ma
door mayoz Nov 26, 2009 om 19:28
Computers & telefonie

Iphone koptelefoon defect

De koptelefoon van mijn iphone 3G is na 1 maand stuk gegaan. Ik kon mensen horen, maar mensen hoorden me niet meer.
Ik kon de koptelefoon gratis bij de t-mobile in de stad vervangen. Na een week(bestelling), was deze binnen. Ik kwam er daarna achter dat de nieuwe koptelefoon het probleem niet verhielp. Het telefoon moest ik dus ter reparatie aanbieden.

Vandaag kreeg ik een brief van t-mobile dat de koptelefoon het door "vochtigheid" niet meer deed en dat de kosten voor reparatie en onderzoek ongeveer €300 bedragen.

Ik weet hierbij dat de koptelefoon het wel doet als je het maar voor de "helft erin stopt. Dit leek me dus een loscontact.

Volgens de klantenservice van t-mobile zit er een chip in de telefoon die verkleurt als deze vochtig wordt.

- Kan de telefoon van binnen "vochtig"worden terwijl deze nooit in een plas water gevallen is, of water eroverheen gemorst is of de telefoon ook niet door regen is gebruikt.

- Kan de "chip" maar voor de helft defect raken door vochtigheid?
Zijn ze zo makkelijk van af door op deze manier het defect zijn van de koptelefoon op mij af te schuiven?

- Kan ik hier iets aan doen?

4329 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mayoz

Er kan wel vocht in komen door condensatie. Maar weet ook dat men maar al te graag 'vocht in een apparaat' aangrijpt om onder de garantie uit te kunnen komen.
Ervan uitgaande dat u nog garantie heeft ....

herstel/vervanging

Binnen het eerste halfjaar na aanschaf dient de verkoper te bewijzen dat de schuld bij u ligt. Kan lastig worden, bewijs maar eens dat u het apparaat Niet mee onder de Douche heeft genomen ;)
Een chip die verkleurt? Zou zomaar kunnen, nog nooit van gehoord.
Zou schrijven .... of probeer het eerst nog eens met een klachten mailtje te sturen naar:
webcare@t-mobile.nl
(geef geen garantie dat u antwoord krijgt, sinds de vernieuwde Kassa-site heb ik t-mobile hier nog niet in aktie gezien, dus Webcare?)

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mayoz,

Aan dit standaard bedrog van reparatiediensten in deze sector kun je niets doen, behalve dan dat je op eigen initiatief een tweede mening kunt vragen en op basis daarvan de verkoper kunt dwingen tot gratis repareren als blijkt dat er inderdaad gelogen is.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie tips. Ik zal beide proberen. Hopelijk lukt het

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat die zogenaamde chip verkleurt als hij vochtig wordt moet je met een korreltje zout nemen.
Die chip verkleurt al als je bij wijze van spreken alleen maar tegen die telefoon blaast. Of als je van een verwarmde ruimte naar buiten toe gaat.
Daar moet een telefoon gewoon tegen kunnen.

Dit euvel heeft totaal niks met vochtschade te maken, dit moet gewoon onder garantie gerepareerd worden.
Als ik op internet lees hoeveel mensen al problemen hebben met deze telefoon, dan kan ik alleen maar concluderen dat dit een wanproduct is, die veel te snel kapot gaat, zeker voor het geld wat dit ding kost.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te zien zal ik maar een second opinion moeten aanvragen. Hopelijk dat de kosten hiervan meevallen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen chip in de iPhone die werking van onderdelen stopt wanneer deze vochtig is geweest.
Er zitten een aantal vocht indicatoren in de iPhone, in de hoofdtelefoon en ik geloof ook in de datakabel aansluiting. Dit is een wit puntje dat roze/rood kleurt wanneer het in contact geweest is met water.

Het probleem lijkt mij niks met vocht te maken te hebben maar eerder met een defecte/slecht contact makende hoofdtelefoon aansluiting.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een second opinion vragen bij dit bedrijf.
Bekijk de website maar eens: reparatie koptelefoonaansluiting kost € 27,50

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, vergat de link: http://www.ipod-service.nl/iphone3gs.htm

ve
door verwijderd - Dec 2, 2009 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de link

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat klopt, er zit een piepklein wit vierkantje in je telefoon dat rood kleurt als er vocht bij komt.
En vochtschade is niet gedekt (lekker makkelijk).
Probleem in deze is, heb jij met eigen ogen gezien dat ze de tel opengemaakt hebben, en het vlakje verkleurd gezien.
Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen zijn natuurlijk zelf voor de vochtschade gezorgd hebben.

En ben het met Dirck eens, hoe makkelijk verkleurt het vlakje.

Ik denk eerlijk gezegd dat je 0,0 % kans maakt, want zij beroepen zich gewoon op vochtschade.