valerius-2
door valerius-2 Jan 17, 2015 om 23:34
Geldzaken & recht

Is dit werkelijk van de ing bank?

IK kreeg vandaag een email van ing bank met de mededeling over een veranderde inlog functie. Als ik dan op de link druk dan komt er niets te voorschijn of een fout. Zijn hier nog meer mensen die dit hebben ontvangen?

556 24 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 17, 2015 om 23:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu ik heb dus gelijk een scan met defender gedaan en inderdaad ik heb een melding gekregen dat er in de opstartfunctie wijzigingen hebben voor gedaan. Ik kreeg deze meldin/
Win32/Kp0pd... browser modifer deze verandert de opstart functies .Deze verwijderd en opnieuw opgestart. Maar ik lees eerst altijd de inhoud met een lees programma en daarna start ik pas bericht maar het leek daarin zo echt dat ik dacht dat dit echt was. toen ik dus verder geen problemer heb is het herstel dus gelukt.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 00:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 17 jan 2015, 23:53]Valerius, ik wilde u toch wijzer hebben. Natuurlijk is dat niet van de bank. Wees maar blij dat er niets te voorschijn kwam.
Ja toen ik dus dit had gedaan wist ik gelijk dat het fout zat, dus heb ik gelijk de scanner er opgezet. Maar het leek zo echt dat ik er in trapte en dat neem ik mij zelf kwalijk. Maar weer wat geleerd. Een mens leert ook van zijn fouten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 00:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 18 jan 2015, 00:36]Scannen bijv. met Mbam: klik hier, voor downloaden de oranje knop Free Version Download aanklikken, en/of de AdwCleaner, klik hier, met uitleg van Computer Idee (filmpje) en met het klikken op de blauwe woorden belandt u op de juiste plaats, downloaden van Bleeping computer.
Misschien is het verstandig om beide programma's even te laten scannen.

Niet nodig meer het is al verwijderd. Gelijk toen ik her resultaat kreeg wist ik wat er aan de hand wad. Een poos geleden dit ook al binnen gekregen via? dat ik het niet wist maar nu kwam mij het zo bekent voor dat ik het gelijk kon veranderen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 00:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 18 jan 2015, 00:36]Scannen bijv. met Mbam: klik hier, voor downloaden de oranje knop Free Version Download aanklikken, en/of de AdwCleaner, klik hier, met uitleg van Computer Idee (filmpje) en met het klikken op de blauwe woorden belandt u op de juiste plaats, downloaden van Bleeping computer.
Misschien is het verstandig om beide programma's even te laten scannen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2015 om 13:54
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Valerius2,
de ING-bank zal altijd uw naam boven een bericht schrijven, als dit achterwege blijft dan is het oppassen geblazen.
Vr. gr.

zoekster
door zoekster - Jan 18, 2015 om 13:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als valerius-2 erin trapt, trappen er nog veel meer mensen in. Valerius-2 is notabene een vast forumlid hier, laat staan hoe het goedgelovigen vergaat, die nooit een forum bezoeken waarin dit soort zaken worden behandeld.
Phishing is blijkbaar lonend.

Ik vind het dan ook onbestaanbaar dat ING om mijn emailadres loopt te zeuren, ze moeten geen mails sturen naar hun klanten. Het kan gewoonweg niet.
Het is jammer voor ING, want zo willen ze ongetwijfeld hun producten aan de man brengen en onderzoekjes doen, maar ze zullen een intern berichtenapparaat moeten opbouwen.

