Is dit juiste aftersales-service van Garmin Nederland?
Mijn buurman heeft in 2010 een Garmin Nuvi 300 aangeschaft en zich tevens op levenslange updates voor Europese kaarten geabonneerd.
Dit abonnement (a € 120,=) garandeert dat hij zijn Garmin navigatiesysteem altijd gratis van de laatste kaarten kan voorzien.
Toen mijn buurman begin 2015 de nieuwste kaarten wilden downloaden, kreeg hij de melding dat zijn Garmin niet genoeg diskruimte had om dat te doen. Hij verving daarom zijn 2Gb SD-card door een 8Gb-variant.
Echter, de foutmelding bleef en na heel veel online speurwerk bleek dat de Garmin Nuvi 300 geen kaarten groter dan 2Gb ondersteunt. Sinds 2014 is de digitale kaart van Europa zo gegroeid dat deze de 2Gb ruim overschrijdt.
Hij heeft daarom contact gezocht met Garmin.
Zij raadden aan om een kleiner deel van Europa te installeren, maar daar gaat mijn buurman logischerwijs niet mee akkoord. Hij heeft tenslotte betaald voor heel Europa en die kaart wil hij derhalve dan ook gebruiken.
Als je een wasmachine koopt, wordt er toch ook niet bij gezegd dat je er geen sokken mee mag wassen?
Mijn buurman kan de combinatie Nuvi300 met Lifetime abonnement niet meer gebruiken zoals Garmin ooit bedoeld heeft, terwijl de Nuvi300 het nog prima doet.
Ik zou het persoonlijk een mooi gebaar vinden als Garmin het abonnement restitueert OF korting geeft op de aanschaf van een nieuwer model van de Garmin Nuvi.
Garmin Nederland wil dat niet doen, omdat het abonnement al in 2010 is aangeschaft en dat is te lang geleden.
Hoezo kan een “lifetime“-abonnement te lang geleden zijn aangeschaft? Het is toch levenslang geldig???
U verward de lifetine van de Garmin met uw eigen lifetime.
Ik zou willen, dat ik alle kaarten van Europa in mijn Garmin GPSmap 62s zou passen, maar ook daar past dit niet, dus kaad ik alleen de kaarten in, die ik werkelijk nodig heb.
De Garmin Nuvi is gelijktijdig met het Lifetime-abonnement aangepast met de garantie dat deze samen zouden functioneren.
Dat deze twee nu niet meer compatible zijn is niet mijn schuld, maar een tekortkoming van de fabrikant lijkt me.
Bedankt voor de link. Daar staat "your Garmin product might not have sufficient memory".
Dat is het probleem niet, want het geheugen is uitgebreid. Het probleem is een technische tekortkoming van het apparaat, die pas 5 jaar na aanschaf zichtbaar wordt.
Komt via de door mij gegeven link Engelse tekst naar voren? Ik had een link gegeven met Nederlandse tekst.
In ieder geval staat daar het e.e.a. over die lifetime maps en o.a. ook dat het abonnement niet op andere producten van Garmin worden overgedragen. Ik concludeer dan dat het oude abonnement niet te gebruiken is op een nieuwere Garmin.
Ik zou e.e.a. over geheugen nog maar eens doorlezen.
[quote=ceesrijken schreef op donderdag 14 mei 2015, 13:10]De Garmin Nuvi is gelijktijdig met het Lifetime-abonnement aangepast met de garantie dat deze samen zouden functioneren.
Dat deze twee nu niet meer compatible zijn is niet mijn schuld, maar een tekortkoming van de fabrikant lijkt me.
En ook niet de schuld van de buurman... maar er bestaat nog steeds recht op de kaarten, alleen moet je dus kennelijk een kleiner stukje inladen. Dus alleen wat je nodig hebt. Daarbij, het apparaat is vijf jaar oud. Koop een nieuwe.
De Nuvi300 is in september 2005 op de markt gekomen.
De maximale capaciteit van de sd kaart mag voor de Nuvi300 maar 2gb zijn (zie gebruiksaanwijzing)
Ik snap de technische tekortkoming heel goed, maar Garmin maakt de kaarten groter dan 2Gb, waardoor de combinatie van Nuvi300 en Lifetime wel werkte tijdens aanschaf, maar nu niet meer.
Kleinere kaarten zijn technisch gezien dan wel een optie, maar functioneel gezien niet. De buurman wil logischerwijs heel Europa (heeft ie tenslotte voor betaald).
Het feit dat het Lifetime-abonnement niet overdraagbaar zou zijn op een nieuwe Garmin (begrijp ik uit de laatste zin van de disclaimer), maakt het probleem alleen maar groter.
Nu moet hij niet alleen zijn Nuvi300 weggooien, zijn abonnement is opeens ook niks meer waard.
Het Lifetime-abonnement had dus eigenlijk "Lifecycle"-abonnement moeten heten.
Zoals costnix al zei: het gaat om de levensduur van het apparaat, niet die van de gebruiker. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit destijds niet zo is uitgelegd bij de aanschaf!
Waarom wil hij logischerwijs héél Europa? Zit hij zoveel op de weg dan?
Je kan toch de kaart aanpassen als je naar een land gaat wat er nu even niet op past? Of is dat niet mogelijk?
Dat zou kunnen ja. Ware het niet dat de kaart van Nederland blijkbaar al te groot is, want die kun je niet kiezen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer