anita555
door anita555 Aug 29, 2014 om 17:36
Voeding & gezondheid

Is het gehakt van de keurslager beter als in de supermarkt?

Ik koop alleen gehakt bij de keurslager, omdat het gehakt in de supermarkt volgens het etiket verschillende smaakversterkers en ook een aantal E-nummers bevatten of kleurstoffen. Verpakt vlees vertrouw ik namelijk niet zo omdat er zoveel toevoegingen in zit om het vlees langer houdbaar te houden.

19684 24 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2014 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Mijn idee!
Je betaalt wat meer, maar hebt wel smakelijker gehakt.
En als het goed is zónder toevoegingen.
Vers gedraaid.

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2014 om 17:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Vraag eens aan je keurslager of hij er toevoegingen bij doet en zo ja welke.

pi
door pieterwolters - Aug 29, 2014 om 18:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

E-nummers hoef je niet per definitie te wantrouwen. Daar zitten ook een hoop natuurlijke stoffen bij.

Maar een echt goede slager draait het gehakt waar je bij staat.

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2014 om 19:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Op zich hoeft er niets mis te zijn met "supermarkt gehakt". Voor een balletje maken kan het allemaal geen kwaad. Maar met een gehaktschotel maken, dus gehakt rullen, merk je wel degelijk dat er uit het gehakt van een echte slager niet zoveel vocht komt; daar waar de super 's gehakt zo ongeveer in het vet drijft. En wat @pietwolters schrijft (ook over E nummers) kan ik alleen maar beamen: 'mijn slager' draait ook het stukje vlees wat ik wil, door de molen.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2014 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er is anders verleden jaar een test van rundergehakt geweest waarbij het gehakt van Plus, C1000 en Aldi (3e plaats) op 1, 2 en 3 stonden.

Als men rundergehakt neem voor te "rullen" drijft daar het vet dus niet uit.

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2014 om 19:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 19:37]Er is anders verleden jaar een test van rundergehakt geweest waarbij het gehakt van Plus, C1000 en Aldi (3e plaats) op 1, 2 en 3 stonden.

Als men rundergehakt neem voor te "rullen" drijft daar het vet dus niet uit.

Gehakt zien van de PLUS in mijn koekenpan? Wees welkom.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2014 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kom nooit bij de Plus. Test is niet door mij uitgevoerd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 30, 2014 om 13:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Nee, slager kan het mogelijkerwijs bij dezelfde leverancier inkopen.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2014 om 13:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 19:58]Kom nooit bij de Plus. Test is niet door mij uitgevoerd.

Dan heeft u dus alleen deze "test" gelezen en er zelf geen ervaring mee? Vreemd statement dan om te schrijven dat er geen vet bij gehakt van de PLUS uitkomt.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2014 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@tenormin

Uiteraard ga ik niet zelf al het gehakt testen van verschillende winkels. Ik test ook niet alle andere spullen die getest worden. Ik verwijs naar die test. Lijkt me nogal logisch misschien koopt u bij een slechte Plus ?;-).

19
door 1953 - Aug 30, 2014 om 16:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja, verser dan het 'verse vlees' van uw supermarkt en met het zakje gehaktkruiden erbij smaakt het vele malen beter.

czar
door czar - Aug 30, 2014 om 16:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


Zelf een mooi biefstukje van de haas uitzoeken bij de slager en daar dan gehakt van laten draaien waar je bij staat. Kost een vermogen, maar dan heb je wat.
Zelf koop ik dat overigens nooit, ik ben een slechte kok.

fl
door flessebon - Aug 30, 2014 om 18:50
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Vraag mij altijd af waarom de tartaartjes bij mijn slager altijd zo mooi roze zijn, ze hebben een hele andere kleur dan bij de supermarkt of biologische slager. Nergens hebben ze van die tartaartjes.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2014 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat komt door nitriet wat er doorheen gedaan wordt.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2014 om 19:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Nitraat en nitriet. [url=http://www.lenntech.nl/processen/nitraten/nitraten/nitraat-en-nitriet.htm]uitleg[url]

van leyden
door van leyden - Aug 30, 2014 om 19:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen
0

Tjonge jonge, hoezo generaliseren?
Durf te wedden dat ik ergens in een supermarkt lekkerder, beter, gezonder, met minder e-stoffen, minder nitriet kan kopen dan bij sommige "keurslagers". Ook nog goedkoper.

Alsof elke keurslager zich aan de regels houdt.
Alsof een keurslager altijd alleen maar vers gehakt verkoopt.
Ja, dat willen ze je graag wijsmaken, want het gehakt is een stuk duurder. Bovendien doet een keurslager niet aan etiketten, wie weet zit er veel meer rotzooi in dan je zou denken.
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen, alleen een serieuze test zou dat kunnen aantonen.

Voorlopig eet ik al mijn hele leven gehakt van de supermarkt en ben ik kiplekker.
Pure onzin dus.
Maar goed, sommigen denken dat duurder altijd beter is, laat ze lekker in die waan, ze weten niet beter en ze willen niet beter weten.
Hun probleem.

czar
door czar - Aug 30, 2014 om 20:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=van leyden schreef op zaterdag 30 aug 2014, 19:40]Durf te wedden dat ik ergens in een supermarkt lekkerder, beter, gezonder, met minder e-stoffen, minder nitriet kan kopen dan bij sommige "keurslagers".
Kijk uit hoor, je hebt het wel over een KEURslager.
Die keurt het vlees helemaal zelf. Een soort van WC-Eend keuring dan.

gerbera
door gerbera - Aug 30, 2014 om 23:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

Best wel geinig al die reacties. Maar Ts doet alleen maar een mededeling dat zij haar gehakt bij de keurslager koopt. Nou Wat let haar, ik geniet van het balletje van de witte vleeshal.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2014 om 00:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=gerbera schreef op zaterdag 30 aug 2014, 23:32]... ik geniet van het balletje van de witte vleeshal.

Hier is ook een "Witte Vleeshal". De ramen van die toko druipen van condens: zeker 'zweet' van het gehakt en vlees ?? in het algemeen. Reden om te passen.

19
door 1953 - Aug 31, 2014 om 00:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=czar schreef op zaterdag 30 aug 2014, 16:58]
Zelf een mooi biefstukje van de haas uitzoeken bij de slager en daar dan gehakt van laten draaien waar je bij staat. Kost een vermogen, maar dan heb je wat.
Zelf koop ik dat overigens nooit, ik ben een slechte kok.


Waarom dan van een entrecote, bavette, diamanthaas, of bieflappen?

19
door 1953 - Aug 31, 2014 om 00:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=czar schreef op zaterdag 30 aug 2014, 16:58]
Zelf een mooi biefstukje van de haas uitzoeken bij de slager en daar dan gehakt van laten draaien waar je bij staat. Kost een vermogen, maar dan heb je wat.
Zelf koop ik dat overigens nooit, ik ben een slechte kok.


Waarom dan niet van een entrecote, bavette, diamanthaas, of bieflappen?

czar
door czar - Aug 31, 2014 om 00:39
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=1953 schreef op zondag 31 aug 2014, 00:36]Waarom dan niet van een entrecote, bavette, diamanthaas, of bieflappen?
Ja, dat kan ook, al naar gelang je wensen en de inhoud van je portemonette.

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2014 om 11:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op zondag 31 aug 2014, 00:28][quote=gerbera schreef op zaterdag 30 aug 2014, 23:32]... ik geniet van het balletje van de witte vleeshal.

Hier is ook een "Witte Vleeshal". De ramen van die toko druipen van condens: zeker 'zweet' van het gehakt en vlees ?? in het algemeen. Reden om te passen. Kan natuurlijk ook omdat er zoveel klanten in de winkel staan, zeker met het natte weer van de laatste tijd. Maar goed genoeg over het gehakt, zou bijna vegetarisch worden.

er
door ernesto789 - Oct 12, 2014 om 22:06
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik wil geen reclame maken maar probeer eens het HOH gehakt van de Lidl. Topkwaliteit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer