Is het aanbod van Bosch fair?
we hebben feb 2012 een bosch tes70121rw voor 799,- gekocht en tot nu 9200 kopjes gezet er mee ondanks de al 4x opgestuurd te hebben voor reparatie wegens lekage en geen koffie in kopje maar meer in lekbak, waarbij ze de laatste keer1(6 mei 2014) wel een pakking en kunststof ring hebben vervangen maar claimen geen defect te hebben gevonden. uh? tja, dit kosten me 153 euro.
Nu is het apparaat wéér defect en er blijkt een defect te zijn in de aansturing van de boiler/ watertoevoer. kosten: 345,- waarbij ze me 285,- er van laten betalen of een nieuw apparaat aanbieden met een korting van ongeveer 100 euro.
Ergens heb ik het gevoel dat we het bos in gestuurd worden. 3 jaar oud en nu al afgeschreven? Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
of 799 en 150 is 950 euro en een paperweight terug krijgen.
Wat is jullie mening: geeft bosch een eerlijke aanbieding volgens de euopesche en nederlandse comsumenten wetgeving?
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:27]€799 om een bakkie koffie te zetten?
Ze zijn nu nog € 100 duurder.
Dat mag dan wel een verdomd lekker bakkie zijn!;-)
[quote=alfatrion schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:12]Voor de wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. Dan had u recht gehad op kosteloos herstel of vervanging.
Even ter verduidelijking: ik moet al sinds het begin het apparaat opsturen naar de technische dienst die deze bosch apparaten serviced. uiteraard heb ik rechtstreeks bij Bosch Nederland melding gemaakt van mijn onvrede ten aanzien van de betrouwbaarheid van hun product.
De verkopers sturen je meestal direct naar de fabrikant dus dit leek mij logisch.
Volgens de persoon, die uit naam van Bosch klantenservice sprak, is sinds dit april jaar de consumentengarantie en coulance regeling europees aangepast is en dus tot die "reparatiekorting" van 64,81 gekomen is.
Dit lichtelijk belachelijke aanbod heeft mij aangezet om zelf onderzoek te doen.
Graag hoor ik waar ik kan vinden wat mijn rechten zijn of op welke manier ik het beste een gesprek aan kan gaan om een nette afhandeling te krijgen.
[quote=spike69 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:09]
Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
Dit apparaat heeft u 1250 euro / 9200 kopjes = 0,14 euro per kopje gekost exclusief overige kosten.
Dat terzijde kunt u het beste schriftelijk contact opnemen en indien mogelijk de vorige nota's meenemen in uw verhaal, mocht het nu de eerste reparatie of 100 eu korting is het redelijk. Maar na 4 reparaties is dit mijn inzien onredelijk.
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:03][quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:27]€799 om een bakkie koffie te zetten?
Ze zijn nu nog € 100 duurder.
Dat mag dan wel een verdomd lekker bakkie zijn!;-)
Het zijn inderdaad lekkere bakkies en het voordeel dat ik mijn sterke bak gelijk kan drinken met een "slap" vrouwebakkie was ook een van de redenen.
als het apparaat 6 jaar zonder extra kosten behalve onderhoud (schoon maakmiddelen) gedraaid had dan is het 799/72= 11 euro mnd./31 = ,35ct per dag dan vind ik dat geen groot bedrag. de koffie is 7/14 euro per kilo (bonen) is ook duurder maar wel lekkerder. gemiddeld 1 kilo per week. 312kg 10 euro: 3120 euro aan koffiebonen: 3120/9200=0,33/kopje, dus het valt best mee ;-)
Nu: 799+153 reparatie+ 285 reparatie= 1237/ 38mnd = 32/mnd/31 = 1,05 euro per dag afschrijving. lijkt ook niet veel maar is een ongeveer 3x zo duur!
[quote=retail-stu schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:26][quote=spike69 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:09]
Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
Dit apparaat heeft u 1250 euro / 9200 kopjes = 0,14 euro per kopje gekost exclusief overige kosten.
Dat terzijde kunt u het beste schriftelijk contact opnemen en indien mogelijk de vorige nota's meenemen in uw verhaal, mocht het nu de eerste reparatie of 100 eu korting is het redelijk. Maar na 4 reparaties is dit mijn inzien onredelijk.
(ik kwam er ook al achter dat ik de cijfers omgedraaid had ;-) )
Ik zal eens naar de winkel gaan die me dit product heeft verkocht.
(reparatie 1: door lekkage defecte printplaat van het bedieningspaneel.(ook seals vervangen onder garantie)
reparatie 2: zetgroep blijkbaar defect: kreeg een ander/ gemodificeerd model in het teruggestuurde apparaat.
reparatie 3: halve kopjes koffie: ben bon kwijt dus weet niet exact wat er gebeurd is.
reparatie 4: niks gevonden maar wel iets vervangen en op de rekening gezet omdat het niet op de eerdere (rep 3) leek. (reparatie garantie ging niet op)
Nu stuk en niet te gebruiken: reparatie kosten: 285 euro.
Dus eh ik deel je mening dat het onredelijk is maar waar kan ik schriftelijke "bewijzen" vinden van deze onredelijkheid die ik kan overleggen aan de verkopende partij en /of de producent.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:53]"Slap vrouwenbakkie"? "Sterke reden".
nou met een filterpot is of jij of die ander de gene die niet drinkt wat ie wil : te sterk of te slap!
los van de uurtje staan smaak uit zo'n thermoskan..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer