aukesikma
door aukesikma Jul 23, 2012 om 14:04
Computers & telefonie

IPad zonder G3-voorziening

Ik heb een iPad, zonder G-3- voorziening, waardoor ik buiten het bereik van Wifi geen contact kan maken met het internet.

Hoe is dit het voordeligst op te lossen met mijn huidige iPad?

2771 6 Rapporteer

pb
door pbarendse - Jul 23, 2012 om 14:07
406 Antwoorden / 1 Vragen

Niet, ben ik bang. Door het ontbreken van de G3 voorziening ben je afhankelijk van Wifi om contact te maken met de buitenwereld.

naitsoezn
door naitsoezn - Jul 23, 2012 om 14:08
842 Antwoorden / 1 Vragen

Wat wil je precies oplossen? Je hebt een iPad zonder G3 gekocht (mët G3 zijn ze een stuk duurder), dus zul je logischerwijs ook nooit G3-functionaliteit kunnen draaien... Wat is dus precies de vraag?

jo
door jorisw - Jul 23, 2012 om 15:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kan middels een smartphone waar je een wifi hotspot van kan maken (volgens mij kunnen ze dat bijna allemaal). Tethering aanzetten (Android: Instellingen > Draadloos en netwerken > Tethering/mobiele hotspot, iPhone zal net zoiets zijn). Vervolgens ziet de iPad de wifi hotspot en kan je de verbinding maken. Werkt prima, en het mag tegenwoordig ook dankzij de netneutraliteitwet.

Natuurlijk wel zorgen dat je een fatsoenlijk mobiel internet abonnement hebt, want het dataverbruik zal waarschijnlijk hoger zijn dan wat je met je telefoon doet.

macwouter
door macwouter - Jul 23, 2012 om 16:31
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb deze in gebruik en is super snel. Kijk ook even naar het videootje. Gebruik het al een paar jaar.

audb
door audb - Jul 25, 2012 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nodig :
http://www.ebay.nl/itm/330614582059?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_6645wt_1164 Een Ipad conector
En een internet dongel zoals deze http://campaign.simyo.nl/web-to-go.php?s2m_type=3&s2m_channel=70&gclid=CP2ox4LStLECFc8KtAodUygAoQ
Of een van de andere merken zoals KPN. T-Mobile , vodafone of welke dan ook en dan kan u gewoon op internet maar een wifi hotspot is echt goedkoper als u daar ook een abonnement voor hebt.
En 3G? dat is al ingehaald door 4G wat in theorie al veel sneller is dan mijn 120mb kabel aansluiting :(

vr1944
door vr1944 - Jul 25, 2012 om 14:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom geef deze vreemde reactie .Jij hebt geen er oplossing voor ,terwijl die er wel is.Max Wouter heeft een prima oplossing voor die gebruik dus ik ook o[ mijn Ipad

=naitsoezn schreef op maandag 23 jul 2012, 14:08: Wat wil je precies oplossen? Je hebt een iPad zonder G3 gekocht (mët G3 zijn ze een stuk duurder), dus zul je logischerwijs ook nooit G3-functionaliteit kunnen draaien... Wat is dus precies de vraag?