Als bank ben je nu eenmaal kwetsbaar voor kwaadwillenden en de klanten zijn nog veel kwetsbaarder.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2015 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Scannen bijv. met Mbam: klik hier, voor downloaden de oranje knop Free Version Download aanklikken, en/of de AdwCleaner, klik hier, met uitleg van Computer Idee (filmpje) en met het klikken op de blauwe woorden belandt u op de juiste plaats, downloaden van Bleeping computer.
Misschien is het verstandig om beide programma's even te laten scannen.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2015 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dat met uw gewone virusprogramma gedaan? Zo ja, dan zou ik toch die andere programma's voor de zekerheid nog even laten lopen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 19, 2015 om 23:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de muis boven de link zette zie je dan geen HTTPS:ING>>>>>. enz maar iets totaal anders dus meestal niet beveiligde en ook geen ING of ING met een vreemde extentie dus geen ing.com of ing.nl maar..... ing.tv ?

Gewoon negeren of zelf naar ING site gaan om te kijken zonder die link en je ziet dat alles het oude is gebleven.

pi
door pieterwolters - Jan 20, 2015 om 13:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, natuurlijk is dit niet van de ING bank. Die sturen dit soort dingen niet via email.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2015 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 18 jan 2015, 12:48]
Ik vind het dan ook onbestaanbaar dat ING om mijn emailadres loopt te zeuren, ze moeten geen mails sturen naar hun klanten. Het kan gewoonweg niet.
Het is jammer voor ING, want zo willen ze ongetwijfeld hun producten aan de man brengen en onderzoekjes doen, maar ze zullen een intern berichtenapparaat moeten opbouwen.

Sorry hoor, maar dit vind ik regelrechte flauwekul en slaat ook werkelijk nergens op, want dan kan geen enkel bedrijf je nog een mail sturen. Want phishing mails komen echt niet alleen van banken.

Het is heel wat zinvoller je familie/vrienden eens te laten kappen met het doorsturen van allerlei onzin mails waar dan honderden e-mailadressen staan.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2015 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En je weet nog steeds niet dat banken nooit een dergelijke link in de mail zetten? Daarover heb je hier op kassa nog nooit wat gelezen?

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2015 om 12:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beste valerius-2. Leest u de berichten op de inlogpagina van de ING wel ?? Daar staat al een waarschuwing dat ING nooit een dergelijk e-mailbericht aan u stuurt. Ook bij het uitloggen wordt u nogmaals gewaarschuwd voor phisingberichten. Ja en verder zie ik uw naam regelmatig op dit forum en zijn hier al heel wat berichten over langs gekomen. Het enige wat ING u stuurt zijn nieuwsbrieven als u zich daarvoor heeft aangemeld. Maar gelukkig heeft u het (hopelijk op tijd) op kunnen lossen.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan ook nog maar scannen met een ander programma voirdat u uberhaupt gaat internet bankieren.

Anderen weten wel welk orogranmma u het best kunt gebruiken om dat te doen.

Dat is schrikken.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2015 om 23:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, misschien moet u die verzender van de mailing eens uitleggen hoe hij BCC moet doen (zoals bijv. aan zichzelf mailen en de andere adressen in BCC zetten), als u dat nog niet gedaan heeft, veel mensen weten niet hoe ze dat moeten doen.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2015 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valerius, ik wilde u toch wijzer hebben. Natuurlijk is dat niet van de bank. Wees maar blij dat er niets te voorschijn kwam.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2015 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb nog nooit een echte mail van ING ontvangen met wat voor verzoek dan ook. Slechts de nieuwsbrief en daarin staat geen link.

gompy2
door gompy2 - Jan 25, 2015 om 14:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 18 jan 2015, 00:23]Misschien dan ook nog maar scannen met een ander programma voirdat u uberhaupt gaat internet bankieren.

Anderen weten wel welk orogranmma u het best kunt gebruiken om dat te doen.

