat hij voor hooguit I-pad 3 is.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2014 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's omdat Apple graag nieuwe iPads verkoopt.

door 1953 - Oct 18, 2014 om 03:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn, of waren, kinderziektes met het nieuwe ... Men waarschuwde mij om voorlopig ook geen iPhone 6sPlus te kopen vanwege de kinderziektes.

door 1953 - Oct 18, 2014 om 03:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 17 okt 2014, 19:43]Oude versie terugzetten is niet meer mogelijk.

De enige reden dat Apple dit doet is omdat ze qua versie gelijk willen lopen met Windows ;-)

"Comparing apples to pears (oranges)!"

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2014 om 08:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 03:51]Er zijn, of waren, kinderziektes met het nieuwe ... Men waarschuwde mij om voorlopig ook geen iPhone 6sPlus te kopen vanwege de kinderziektes.
Er bestaat (nog) helemaal geen iPhone 6s plus.

Daarbij zijn de 6 en de 6 plus nieuwe modellen iPhone's, TS heeft het over een verouderde iPad.

Kortom, reageren om het reageren.

zoekster
door zoekster - Oct 18, 2014 om 09:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

klik HIER

Dan zie je welke problemen er kunnen zijn met iOS 8. Onder het artikel een stroom van klachten van Apple gebruikers, niet alleen met de tablet zijn problemen, begrijp ik daaruit. Nu maar hopen dat de nieuwe update soelaas biedt. Vreemd dat je niet mag downgraden van Apple.

lapjeskat
door lapjeskat - Oct 21, 2014 om 16:54
90 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 17 okt 2014, 18:54]Maandag komt update 8.1,
Hopelijk zijn hierme deze problemen opgelost.

Het lijkt er op dat er geen nieuwe update komt. Lijkt mij verstandig om maar op pad te gaan voor een nieuw tablet. Wordt zeker geen iPad meer. Misschien kan iemand mij hierover advies geven zodat ik geen miskoop doe. Iedereen bedankt voor jullie reacties.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een nieuwe I-pad is niet nodig.

Ik werd helemaal gek van de storingen op mijn I-pad.

Ik neem aan dat u op uw computer I-tunes hebt staan met daar een reservekopie van de I-pad en dat u nog niet de update 8.01 daar op hebt.

Dan kunt u uw I-pad asn de computer hangen en hem laten herstellen, dan gaat alles eraf en 8.0 er op.

U bent dan het overgrote deel van de troubles kwijt.

Dat is gisteravond voor mij gedaan en ik ben weer helemaal happy met hem.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus geen zwart scherm, geen vastlopers, weer kunnen scrollen geen rare dubbele geluiden bij een melding.

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2014 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De update naar 8.1 is gisteren uitgekomen. Of je er veel mee opschiet is een tweede.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wacht in ieder geval nog even voordat ik die ga gebruiken. ;-)