be
door benedictus Jul 17, 2015 om 14:38
Computers & telefonie

Is dit een phishing-mail?

Mijn Norton virusscanner doet al jaren rustig zijn werk.
Hij meldt mij op gezette tijden welke dingen er weer
beveiligd zijn. Daarom verbaasde het mij dat ik van Norton
een bericht kreeg dat mijn Chrome-browser niet beschermd
wordt en dat ik nu eerst op een pictogram moet drukken
waarop ‘installeren’ staat. Ik ben bang dat het een Phishing
mail is. Heeft iemand er ervaring mee ?

2017 5 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Jul 17, 2015 om 15:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Waar kreeg je dit bericht? Is het een daadwerkelijke mail? Of een pop up op internet?

Whatever het is, het is niet echt nodig je browser extra te beschermen. Dus ik zou er voor nu gewoon vanaf blijven.

Phishing betekend trouwens het hengelen (vissen) naar bankgegevens etc. Als dit niet echt blijkt te zijn valt het onder malware.

di
door digioma - Jul 17, 2015 om 16:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Hier hetzelfde verhaal..al een paar dagen als m'n bureaublad verschijnt staat deze melding in de rechterhoek onderaan. Gebruik Google Chrome niet, maar staat wel op m'n computer geïnstalleerd. Ik maak wel gebruik van de diensten van Norton. Volgens computerkennis nog even wachten met installeren, dus dat doen we maar...

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 17, 2015 om 17:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat Norton niet aangeeft dat dit een potentiële onveilige toepassing is, alhoewel ik dan hier van mijn stil zou vallen ;-).

Verder wanneer het 'n pop-up betreft van Norton zelf (wat het verhaal van digioma doet vermoeden) kan het uiteraard geen kwaad om op te klikken.

holstein
door holstein - Jul 18, 2015 om 13:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Bij de laatste versie van Norton komt er ook een icoontje van Norton in Chrome te staan en krijg je in de pop de mogelijkheid voor bepaalde opties te activeren.
In het bericht staat ook, niet meer weergeven en dan zie je het niet weer, maar het komt gewoon van Norton, niks om je druk over te maken.

be
door benedictus - Jul 18, 2015 om 14:08
24 Antwoorden / 28 Vragen

Aan Crewmaster: Het was een pop up

Aan Akkerdistel: Ik weet niet of het van Norton is
Een logo is gemakkelijk na te maken.
Norton zelf was te druk bezig en onbereikbaar
per telefoon of mail.

Aan Holstein: Ik moet binnenkort ook een nieuwe versie van Norton installeren
Daar wacht ik dan rustig op en verwijder ondertussen de regelmatige
pop up 's