pe
door petersl Oct 28, 2014 om 15:53
Computers & telefonie

Is dit normaal?

Ik heb op 11 september bij DE KIJKSHOP IN DEVENTER een prepaid toestel van Acatel gekocht, deze werkte al niet meer naar 2 weken ging niet meer aan en werd warm tijdens het opladen wat hij ervoor niet deed. Ik ben er mee terug gegaan op 27 september en hij werd opgestuurd zei de filiaalmanager dit kon ongeveer een maand duren ,nou oke dan maar .op woensdag 22 oktober werd ik gebeld dat ik hem op kon halen,dat heb ik op vrijdag 24 oktober gedaan,maar vervolgens was ik thuis en deed hij nog steeds niets , vervolgens weer op 24 oktober terug en hij moest weer op gestuurd worden,wat ik al vreemd vond en vindt dit nou ook geen service .Maar ik ben op dinsdag 28 oktober er weer heen gegaan en gezegd dat ik ook consumenten recht heb daar hadden ze niets mee van doen het moest en zou 2 of 3 keer opgestuurd worden maar dat wisten de dames zelf nog niet eens ,voor er over een oplossing nagedacht werd nou fijn maar ze gaven mij geen nieuwe of geld terug wat kan ik hier aan doen?? graag reactie ben benieuwd......

590 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorlopig kunt u niets doen.

pe
door petersl - Oct 28, 2014 om 16:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

waarom niet??

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 16:06
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het is gebruikelijk dat NA of BIJ de derde herstelling/poging er tot ontbinding/ruiling oid wordt overgegaan volgens consuwijzer. U bent nu in "de tweede ronde" dus u heeft nog geen "poot" om op te staan.

pe
door petersl - Oct 28, 2014 om 16:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

oke dank

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2014 om 16:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee hoor, dit is helemaal niet normaal. Als je een telefoon van 2 weken oud hebt, zou je gewoon een nieuwe moeten krijgen ipv meteen 4 weken de reparatie in. Dat je na drie keer repareren pas tot ontbinding van de overeenkomst zou mogen overgaan is ook flauwekul en wordt nergens door consuwijzer beweerd.

In principe mag de reparatie niet te lang duren en je mag er geen overlast van hebben. Zo staat het in de wet.
Nu de telefoon weer voor ik weet niet hoelang de reparatie ingaat, heb je recht op een vervanger of ontbinding van de overeenkomst.

Maar dan kom je op het volgende punt, recht hebben en recht krijgen, daar zit nogal een verschil tussen.

En zeker bij Kijkshop, die nu bepaald niet bekend staat om klantvriendelijkheid wat betreft aftersales, krijg je daar meestal niets voor elkaar.

Zo zit het in elkaar, leuk bedachte consumentenwet, maar je kunt er niets mee als het om lage bedragen gaat.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om hoge bedragen trouwens ook niet.

pe
door petersl - Oct 28, 2014 om 16:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

oke hier heb ik wat aan dank je

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2014 om 17:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is gebaseerd op de volgende wet

art 7:21 lid 3 BW

3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

(lid 1 is vervanging of herstel)

pe
door petersl - Oct 28, 2014 om 17:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

oke dank zoekster

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 28, 2014 om 23:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Zoekster je geeft aan dat die 2 a 3 reparatie pogingen niet wettelijk zijn vastgelegd.
Naar mijn mening is een redelijke termijn ook niet wettelijk bepaald. Twee tot drie weken reparatieduur
lijkt mij niet onredelijk want heen en weer transport horen hier ook bij.
Tja en zonder ernstige overlast een meer rekbaar begrip is er niet . Wat voor mij een kwestie van even
drie weken met een oud mobieltje bellen zou zijn is voor een ander ondenkbaar want ik heb die nieuwe mobiel niet voor niets gekocht
Mensen hebben tegenwoordig geen enkel geduld meer en soms zelfs niet eens meer een lontje.

Diewilik

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2014 om 00:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@diewillik
Maakt helemaal niet uit wat voor transport erbij zit, je bent gewoon je spiksplinternieuwe mobiel na 2 weken meteen al 26 dagen kwijt. En dan zit je daarna ook nog eens met een gerepareerd model, wat al niet zo fijn is. Het is helemaal niet zo gek hoor, dat als je een nieuw product koopt, dat je gewoon verwacht dat het naar behoren werkt.

Maar goed, je slikt het, wat blijkt, dat ding doet het nog niet goed en nu kan hij weer voor weken de reparatie in en zo wordt de termijn van herstel onredelijk lang.

Ik verbaas me wel eens over de goede adviezen die men voor anderen heeft, het is zo makkelijk oordelen als het jezelf niet betreft. Ik voor mezelf zou al helemaal narrig zijn als mijn nieuwe telefoon het na 2 weken begaf en ik moest vervolgens bijna 4 weken wachten. Krijg je dat ding terug gaat hij meteen weer de reparatie in met de mededeling van de medewerkers van Kijkshop dat het eind van de reparaties nog lang niet in zicht is, kan daarna nog wel een keertje in de repair.

Werkelijk, mijn lontje zou dan ook superkort zijn. Ik zou balen als een stekker en eigenlijk al helemaal geen zin hebben in die smartphone.

Maar als jij daar met je geduld wel genoegen mee zou nemen, prima natuurlijk. En dat is misschien maar goed ook, want recht krijgen is toch een bijna onmogelijke opgave in zo'n geval.

Helaas.

door 1953 - Oct 29, 2014 om 03:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Pas bij de vierde poging op herstel, kunt de overeenkomst met De Kijkshop ontbinden en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald krijgen.