Dat is schrikken.
Valerius-2 heeft ooit eens een echte virusscanner gebruikt, AVG.
Die gaf teveel alarm meldingen en daarom is Valerius-2 weer terug gegaan naar Windows Defender, en die geeft hem geen alarm meldingen meer.
"Als ik geen virusmelding meer krijg, heb ik ook geen virussen".
"Als ik de dokter liquideer die zegt dat ik doodziek ben, kan hij ook niet meer zeggen dat ik doodziek ben, dus ben ik kerngezond"

Klik-> Hier

Er zijn ook browser add-ons, die kan men toevoegen aan een browser, en d.m.v een rechtsklik kan men een bestand of een URL van te voren scannen op eventuele rotzooi.
De ondersteunde browsers zijn Mozilla Firefox, Google Chrome en Internet Explorer.
Die tool wordt aangeboden door " VirusTotal" .
Quote:
VirusTotal is een gratis te gebruiken antiviruswebsite die scant met 57 verschillende antivirusdistributies.[1] Het is naast het scannen van een website ook mogelijk om bestanden over te dragen met een maximale grootte van 64 megabytes via de website[2] of maximaal 32 megabytes per e-mail[3].

In 2007 was VirusTotal geselecteerd voor de top honderd beste producten door PC World.[4]

Op 7 september 2012 werd VirusTotal gekocht door Google Inc.

Klik-> Virustotal.

Men moet wel de zin van een virusscanner of een waarschuwing op een website zien, anders is elk advies tevergeefs en nutteloos.
En dat gaat niet alleen over banken, maar over alles.
De wereld is niet n00bvrij te maken, met geen mogelijkheid...

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2015 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Dat heb ik die grapjas uiteraard gemaild. De eniige reactie was dat ik de uitnodiging nog een keer kreeg, maar nu alleen aan mezelf gericht. Dus ik neem aan dat hij toen BCC gebruikt heeft.

Maar sinds kort weet ik wie de brave man is, dus zodra ik hem zie, zal ik hem ook nog persoonlijk daarover vriendelijk aanspreken. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 23:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bescherm u tegen phishingberichten

Check de afzender van het bericht. Alleen berichten waar het e-mail adres eindigt op @ing.nl zijn daadwerkelijk afkomstig van ING.
Onthoud dat wij u nooit vragen om in te loggen op Mijn ING (internetbankieren) via een sms of e-mail.

Kenmerken van phishing berichten

In het bericht zit meestal een urgente reden voor actie verwerkt.
U wordt verzocht op een link te klikken. Ongemerkt komt u op een nep website, waar u gevraagd wordt in te loggen met uw beveiligingscodes.
Het bericht lijkt vaak op een bericht van uw bank.

Heeft u een phishingbericht ontvangen?
Heeft u een phishingbericht ontvangen? U helpt ons de schade van phishing te beperken door het bericht door te sturen naar valse-email@ing.nl. Wij laten de nep website waar de phising e-mail naar linkt uit de lucht halen.
(Bron:ING)

Voorbeelden van nep-mails: klik hier.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2015 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben helaas lid van één vereniging en die bestaat het elk jaar de oproep voor een vergadering te sturen met CC. Al herhaalde malen hem er op gewezen dat hij BCC moet gebruiken. Nu liggen alle mailadressen voor de hele buurt te kijk.

Sommigen zijn hopeloos.

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 19:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....Valerius-2 heeft ooit eens een echte virusscanner gebruikt, AVG.
Die gaf teveel alarm meldingen en daarom is Valerius-2 weer terug gegaan naar Windows Defender, en die geeft hem geen alarm meldingen meer.
"Als ik geen virusmelding meer krijg, heb ik ook geen virussen".
.....
Tja...;-)

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2015 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, lijkt me een strak plan.

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2015 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 18 jan 2015, 14:49][quote=zoekster schreef op zondag 18 jan 2015, 12:48]
Ik vind het dan ook onbestaanbaar dat ING om mijn emailadres loopt te zeuren, ze moeten geen mails sturen naar hun klanten. Het kan gewoonweg niet.
Het is jammer voor ING, want zo willen ze ongetwijfeld hun producten aan de man brengen en onderzoekjes doen, maar ze zullen een intern berichtenapparaat moeten opbouwen.

Want phishing mails komen echt niet alleen van banken.

Phishing mails komen NOOIT van banken!