pw
door pwester Sep 13, 2015 om 16:05
Voeding & gezondheid

Is er nog echte Engelse drop?

Weet iemand waar je nog echte Engelse drop kunt kopen?
Voor zover ik heb ervaren is het altijd gekleurde suiker die je krijgt, Bijvoorbeeld bij Klene is de drop gekleurde suiker. Het ruikt ook niet naar kokos, die ook in deze drop hoort
te zitten.
Van Klene koop ik niet meer, maar andere fabricaten zijn niet veel beter.

18416 20 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2015 om 16:14
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon, bij Jamin. Tenminste geen oude kokossmaak. En dat er suiker in zit? Dat is onlosmakelijk verbonden met snoepgoed, toch?

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2015 om 16:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u verstaat onder echte engelse drop heeft nooit bestaan. Deze was met allerlij chemische toevoegingen gekleurd. Tegenwoordig wordt hier veelal "natuurlijke" kleurstoffen voor gebruikt en ziet er daardoor wat bleker uit. Maar de kleurtjes blijven net als vroeger veel zoetstof bevatten. De bekende super verkoopt deze.

costnix
door costnix - Sep 13, 2015 om 17:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat wij Nederlanders Engelse drop noemen, wordt door de Englsen Liquorice Allsorts genoemd (gemengde drop)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquorice_allsorts

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2015 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Weet iemand waar je nog echte Engelse drop kunt kopen?....
In Engeland? ;-)

Kijk eens hier .

En lees=976&vHash=c749c73j] deze (oudere) test van Kassa.

Snoep ze.

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2015 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link gaat blijkbaar een beetje fout.
Nieuwe poging:=976&vHash=c749c73j] klik

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2015 om 21:09
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 13 sep 2015, 20:52]De link gaat blijkbaar een beetje fout.
Nieuwe poging:=976&vHash=c749c73j] klik

Deze ook! ;-)

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2015 om 21:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier.
Er is geen aanklikbare link van die pagina te maken, maar via bovenstaande link kunt u wel op die pagina belanden en de test van 2011 bekijken.

door 1953 - Sep 13, 2015 om 22:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 13 sep 2015, 20:52]De link gaat blijkbaar een beetje fout.
Nieuwe poging:=976&vHash=c749c73j] klik

Zondag de 13de zit u niet in uw gelukskansen, bij mij is maandag de 13de de 'Murphy' dag.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2015 om 11:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin, aurora1, 1953,

Slordig van me. Toch maar weer preview gaan gebruiken.
Wel een beetje raar.

@aurora1,

Bedankt voor de verwijzing.

wi
door wimswims - Sep 16, 2015 om 12:26
15 Antwoorden / 1 Vragen

Basset (Jamin) is volgens mij de enige echte...
Is toen niet getest...

pi
door pincius - Sep 16, 2015 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar een soort echte Engelse drop, en dat is Bassets; de "Inventor of liquorice allsorts" Ik ben dit merk al jaren niet meer in de winkel tegengekomen.
Zelfs in de smaaktest van een tijdje geleden deed dit Engelse merk niet mee. Zonder meer de lekkerste.
Letterlijk "om op te vreten"
Misschien zelf importeren via Engelse een webwinkel?
Succes met zoeken,

audb
door audb - Sep 16, 2015 om 13:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het hoort ook uit Engeland te komen maar het wordt onder licentie hier in Nederland gemaakt.
En bij de Lidl hadden ze ook of hebben dat weet ik niet zeker maar die smaakte wel naar kokos.
Maar het probleem is echter dat net als tiramisu het per plaats of streek kan verschillen hoeveel kokos er ingaat iedereen heeft wel zijn eigen recept.

kl
door klusman - Sep 16, 2015 om 13:57
91 Antwoorden / 9 Vragen

Ook ik zoek al jaren naar het echte Engels drop. Ik heb diverse soorten geprobeerd maar het lekkere soort (volgens mij inderdaad Bassets) heb ik nog niet gevonden.
Van dat soort heb ik kilo's gegeten maar tegenwoordig eet ik het niet meer omdat het niet meer smaakvol is.
Volgens mij zijn de gekleurde stukjes geen drop meer. Ook proef ik bij sommige delen geen laurier meer. Vroeger kon je de gekleurde vlakjes oprollen zonder dat er scheurtjes in kwamen, maar tegenwoordig is het zacht suiker.
De goede merken zal wel weer niet genoeg winst opbrengen, vandaar dat de namaakmerken in Nederland worden verkocht.
Sinds ca. 55 jaar eet ik ook muntdrop van Klene. Vind ik nog steeds heel lekker, maar ook dit heeft niet meer de smaak van vroeger, dus ook minder lekker dan toen.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2015 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
mamamama
door mamamama - Sep 16, 2015 om 16:47
67 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo iedereen, Heb al jullie antwoorden gelezen en kom tot de slotsom dat wij misschien vergeten dat met de jaren onze smaak ook gaat veranderen. En wat Klene betreft, ben ik als dropliefhebster ontzettend blij met de "suikervrije"dropjes van dat merk. I love them.

Em
door Emmap - Sep 16, 2015 om 19:20
162 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien eens googelen op '
"Engelse winkel in "
ik kreeg meteen al plaatsnamen Amsterdam Den Haag Groningen;
of op:
Expatt shopping
English shopping
Britse producten

Ken je misschien mensen die af en toe naar GB reizen, die iets voor je kunnen meenemen? Afbeeldingen van verpakkingen van wat je bedoelt staan volop op internet lijkt me.

Veel succes!

pk49
door pk49 - Sep 16, 2015 om 22:39
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik onderneem regelmatig een bedevaart naar Marks&Spencer in Den Haag voor de typische lekkere engelse zaken.Pies,cornish pasties en noemt u maar op.

pk49
door pk49 - Sep 17, 2015 om 11:23
243 Antwoorden / 2 Vragen

er zijn internet winkels maar de verzendkosten maken het minder aantrekkelijk.In de binnenstad van Utrecht tegenover het speelmuseum is een engelse winkel met een aardige collectie.Wel vantevoren bellen of ze het gewenste artikel in voorraad heggen.En bij Marks&Spenser in Den Haag heeft men veel spullen,ook hun beroemde dameslingerie en andere kleding.

costnix
door costnix - Sep 17, 2015 om 15:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pk49
er is ook een Mark & Spencer in Amsterdam (Kalverstraat)

labren
door labren - Oct 3, 2015 om 21:46
862 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens bij jamin of een andere goede snoepwinkel, hier kan je het zelfs nog zelf scheppen net als vroeger