ip
door iphonekwijt Sep 29, 2015 om 17:35
Computers & telefonie

Is iMobiel.com betrouwbaar?

Ik was van plan om een mobieltje bij iMobiel.com te kopen. Nu heb ik op de website van de Kamer van Koophandel gezocht naar dit bedrijf, maar hieruit blijkt dat deze handelsnaam niet is ingeschreven, ieder geval geen resultaat geeft als je hier naar zoekt op de website van KvK.
Is iMobiel.com wel betrouwbaar en een goed bedrijf om een mobieltje te kopen?

9034 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo iphonekwijt,

Nieuwe poging?
En al weer bij zo'n ..... shop?
Hebben ze wel het thuiswinkel waarborg? ;-)
Lees eens hier voordat je daar iets gaat bestellen.

Suc6

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2015 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken het bedrijf niet, het adres op de site is een woonadres. Of de shop betrouwbaar is zou ik niet weten, het is zo te zien een onderneming van uit huis. Bij betalen staat dat je met creditcard kan betalen, zou je er willen bestellen dan zou ik zeker met creditcard betalen. Je risico is dan nihil vanwege de kopersbescherming.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2015 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen KvK nummer, geen telefoonnummer, geen btw nummer.

Niet doen dus.

ip
door iphonekwijt - Sep 29, 2015 om 18:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

Was ook echt niet van plan te bestellen bij deze "firma", alleen anderen waarschuwen.

ho
door hopetobehelping - Sep 29, 2015 om 18:48
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste iphonekwijt,

de keuze is aan u, maar ik zou er niet aan beginnen, ook niet met een creditcard betaling.
Ik lees o.a. het volgende in de algemene voorwaarden:
"Indien de Wederpartij een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Wederpartij in rekening worden gebracht.".
Dat staat 100% haaks op de wet, daar klopt dus helemaal niets van, niet aan beginnen dus.
Ook normale bedrijfsgegevens ontbreken.
Hier leest u meer over het domein. Echte gegevens zie ik daar niet, vooral 'anoniem'. Dat is bij een site als bol.com bijvoorbeeld wel anders.
Het zou me niet verbazen als garantie een probleem is mocht het er op aankomen.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=iphonekwijt schreef op dinsdag 29 sep 2015, 18:43]Was ook echt niet van plan te bestellen bij deze "firma", alleen anderen waarschuwen.

Je schrijft anders:
.....[i]Ik was van plan om een mobieltje bij iMobiel.com te kopen......
Maar blijkbaar ben je al 'genezen'. ;-)

pi
door pieterwolters - Sep 30, 2015 om 08:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je hier iets willen kopen? Voor dat geld kan je bij iedere telefoonwinkel die spullen krijgen.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2015 om 12:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was u niet al in het schip gegaan met iPhone Outlet?
Waarom gaat u niet naar een gewone telefoonwinkel, dan ziet u wat u koopt en u kunt e.e.a. in de winkel controleren. Vergelijk de prijzen van gewone winkels, ik denk niet dat met iPhones er veel verschil in zal zitten.

ip
door iphonekwijt - Sep 30, 2015 om 13:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk trap ik er niet meer in. Ook een refurbished telefoon koop ik nooit meer. Deze iPhone worden in Azië besteld en als de container met goederen binnen is na 3 weken, krijg je pas je telefoon opgestuurd. Maar dat is niet zo heel erg; wat is je de telefoon moet terug sturen als er in defect optreedt. Dan moeten ze weer een nieuwe telefoon voor je bestellen in Azië, want repareren kunnen dit sort bedrijven niet. Zijn alleen handelsfima's. En dan ben je minimal je telefoon kwijt. Moet je weer een reserve hebben om de tijd te overbruggen. Ik heb al 3 keer mijn telefoon moeten terugsturen naar iPhoneOutlet.nl en nu de laatste keer heb ik het niet meer teruggekregen.

Nee noort meer een refurbished telefoon voor mij!!!

En ik heb inmiddels een nieuwe smartphone (geen iPhone meer) bij Bol.com gekocht. En na een dag al in huis.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, en er nu goed op passen.

crewmember
door crewmember - Oct 1, 2015 om 11:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ze verkopen naar hun zeggen een "Niet 2e handse" Iphone 5c voor 295€ terwijl die doorgaans voor 500€ over de toonbank gaan.

Dit lijkt me al duidelijk genoeg.

Verder vraag ik me af wat ze met 2 jaar consumenten recht garantie bedoelen:

1 jaar normale garantie

2 jaar consumenten recht garantie

hutch
door hutch - Oct 1, 2015 om 16:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bestel nooit wat bij deze 'zolderkamerhobbyist'.
Dit 'bedrijfje' is op z'n zachtst gezegd malafide.

Op dat adres in Landgraaf staat, en stond, geen enkel bedrijf geregistreerd.
Dat adres was ook gekoppeld aan Chinadirectsale.nl, waarover het stikt van de klachten op internet.

En als je de gegevens van imobiel.com zoekt bij whois.com, krijg je te lezen dat deze site op naam staat van: ANON Niem, adres: Anoniem1 in Anoniem, telefoonnummer: +31.0789999999. Hij/zij gebruikt daarbij een emailadres van een sexsite, hoogstwaarschijnlijk zonder dat hij/zij dat weet, alléén maar om anoniem te blijven.

Dus als antwoord op de vraag van TS: al met al een zeer onbetrouwbaar, malafide flut 'bedrijfje'. Daar iets kopen staat gelijk aan geld weg gooien.
Laat iedereen gewaarschuwd zijn!

di
door diid Dec 17, 2015 om 16:14
1 Antwoorden / Vragen

Ze hebben het telefoonnummer doorgestuurd aan onze organisatie. Maar zoals eerdere reactie gaat het inderdaad om oplichting.

im
door imobiel - Oct 14, 2015 om 22:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk als bedrijf scannen wij het internet en kwamen wij dit topic tegen.

even ter informatie omdat hier veel word geschreven wat gewoonweg niet klopt

1. geen oplichting of maffia praktijken.
we hebben al duizenden toestellen geleverd en ook allemaal tevreden klanten. indien er iets niet goed is word dit ook direct opgelost tevens is dit ook terug te zien op diverse review sites als klachtencompas, yotpo en dergelijke.

2. u hoeft bij ons niet voor af te betalen als u het niet vertrouwd ophalen of onder rembours zenden is ook mogelijk.
Dit geeft ook aan dat wij dus gewoon een eerlijk bedrijf zijn.

al onze gegevens inc telefoonnummer en adres staan vermeld op de pagina u kunt ons altijd bellen/mailen/chatten.

Maak een afspraak met ons en kom gerust eens langs. Wij hebben niks te verbergen zoals hierboven word aangegeven.

door 1953 - Oct 15, 2015 om 02:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Klinkt op voorhand als geen zuivere koffie!

Als u twijfelt aan iMobiel.com, laat het voor wat het is en zoek naar een leverancier.

Te mooi om waar te zijn, is voor mij te sprookjesachtig! M.a.w. niet op ingaan.

door 1953 - Oct 15, 2015 om 02:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=imobiel schreef op woensdag 14 okt 2015, 22:47]Natuurlijk als bedrijf scannen wij het internet en kwamen wij dit topic tegen.

even ter informatie omdat hier veel word geschreven wat gewoonweg niet klopt

1. geen oplichting of maffia praktijken.
we hebben al duizenden toestellen geleverd en ook allemaal tevreden klanten. indien er iets niet goed is word dit ook direct opgelost tevens is dit ook terug te zien op diverse review sites als klachtencompas, yotpo en dergelijke.

