ba
door bartmommers Apr 23, 2014 om 14:20
Computers & telefonie

Iphone 5 garantie zonder bon

ik heb een iphone 5!
helaas is het bovenste knopje kapot om de telefoon uit en aan te zetten!
dit valt onder garantie helaas heb ik geen bon meer en zegt de hi winkel dat ik geen garantie meer heb op het product terwijl het nog geen 2 jaar oud is!

nou heb ik de telefoon naar hun oplaten sturen en geven ze mij de opties of 35 euro betalen voor onderzoekskosten en kapot mee terug of het toestel laten maken en dat kost me dan 255!

8529 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 23, 2014 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe heb je de iPhone indertijd betaald? Misschien staat er nog wat vermeld op je bankafschrift waaruit duidelijk blijkt dat je de iPhone hebt gekocht?
Wel vreemd dat de iPhone is opgestuurd, ze wisten toch dat je geen bon had? Hoe is dat in zijn werk gegaan?

Wat je misschien nog kunt proberen is om bij de Apple Store in Amsterdam langs gaan. Weet niet waar je woont....
Het schijnt dat ze daar wel eens toch een reparatie verrichten, als het niet al te moeilijk is.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2014 om 15:15
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Als er niet onomstotelijk een omschrijving staat op de afschrijving (wat ik denk) is het een betaalbewijs van € x bij de betreffende winkel, maar geen garantie bon in zin der wet.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 23, 2014 om 16:35
937 Antwoorden / 2 Vragen

Heel simpel, geen aankoopbewijs, geen garantie! Want u heeft de "overeenkomst" niet meer. Tevens, als u de telefoon opstuurt, moet u eerst navraag doen of er kosten ontstaan, wat in 99,9% van de gevallen is. 35 euro onderzoekskosten is dan ook zeer redelijk en zelfs aan de lage kant ( gemiddeld genomen ).

Misschien moet u zelf eerst een lezen en uitzoeken voordat u dingen doet, dan voorkomt u verassingen achteraf.

crewmember
door crewmember - Apr 23, 2014 om 16:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen ze niet gewoon de bon opzoeken in hun systeem?

Vaak is dit geen probleem.

ba
door bartmommers - Apr 23, 2014 om 16:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel een lease overeenkomst dat ik m heb overgenomen!
En ze zeiden dat ze het niet zeker wisten dus heb ik m op laten sturen op adviesvan een vrouw van de hi die ik had gebeld!

Maar ik snap t probleem niet want ze zien toch gewoon dat ik klant bij hun ben!

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2014 om 16:52
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom moet de winkel alle moeite doen om in de boekhouding te gaan zoeken, terwijl de klant de bon heeft meegekregen en heeft zoek gemaakt? Geen bon? Geen garantie!

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2014 om 16:54
11521 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb wel een lease overeenkomst dat ik m heb overgenomen

Is het een gebruikte? Als ik lees "overgenomen"?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 23, 2014 om 17:06
937 Antwoorden / 2 Vragen

Bij een leaseovereenkomst zit vaak een verzekering, of iets anders. Want die telefoon moet je terug geven na de afloop periode, of overkopen voor de huidige waarde. Omdat je hem leaset zou je de overeenkomst eens goed moeten doornemen m.b.t. schade aan de telefoon!

crewmember
door crewmember - Apr 23, 2014 om 17:25
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 23 apr 2014, 16:52]Waarom moet de winkel alle moeite doen om in de boekhouding te gaan zoeken, terwijl de klant de bon heeft meegekregen en heeft zoek gemaakt? Geen bon? Geen garantie!

Omdat in tegenstelling tot wat dit forum je doet denken niet alle winkels zulke eikels zijn?

Ik heb zelf ook 5 jaar tijdens mijn studie bij 2 verschillende elektro retailers gewerkt. Als een klant zijn bon kwijt was printte we hem gewoon nog een keer uit. En soms zochten we zelfs met de hand bonnen op in de oude administratie (voordat alle bonnen in het systeem stonden).

zoekster
door zoekster - Apr 23, 2014 om 17:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat u dat toestel huurt staat buiten kijf als die lease op uw naam staat. Dat laatste is niet helemaal duidelijk, nu u het heeft over 'overgenomen'.

U heeft de iPhone echter niet gekocht. Hij is nog steeds eigendom van Hi. Meestal wordt er bij het aangaan van een leasecontract een keuze geboden uit verschillende verzekeringen. De goedkope hebben weinig dekking, de duurdere verzekeringen geven zelfs een ander toestel als het kapot is gegaan door eigen schuld.

Is u geen mogelijkheid geboden om een ander (maar minder luxe) toestel voor de rest van de leaseperiode te gebruiken?

ba
door bartmommers - Apr 23, 2014 om 17:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hem overgenomen uit een lease contract ik had de telefoon 1.5 jaar geleasd! En daarna overgenomen van hi!

ro
door ron530 - Apr 23, 2014 om 18:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor zo ver ik weet is Apple de enige die stug vasthoudt aan de éénjarige garantie termijn. Ze houden zich ondanks dreigementen niet aan de Europese richtlijn. Mochten ze inmiddels wel overstag zijn gegaan is die richtlijn niet voor oudere toestellen van toepassing. Aankoop bon of niet er is na 1,5 jaar domweg geen garantie meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 18:20
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft de telefoon naar hen laten opsturen? Waarom? Maar meer van belang: u heeft de telefoon overgenomen uit een lease overeenkomst en dan is het de vraag in hoeverre er dan nog sprake is van wettelijke garantie, nog afgezien dat u toch wel degelijk een bewijs van aankoop moet hebben. (Voor de goede orde: een tweedehandsverkoop valt ook onder consumentenaankoop maar gelet op uw verhaal: was het aanvankelijk een consumentenlease resp.is het een consumentenaankoop?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 23, 2014 om 19:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met bon had je ook gewoon moeten betalen, nu hebben ze enkel 'n extra reden om er nog makkelijker onderuit te komen.

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2014 om 03:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dit artikel eens door klik hier over wereldwijd reparatie programma aan/uitknop iPhone 5. Misschien komt u ook in aanmerking hiervoor.

forever-nl
door forever-nl - Apr 27, 2014 om 07:52
400 Antwoorden / 11 Vragen

Mogelijk kunt u op een andere wijze aannemelijk maken dat u het product heeft aangeschaft. U kunt bijvoorbeeld een bankafschrift meenemen naar de winkel. De winkel kan eventueel nog in haar eigen administratie nagaan of het allemaal klopt. Helaas is de wet volgens mij niet geheel duidelijk wat betreft het moeten inleveren van een bonnetje waardoor winkels er hun eigen regels op nahouden.

Mocht het niet goed komen dan is het verstandig even contact op te nemen met Apple i.v.m. de link van aurora1. Mogelijk kan Apple het toestel rechtstreeks repareren. De "schade" is dan slechts 35 euro aan onderzoekskosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2014 om 14:10
16775 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 27 apr 2014, 03:42]Lees dit artikel eens door klik hier over wereldwijd reparatie programma aan/uitknop iPhone 5. Misschien komt u ook in aanmerking hiervoor.

Een alerte reactie en daar dus gebruik van maken m.a.w. duidelijk te kennen geven dat van het betalen van ² 35 geen sprake kan zijn met verwijzing naar hetgeen aurora1@ aangeeft.