vu
door vuurtoren67 Dec 9, 2011 om 19:44
Geldzaken & recht

Is een bedrijf zonder Kvk-nummer betrouwbaar?

Geachte dames en heren,

Omdat ik op dit moment zonder werk zit, ben ik op internet naar een baan als vertaalster gaan zoeken. Dit zou mij de gelegenheid bieden om vanaf thuis te kunnen werken en zo ook makkelijker voor mijn gezin te kunnen zorgen. Ik ben tweetalig opgevoed en spreek vloeiend twee talen. Echter ben ik al in het verleden "bedonderd" door een bedrijf, die mij om een vertaling vroeg, zogenaamd als test, en waar ik naar het inleveren van het vertaalde stuk, nooit meer iets van heb vernomen.
U kunt zeker begrijpen dat ik daarom iets voorzichtiger ben geworden. Nu ben ik op een vacaturesite twee advertenties van bedrijven tegen gekomen, die beloven minimaal 55 Euro per uur te betalen voor het vertalen van eenvoudige stukken, zoals etiketten van producten, e-mails of websites.
Echter zie ik op geen van de twee websites een Kvk-nummer. Ook heb ik naar een van genoemde bedrijven een bericht gestuurd met de vraag of zij ook een Kvk-nummer hebben en of ik dit zou mogen weten. Ik heb tot op heden geen reactie mogen ontvangen en mijn bericht dateert van twee-drie weken terug. Het gaat om de sites: www.UVertaalt.nl en www.VertaalBaan.nl.
Kan ik deze bedrijven vertrouwen? Mijn gevoel zegt namelijk van niet...
Alvast bedankt voor uw antoord.
Vriendelijke groet,
mevrouw A.N.

5299 8 Rapporteer

mastag
door mastag - Dec 9, 2011 om 19:49
955 Antwoorden / 19 Vragen

Geen kvk is geen bedrijf. zo simpel is het.
Ieder in NlL gevestigd bedrijf moet een kvk registratie hebben.

Mastag

vladja
door vladja - Dec 9, 2011 om 19:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

die beloven minimaal 55 Euro per uur te betalen voor het vertalen van eenvoudige stukken, zoals etiketten van producten, e-mails of websites.

Als ze dat bedrag "bieden" is het beslist geen zuivere koffie. Vertalen wordt niet zo best betaald. Beloven ze gouden bergen (ook nog voor eenvoudige stukken), dan mag je "proef" vertalen voor de "kat z'n viool / staart".

En als je dan "moeilijke" vragen gaat stellen als inschrijving bij de KvK dan hoor je niets meer.

Lees bijv. : hier....

Vladja

stacey
door stacey - Dec 9, 2011 om 20:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Let op: Bij de laatste stap van uw aanmelding, dienen de 1-malige aanmeldingskosten van €14.49 direct te worden voldaan...--Info

Je moet betalen om te werken...............Nooit zuivere koffie.

ro
door ron530 - Dec 9, 2011 om 20:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hadden we ooit een slogan op VARA kassa "als het te mooi is om waar te zijn dan klopt het niet" Is hier zeker van toepassing.

vladja
door vladja - Dec 9, 2011 om 20:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 9 dec 2011, 20:06]--Let op: Bij de laatste stap van uw aanmelding, dienen de 1-malige aanmeldingskosten van €14.49 direct te worden voldaan...--Info

Je moet betalen om te werken...............Nooit zuivere koffie.

Oh dat is helemaal een goeie scam. Ook nog inschrijvingskosten betalen en een aantal proefvertalingen voor niets. Kunnen de Nigerianen nog wat van leren................... ;~)

Vladja

stacey
door stacey - Dec 9, 2011 om 20:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 9 dec 2011, 20:10][quote=stacey schreef op vrijdag 9 dec 2011, 20:06]--Let op: Bij de laatste stap van uw aanmelding, dienen de 1-malige aanmeldingskosten van €14.49 direct te worden voldaan...--Info

Je moet betalen om te werken...............Nooit zuivere koffie.

Oh dat is helemaal een goeie scam. Ook nog inschrijvingskosten betalen en een aantal proefvertalingen voor niets. Kunnen de Nigerianen nog wat van leren................... ;~)

Vladja

Bij die andere site is het nog duurder - 17,49 - zou me niet verbazen als het van dezelfde eigenaar is.........

toolboy
door toolboy - Dec 9, 2011 om 20:15
965 Antwoorden / 40 Vragen

In de huidige vorm is de kvk een nutteloze organisatie.
Helaas in dit land van regeltjes kom je er niet onderuit om je bij deze nutteloze organisatie aan te melden,om vervolgens te kunnen gaan ondernemen.
Edoch zijn hier al meteen kosten aan verbonden,En dit zijn /waren jaarlijkse verplichte bijdrage`s.

frans75
door frans75 - Dec 9, 2011 om 20:17
202 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker wat de tweede site betreft: KLIK HIER