il
door ilsemelissa Jul 19, 2014 om 21:11
Geldzaken & recht

Is deze website betrouwbaar?

Ik wil op deze site graag schoenen bestellen, Maar de prijzen zijn zo veel lager dan op normale nederlandse sites dat ik het niet 100% vertouw.
dus bij deze de vraag; is deze site betrouwbaar?
http://www.cheapfreerun3.biz/

6860 24 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2014 om 21:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Neem aan dat je zelf al Google hebt gebruikt. Is een site via China, zou het je niet aanraden, lees tenminste geen goede ervaringen. Zou iets dichter bij huis, bijv. in Nederland zelf ,;) iets bestellen.

gerbera
door gerbera - Jul 19, 2014 om 22:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niks China, Californie. Je kan er met de masterkaart betalen dus ben je automatisch verzekerd voor als er iets mis zou gaan. Let er wel op dat je een e-mail kunt krijgen die totaal afwijkt van de bevestigingsmail. Hierin staat vermeld dat de betaling mislukt zou zijn en je het nogmaals moet proberen via hun site en dan nog het liefst met PayPal. Kunnen ze je rekening leeg plukken.

pi
door pieterwolters - Jul 19, 2014 om 22:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als prijzen echt heel veel lager is klopt er iets niet. Als het namaakspul is kan het ook nog bij de douane worden onderschept.

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2014 om 23:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, zie toch echt op Google op 1 van de pagina's dat het wel via China gaat. Ga er niet om kissebissen, zeg alleen dat ik persoonlijk dit risico niet zou willen lopen. Plus goedkoop kan meestal duurkoop zijn. En als het ook zou zijn zoals @pieterwolters stelt: douane is ook niet achterlijk.

hutch
door hutch - Jul 20, 2014 om 00:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Carola.83 heeft gelijk, het is een Chinese website.

Maar dit laatste wil nog niet zeggen dat dit niet te vertrouwen is.
Wel moet u er rekening mee houden dat het hier, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, imitatie betreft en dat u extra kosten moet betalen voor de invoer hiervan.

Die extra kosten zijn afhankelijk van het aankoopbedrag. Zolang u onder de 22 euro blijft is er niets aan de hand. Maar daarboven, en dat zit u ook, als u via die website koopt, lopen de al aardig op.

Klik * * en reken het zelf maar uit, wat u extra gaat betalen voor die schoenen.

Maar als voorbeeld de schoenen van 75 dollar:
75 x (ong.) 3/4 = (ong.) 56 euro + belasting + inklaringskosten.
En dan kan het zomaar zijn dat die schoenen van 56 euro toch nog rond de 80 of meer (afhankelijk wie de inklaring doet) euro kost.

En dan heeft u nog maar imitatie schoenen...... zonder de aankoopbescherming die u in Nederland geniet.

Gr. Hutch

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2014 om 12:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kom toch echt op de site van cheapfreerun3.biz uit met alle merken schoenen in beeld Jullie links verwijzen naar een site genaamd scamadviser.com ??

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2014 om 12:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 20 jul 2014, 12:08]Ja ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kom toch echt op de site van cheapfreerun3.biz uit met alle merken schoenen in beeld Jullie links verwijzen naar een site genaamd scamadviser.com ??
Bij scamadvisor kun je de naam van een website intikken en dan krijg je de beheerder van de site te zien, waar hij vandaan komt, of deze site betrouwbaar is enz.

Er zijn al eens eerder mensen geweest die bij zo'n soort site hebben gekocht. Je krijgt daadwerkelijk gympen opgestuurd alleen de kwaliteit was ver onder de maat. En terugsturen is er niet bij.

Je krijgt dus wel geleverd en daarom doet paypal er niets mee.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2014 om 12:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 20 jul 2014, 12:08]Ja ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kom toch echt op de site van cheapfreerun3.biz uit met alle merken schoenen in beeld Jullie links verwijzen naar een site genaamd scamadviser.com ??

klik is waar jij op uitkomt? Er zijn meerdere sites, dus...?

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2014 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 20 jul 2014, 12:08]Ja ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kom toch echt op de site van cheapfreerun3.biz uit met alle merken schoenen in beeld Jullie links verwijzen naar een site genaamd scamadviser.com ??

Misschien eens lezen wat er op scamadvisor staat over deze webshop????

hutch
door hutch - Jul 20, 2014 om 12:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 20 jul 2014, 12:08]Ja ik wil niet eigenwijs zijn maar ik kom toch echt op de site van cheapfreerun3.biz uit met alle merken schoenen in beeld
CHEAPFREERUN3.BIZ
Name: coco wei
Organization: ebe
Address1: fujian
Address2: no.2
City: fuzhou
State/Province: fujian
Postal Code: 351100
Country: China
Country Code: CN
Phone Number: +86.13626926369

Dus als 'iemand' beweert (!) een bepaald merk schoenen te verkopen, gelooft u zonder meer, dat het dan ook het echte, originele merk betreft?
En dat vanuit China, waar zo goed als alles nagemaakt wordt......?

Ik neem toch aan dat u de 'sprookjesleeftijd' gehad heeft...... of?

