Is dit normaal?
Ik heb op 11 september bij DE KIJKSHOP IN DEVENTER een prepaid toestel van Acatel gekocht, deze werkte al niet meer naar 2 weken ging niet meer aan en werd warm tijdens het opladen wat hij ervoor niet deed. Ik ben er mee terug gegaan op 27 september en hij werd opgestuurd zei de filiaalmanager dit kon ongeveer een maand duren ,nou oke dan maar .op woensdag 22 oktober werd ik gebeld dat ik hem op kon halen,dat heb ik op vrijdag 24 oktober gedaan,maar vervolgens was ik thuis en deed hij nog steeds niets , vervolgens weer op 24 oktober terug en hij moest weer op gestuurd worden,wat ik al vreemd vond en vindt dit nou ook geen service .Maar ik ben op dinsdag 28 oktober er weer heen gegaan en gezegd dat ik ook consumenten recht heb daar hadden ze niets mee van doen het moest en zou 2 of 3 keer opgestuurd worden maar dat wisten de dames zelf nog niet eens ,voor er over een oplossing nagedacht werd nou fijn maar ze gaven mij geen nieuwe of geld terug wat kan ik hier aan doen?? graag reactie ben benieuwd......
Het is gebruikelijk dat NA of BIJ de derde herstelling/poging er tot ontbinding/ruiling oid wordt overgegaan volgens consuwijzer. U bent nu in "de tweede ronde" dus u heeft nog geen "poot" om op te staan.
Nee hoor, dit is helemaal niet normaal. Als je een telefoon van 2 weken oud hebt, zou je gewoon een nieuwe moeten krijgen ipv meteen 4 weken de reparatie in. Dat je na drie keer repareren pas tot ontbinding van de overeenkomst zou mogen overgaan is ook flauwekul en wordt nergens door consuwijzer beweerd.
In principe mag de reparatie niet te lang duren en je mag er geen overlast van hebben. Zo staat het in de wet.
Nu de telefoon weer voor ik weet niet hoelang de reparatie ingaat, heb je recht op een vervanger of ontbinding van de overeenkomst.
Maar dan kom je op het volgende punt, recht hebben en recht krijgen, daar zit nogal een verschil tussen.
En zeker bij Kijkshop, die nu bepaald niet bekend staat om klantvriendelijkheid wat betreft aftersales, krijg je daar meestal niets voor elkaar.
Zo zit het in elkaar, leuk bedachte consumentenwet, maar je kunt er niets mee als het om lage bedragen gaat.
Het is gebaseerd op de volgende wet
art 7:21 lid 3 BW
3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
(lid 1 is vervanging of herstel)
@Zoekster je geeft aan dat die 2 a 3 reparatie pogingen niet wettelijk zijn vastgelegd.
Naar mijn mening is een redelijke termijn ook niet wettelijk bepaald. Twee tot drie weken reparatieduur
lijkt mij niet onredelijk want heen en weer transport horen hier ook bij.
Tja en zonder ernstige overlast een meer rekbaar begrip is er niet . Wat voor mij een kwestie van even
drie weken met een oud mobieltje bellen zou zijn is voor een ander ondenkbaar want ik heb die nieuwe mobiel niet voor niets gekocht
Mensen hebben tegenwoordig geen enkel geduld meer en soms zelfs niet eens meer een lontje.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer