el
door elise100 Mar 6, 2012 om 22:55
Geldzaken & recht

Is er iemand bekend met het verkoop in 1 week systeem met NHG?

Maart 2012

Heeft iemand directe ervaring met systeemmakelaardij waarbij een woning verkocht is en het liefst nog onder NHG (Nationale Hypotheek Garantie) ?

Alle reacties zijn welkom!

elise.

24250 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 6, 2012 om 23:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Staat hier 1 negatieve reactie, zonder verdere uitleg helaas: Klik

Volgens mij had deze constructie behoorlijk wat nadelen voor de verkoper ook.

Maar sprookjes horen in de Efteling zou ik zeggen........
1 week ...?!...en in deze tijd ?!

Eerder iets geweest hier in 201 over het `1 week systeem` lees info daar even : Klik Hier

je
door jetman - Mar 13, 2012 om 21:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

hmm nou ik kan je een hoop vertellen mijn zoon is bezig met de aankoop van een huis, via systeemmakelaardij uit maastricht vanaf november 2011 al aan de gang, het is nog niet rond verkopende partij en ingeschakelde notaris is ook alles behalve tevreden.

Ik kan je 1 ding zeggen verzin eer ge begin. Ze beloven van alles en maken niks waar, ik heb mijn buik vol van die gasten! Ze zijn heel goed in het afschuifsysteem iedereen heeft schuld behalve zij etc. etc. maar ze zijn nog niet klaar met mij.

ro
door ronaldbijvoets - Apr 8, 2012 om 22:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

NHG is in elk geval geen sprookje. Kan me goed voorstellen dat er makelaars zich hier in specialiseren. Dan hoeft dat echt niet te betekenen dat het een malafide boel is.

ja
door jans6681 - Aug 29, 2012 om 16:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al eerder een topic over deze makelaar geopend.
Zie: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/de-topmakelaars/cpagina/0/?vHash=c749c73j

ja
door jans6681 - Aug 29, 2012 om 16:20
5 Antwoorden / 0 Vragen
ja
door jans6681 - Aug 29, 2012 om 16:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie, moet even wennen en hoe op dit forum links worden geplaatst.

Klik hier om naar de eerdere discussie te gaan binnen dit forum.

ch
door christiaanjanss - Mar 20, 2013 om 06:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een beetje laat voor jou, maar dan in ieder geval wel een waarschuwing voor anderen die met Systeem Makelaar in zee willen gaan.
Zij hebben de verkoopopdracht voor een appartement aangenomen. Tot op dat moment is de communicatie met hun redelijk. Na een open huis met weinig belangstelling daalt de communicatie van hun kant tot een dieptepunt. Bellen, sms-en, mailen, boodschappen achterlaten, men reageert in 95 van de 100 gevallen niet.
Na het vinden van een potentiele koper en het ondertekenen van een voorlopige koopacte met ontbindingsclausule horen we weer niets. Op de vraag of we geen gebruik moeten maken van de ontbindingsclausule omdat ondersteuning van de NHG dreigt uit te blijven is de reactie: "is niet nodig want de acte wordt automatisch ontbonden". Volgens mij is dat niet het geval en 2 uur voor het vervallen van de datum voor ontbinding komt er een mailtje met de mededeling dat er toch maar een beroep gedaan moet worden op deze clausule. En of we dat zelf maar willen doen, want ze vinden de opdracht te ingewikkeld.
Schandalig optreden van de NVM makelaar. In mijn ogen zijn MVM bordje niet waard.

arnowingen
door arnowingen - Apr 3, 2013 om 06:40
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Christiaan,

Jammer om te zien dat je hier je beklag doet. Volgens mij vergeet je een paar dingen voor het gemak.

Er is nooit gezegd: 'akte wordt automatisch ontbonden'. Heb ik je ook gemaild.

Er is een duidelijke afspraak gemaakt over het aanleveren van gegevens over de koop. Die afspraak is niet nagekomen. Daarop heb ik je medegedeeld dat je moet ontbinden.

Ik heb je heel duidelijk gezegd waarom ik vind dat je moet ontbinden en waarom ik stop met jouw dossier. Heeft niks te maken met 'het dossier is te complex'. Het bod dat jij met alle geweld erdoorheen wilt drukken is gewoon niet marktconform. Daar werk ik niet aan mee.

De NHG is geen gokkast waar je zomaar een muntje ingooit en hoopt dat je de jackpot wint. Dat zei ik je twee maanden geleden al en ik zeg het nu opnieuw.

Ik ga door het vuur voor klanten die er alles aan doen om het verlies te beperken en maximale opbrengst halen. Dat betekent niet dat ik voor het karretje kan worden gespannen om het maar eens te 'proberen' bij een bank of NHG.

Als je het zelf wilt doen is het je goed recht. Dat is dan ook precies de reden dat ik jou de contactgegevens van betreffende instanties heb gegeven inclusief stappenplan en procedure voor afwikkeling. Iets dat je voor het gemak ook maar uit het verhaal laat.

Tot slot: ik heb je nota bene de exacte NVM klachtenprocedure opgestuurd toen je ontevredenheid uitte. In plaats van je situatie daar voor te leggen, waar in elk geval alle feiten op tafel moeten komen, doe je het hier met een gekleurd, incompleet verhaal. Als je het als twee volwassenen wilt oppakken, laat het lopen via het geijkte traject zodat er op basis van de feiten tot een conclusie kan worden gekomen.

Succes.

vr. gr. Arno

ch
door christiaanjanss - Apr 3, 2013 om 07:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

Arno,

ik begrijp jouw standpunt dat je niet achter een bod staat en dat niet wilt voorleggen voor de NHG.
Probleem is alleen dat jouw medewerker iets minder duidelijk is in zijn uitspraken of dingen zegt waar jij niet achter staat.

Als jij ervan overtuigd bent dat een bod geen enkele kans heeft, moet je je afvragen waarom er dan wel een voorlopig koopcontract getekend moest worden. Op dat moment hadden jullie een streep moeten trekken.
3 dagen voor de ontbindingsdag zegt jouw medewerker nog toe taxatie aan te gaan vragen op basis van het koopcontract. Hij belooft dan op maandag terug te komen met informatie. Na veel aandringen, al jullie nummers bellen en sms's en emails sturen, ontvangen wij op dinsdagavond om 2300 het bericht dat jullie de stekker eruit trekken.
De meegestuurde concepttekst om het koopcontract te ontbinden is meer gericht op het uitstellen van de levering dan op het annuleren. Bovendien is er door jullie niets in de tekst ingevuld. Dat mogen we zelf uitzoeken en hebben daar een paar uur de tijd voor.

Als jij reageert (met de nadruk op als) is dat een duidelijk verhaal. Helaas staat dat vaak haaks op wat je collega Willem Nijs zegt, vindt of belooft.

Ik heb de klachtenprocedure van de NVM gekregen, maar ga echt geen tijd meer steken in jullie organisatie.

Christiaan

ro
door rogerk - Apr 15, 2013 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Arno,

Super dat je zoveel helderheid schept in deze warrige materie.
Ik neem je adviezen ter harte en laat je de uitslag weten

Groet
Roger

lo
door lottep. - Aug 5, 2014 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Christiaan,

Graag zou ik willen weten of het nu inmiddels allemaal gelukt is met de verkoop van jullie appartement. Als ik namelijk jullie verhaal zo lees komt het aardig overheen met een vriendin van mij. Helaas helaas is ook zij met deze makelaar in zee is gegaan.

In het begin is er redelijk contact geweest, zowel per mail als telefonisch. Na een open huis met in dit geval veel belangstelling voor het huis daalt ook bijna alle communicatie tot een 0 stand. Wisselende verhalen van beide medewerkers van dit bureau als je ze al te pakken kan krijgen. Inspreken van voicemails, sms en mail contact allemaal onbeantwoord, je kan blijven bellen naar deze kerels maar verder kom je gewoon niet. (En als ze dan terug bellen, kwaad op háár worden dat ze hun te veel opjaagt..!!)

Er word op den duur een voorlopig koopcontract op gesteld, maar echter bijna alles wat er bij hoort moet je zelf achter aan. Van zorgen dat ZIJ JOU spullen op tijd bij de bank inleveren (waarvan zij aangeven dit al maanden terug te hebben gedaan, de bank toch echt de papieren nog geen week in huis schijnt te hebben, daarnaast ook de papieren nog eens incompleet zijn ook nog) tot lijsten van goederen opstellen, tot de notaris nog aan toe. Het mooiste van alles is nog dat als zij iets van haar moeten weten ze haar mails met 'DIRECT reageren' oid sturen terwijl omgekeerd zij praktisch onbereikbaar zijn. Via de kopers te horen krijgen dat zij contact met de makelaar gezocht hebben voor enige vragen maar hij aangeeft dan zijn cliënte niet te bereiken is en hij daardoor de vragen niet beantwoorden kan, wat hij zelf ook erg vervelend vind, echter heeft zij geen enkele gemiste oproep, mail of wat dan ook ontvangen.

Het zijn dan ook mooie woorden van de heer Arno Wingen op deze site, en vast en zeker gaan er altijd wel dingetjes mis aan beide kanten. Echter zijn we nu meer dan een jaar verder sinds de vorige posts van onvrede (op deze site, op meerdere sites komt deze makelaar ook vaker en recenter negatief voorbij) over deze makelaar, helaas schijnt deze vos zijn streken niet te verleren.

Vandaar ook de vraag aan Christiaan, hoe is het afgelopen bij jullie? En aan andere mensen die mee lezen, het advies om NIET met Systeemmakelaardij uit Maastricht in zee gaan! Áls en of ze het huis verkopen gaat moeten we nog zien, 50/50 nog steeds, in het geval het lukt is dat het enige positieve aan deze makelaar, dat hij zijn plicht gedaan heeft, vraag alleen niet hoe.

Lotte

mecasi
door mecasi - Aug 5, 2014 om 20:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zo dames en heren, we hebben het rare verhaal van de dag weer binnen.

Er was eens... een vriendin. Lekker anoniem.

De makelaar van jouw 'vriendin' (ahum) verkoopt het huis. Dat is al heel wat, want de makelaars die ik tot nu toe hebben gehad lukte het allemaal niet en stuurden wel dikke rekeningen. Dan lever je jouw documenten niet compleet aan, vul je geen lijst goederen in en vind je het vervelend als je makelaar vraagt of je direct reageert.

Dan vind je een bericht van een jaar geleden van iemand die ontevreden is over wat anders, waarna je zegt dat het enige positieve van je makelaar is dat hij zijn plicht heeft gedaan voor jou (oh nee, sorry, voor je "vriendin").

Dus je neemt je makelaar kwalijk dat hij zijn plicht doet en de vaart erin wil houden. Wat wil je nog meer? Moet hij een kaarsje voor je opsteken en je handje vasthouden als je een lijstje invult? Ik heb bij de verkoop van mijn huis gewoon zelf de lijst ingevuld met goederen als een grote meid, geen big deal hoor.

Maar als ik iets verkeerd begrepen heb ligt het waarschijnlijk aan je warrige verhaal. Waarom lezen mensen iets niet op zijn minst een keer na voor ze het op een forum braken, dan zie je toch zelf dat er geen moer van klopt?

victorrijnsberg
door victorrijnsberg - Aug 5, 2014 om 21:12
9 Antwoorden / 0 Vragen

Bravo.

+1 Mecasi.

ch
door christiaanjanss - Aug 5, 2014 om 21:27
5 Antwoorden / 2 Vragen

Lotte,

het afgelopen jaar is er veel gebeurd. We hadden een koper gevonden en hebben gewoon voolropig koopcontract en alle andere zaken ingediend bij de bank met uitleg waarom we dit zelf gedaan hebben.
Ook die moet je tig-keer bellen om een reactie te krijgen. Na erg veel heen en weer bellen en mailen komt er na maanden een akkoord van de bank en NHG (voor het bedrag dat Arno te weinig vond). Afspraak gemaakt bij notaris. Eerste keer wordt die 2 weken voor de overdarchtsdatum uitgesteld met 4 weken omdat de bank nog niet alles klaar had. Nieuwe datum 4 weken later. Die wordt 1 dag van te voren geannuleerd omdat de bank denkt het beter te kunnen doen.
Wij zijn nu ongeveer een jaar later en de bank heeft een koper gevonden voor een bedrag dat 2500€ hoger ligt dan het bod van vorig jaar (knappe prestatie van de bank). Het wachten is nu op de overdracht die voor eind september gepland is.