2. u hoeft bij ons niet voor af te betalen als u het niet vertrouwd ophalen of onder rembours zenden is ook mogelijk.
Dit geeft ook aan dat wij dus gewoon een eerlijk bedrijf zijn.

al onze gegevens inc telefoonnummer en adres staan vermeld op de pagina u kunt ons altijd bellen/mailen/chatten.

Maak een afspraak met ons en kom gerust eens langs. Wij hebben niks te verbergen zoals hierboven word aangegeven.

Kunt u uw KvK-nummer alhier vermelden?

crewmember
door crewmember - Oct 15, 2015 om 09:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=imobiel schreef op woensdag 14 okt 2015, 22:47]
even ter informatie omdat hier veel word geschreven wat gewoonweg niet klopt

En de informatie die U schrijft klopt ook niet.

[quote=imobiel.com schreef op woensdag 14 okt 2015, 22:47]
10 dagen niet goed geld terug garantie

Dit moet wettelijk 14 dagen zijn voor internet verkopen. Maar bij het niet of onjuist vermelden van dit feit wordt het automatisch 1 jaar. Alle telefoons op uw site hebben door uw foute vermelding nu dus 1 jaar zichttermijn waarna ze zonder opgaaf van reden terug gebracht mogen worden voor volledige restitutie van het aankoop bedrag.
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

[quote=imobiel.com schreef op woensdag 14 okt 2015, 22:47]
2 jaar consumenten recht garantie

Wat is dit? Dit bestaat niet, niet in de wet en ook niet op europees niveau. Ik neem hierbij dus aan dat u nadat de 1 jaar fabrieksgarantie is verlopen de kosten op u neemt? U schermt namelijk met 2 jaar garantie.

hutch
door hutch - Oct 15, 2015 om 09:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=imobiel schreef op woensdag 14 okt 2015, 22:47]u hoeft bij ons niet voor af te betalen als u het niet vertrouwd ophalen of onder rembours zenden is ook mogelijk. Dit geeft ook aan dat wij dus gewoon een eerlijk bedrijf zijn.
U suggereert dat 'onder rembours verzenden' gelijk staat aan eerlijk zaken doen?
Men krijgt het pakje pas (geopend) als men eerst (!) betaald heeft. Voorbeeld: iemand 'onder rembours' een steen sturen en daar € 100,-- voor laten betalen.

[quote=imobiel schreef]al onze gegevens inc telefoonnummer en adres staan vermeld op de pagina u kunt ons altijd bellen/mailen/chatten.
Zoals eerder vermeld: op dat adres staat en stond geen enkel bedrijf geregistreerd.
Het is een gewone woning. Wat is uw bedrijfsadres dan?
En zoals ook al gevraagd is: wat is uw KvK-nummer?
Bent u ook bekend bij de belastingdienst?

En een klein beetje speurwerk leidt naar het volgende, klik * * en * *.
Hoe verklaart u dat? Of heeft iedereen het helemaal verkeerd......... !?!?

Als u een eerlijk en open bedrijf bent, krijgen wij dus nu de gevraagde gegevens..... of....blijft het nu héél stil??

di
door diid - Dec 17, 2015 om 16:13
1 Antwoorden / Vragen

We hebben deze zaak nu in onderzoek bij de DIID, de man blijkt gebruik te maken van valse gegevens. We zijn nu een officieel onderzoek gestart in samenwerking met andere inlichtingen. Onze tip: NIKS KOPEN BIJ DEZE WEBSITE!

hutch
door hutch Dec 17, 2015 om 16:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En wat voor een organisatie is de 'DIID'??

hutch
door hutch - Dec 21, 2015 om 12:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

door diid - 17 Dec 2015 om 16:13

We hebben deze zaak nu in onderzoek bij de DIID, de man blijkt gebruik te maken van valse gegevens. We zijn nu een officieel onderzoek gestart in samenwerking met andere inlichtingen. Onze tip: NIKS KOPEN BIJ DEZE WEBSITE!

Wat voor een organisatie is de 'DIID'?