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2014 om 23:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen SORRY,SORRY,SORRY, had de site niet helemaal gelezen. mijn excusses hiervoor.

ruud81
door ruud81 - Jul 21, 2014 om 12:27
11 Antwoorden / 0 Vragen

Na aanklikken komt wel die website maar AVAST (mijn antivirusprogramma) waarschuwt dat de site niet te vertrouwen is.
Dit betreft dus niet de webwinkel maar zelfs de site wordt blijkbaar technisch niet vertrouwd.
Ruud

diva deka
door diva deka - Jul 21, 2014 om 12:50
5 Antwoorden / 6 Vragen

Carola.83 verwijst voor advies naar scamadvisor.com (of scamadviser.com, komt op hetzelfde neer), maar als ik dat zo lees is die site zelf een scam.

http://www.webutations.info/go/review/scamadviser.com

dokun
door dokun - Jul 21, 2014 om 13:00
152 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat het een "Chinese" site is hoeft het niet gelijk oplichting te zijn.

Wij kopen al jaren bij diverse Chinese webshops en hebben nog nooit enige moeilijkheden ondervonden. Ja, de bezorging kan vaak langer duren dan je hoopt. Van 2 weken tot 3maanden.

Als je het niet helemaal vertrouwd omdat je de shop niet kent, zou ik eerst even gaan kijken (google) of je reviews van andere kopers kunt vinden.

Als je een Chinese webshop zoekt met kopersbescherming kun je het best Aliexpress.com gaan kijken. Daar kun je safe kopen met kopersbescherming zodat je je geld niet kwijtraakt als het product niet geleverd wordt of anders is als op de foto op de verkooppagina.

dokun
door dokun - Jul 21, 2014 om 13:04
152 Antwoorden / 0 Vragen

BTW,

Inmiddels al honderden pakketjes uit China van Chinese webshops ontvangen. Variërend in waarde van €2 t/m €380 en nog nooit is er een pakketje onderschept door de douane of hebben we extra invoerrechten hoeven te betalen..

tenormin
door tenormin - Jul 21, 2014 om 13:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ruud81 schreef op maandag 21 jul 2014, 12:27]Dit betreft dus niet de webwinkel maar zelfs de site wordt blijkbaar technisch niet vertrouwd.
Ruud

Zou dan toch ook maar niet deze webwinkel vertrouwen.

da
door davert - Jul 21, 2014 om 13:55
19 Antwoorden / 7 Vragen

beste mensen,vaak zie ik op radar,kassa of opgelicht dat mensen op vreemde sites gaan bestellenmik bestel al jaren soms produkten maar heb nog nooit problemen gehad,gewoon alleen altijd bij betrouwbare sites bestellen,wehkamp,neckermann,bol.com.groupdeal,vakantieveilingen,ticketveilingen,blokker,zalando ,nog nooit problemen of geld kwijt meegemaakt groetjes

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2014 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diva deka schreef op maandag 21 jul 2014, 12:50]Carola.83 verwijst voor advies naar scamadvisor.com (of scamadviser.com, komt op hetzelfde neer), maar als ik dat zo lees is die site zelf een scam.

http://www.webutations.info/go/review/scamadviser.com

Tuurlijk. Is natuurlijk maar net welke site jij er uit pikt om e.e.a. na te gaan.

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2014 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dokun: over de kwaliteit van je spullen zullen we het maar niet hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 21, 2014 om 14:10
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben benieuwd welke conclusie vraagstelster nu heeft getrokken.

labren
door labren - Jul 21, 2014 om 14:28
862 Antwoorden / 0 Vragen

ach zou het gewoon doen en als het goed is moet je ook nog vooruit betalen , weet je in iedergeval dat je je geld kwijt ben

labren
door labren - Jul 21, 2014 om 14:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

ben er even op geweest maar volgens mij is het een nepsite

wimmi20
door wimmi20 - Jul 21, 2014 om 17:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een aantal bezwaren zijn al genoemd.
U betaalt via uw creditcard, dus geniet u aankoopgarantie bij het niet leveren.
Over invoerrechten is al eerder gesproken, maar vergeet niet dat er ongeveer 15 euro portokosten bijkomt.
Dat imitatie verhaal is niet zo belangrijk, alle bekende merken sportschoenen worden in China vervaardigd.
Uw Iphone van 600 euro wordt daar vervaardigd door arbeiders die 1 euro per dag verdienen.
Er wordt zowel voor een Iphone als uw sportschoenen 6 dagen per week gebuffeld, 10 uur per dag is heel gewoon.
Dit bedrijf verkoopt niet alleen sportschoenen, klop maar in bij koekel :
cheapfreerun3 klachten.

domantwoord
door domantwoord - Jul 21, 2014 om 17:52
192 Antwoorden / 0 Vragen

en nog even buiten alles om, ( eigenlijk bijna of topic dus) mij is het in een schoenenwinkel nog nooit gelukt om gelijk lekker zittende schoenen te pakken bij de eerste de beste greep, daar zijn toch altijd wel meerdere probeersels voor nodig en soms zelfs meerdere van hetzelfde model omdat ze soms onderling ook nog verschillen.
Ik vraag me dus altijd af hoe iemand dat via internet wel voor elkaar krijgt ;-)