=lottep. schreef op dinsdag 5 aug 2014, 16:20: Beste Christiaan,

Graag zou ik willen weten of het nu inmiddels allemaal gelukt is met de verkoop van jullie appartement. Als ik namelijk jullie verhaal zo lees komt het aardig overheen met een vriendin van mij. Helaas helaas is ook zij met deze makelaar in zee is gegaan.

In het begin is er redelijk contact geweest, zowel per mail als telefonisch. Na een open huis met in dit geval veel belangstelling voor het huis daalt ook bijna alle communicatie tot een 0 stand. Wisselende verhalen van beide medewerkers van dit bureau als je ze al te pakken kan krijgen. Inspreken van voicemails, sms en mail contact allemaal onbeantwoord, je kan blijven bellen naar deze kerels maar verder kom je gewoon niet. (En als ze dan terug bellen, kwaad op háár worden dat ze hun te veel opjaagt..!!)

Er word op den duur een voorlopig koopcontract op gesteld, maar echter bijna alles wat er bij hoort moet je zelf achter aan. Van zorgen dat ZIJ JOU spullen op tijd bij de bank inleveren (waarvan zij aangeven dit al maanden terug te hebben gedaan, de bank toch echt de papieren nog geen week in huis schijnt te hebben, daarnaast ook de papieren nog eens incompleet zijn ook nog) tot lijsten van goederen opstellen, tot de notaris nog aan toe. Het mooiste van alles is nog dat als zij iets van haar moeten weten ze haar mails met 'DIRECT reageren' oid sturen terwijl omgekeerd zij praktisch onbereikbaar zijn. Via de kopers te horen krijgen dat zij contact met de makelaar gezocht hebben voor enige vragen maar hij aangeeft dan zijn cliënte niet te bereiken is en hij daardoor de vragen niet beantwoorden kan, wat hij zelf ook erg vervelend vind, echter heeft zij geen enkele gemiste oproep, mail of wat dan ook ontvangen.

Het zijn dan ook mooie woorden van de heer Arno Wingen op deze site, en vast en zeker gaan er altijd wel dingetjes mis aan beide kanten. Echter zijn we nu meer dan een jaar verder sinds de vorige posts van onvrede (op deze site, op meerdere sites komt deze makelaar ook vaker en recenter negatief voorbij) over deze makelaar, helaas schijnt deze vos zijn streken niet te verleren.

Vandaar ook de vraag aan Christiaan, hoe is het afgelopen bij jullie? En aan andere mensen die mee lezen, het advies om NIET met Systeemmakelaardij uit Maastricht in zee gaan! Áls en of ze het huis verkopen gaat moeten we nog zien, 50/50 nog steeds, in het geval het lukt is dat het enige positieve aan deze makelaar, dat hij zijn plicht gedaan heeft, vraag alleen niet hoe.

Lotte

arnowingen
door arnowingen - Aug 5, 2014 om 21:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

@lottep - Je vriendin kan contact opnemen als er een probleem is. Uit je verhaal maak ik volgens mij op dat het nog loopt, dus ze heeft mijn contactgegevens. Zowel mail als mobiel.

@christiaan - goed om te horen dat het uiteindelijk gelukt is. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Hopelijk geen onaangename verrassingen meer voor september.

je
door jedesa - Jan 28, 2015 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben na een beetje Googlen bij deze mannen terecht gekomen, en had eindelijk na al 3 jaar slapeloze nachten te hebben gehad, eindelijk eens lekker geslapen.
Zo jammer deze negatieve berichten, weg hoop op we beter uitzicht....