a3
door a3seidel Oct 1, 2014 om 10:49
Auto & vervoer

Is "kieskeurig.nl" nog wel betrouwbaar

Is "kieskeurig.nl nog wel onafhankelijk en betrouwbaar als de "Grote Jongens" zich weren wegens opgelegde betalingen.
zie:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/23143920/__Grote_webwinkels_mijden_Kieskeurig__.html

3854 22 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kieskeurig.nl is een onderdeel van Sanoma en is niets anders dan een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen.

En als er geld in het spel is, kan een dergelijk bedrijf uiteraard nooit 'onafhankelijk' zijn.

En betrouwbaar? Als het om zoveel geld gaat? Wat dacht u zelf.........

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo te lezen drijven vergelijkingsssites de prijs juist op als er voor iedere klik, ook als er geen bestelling volgt, minstens 10 cent moet worden betaald.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook de reviews van gebruikers kun je in twijfel trekken. Stel iemand koop een dure stofzuiger dan is hij/zij altijd blij heeft wat nieuws en duur dus zeer positief maar weet na enkele maanden de site niet meer terug te vinden om te melden dat product toch niet deugt.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kieskeurig, voor en door fabrikanten.
Waardeloze site, bedrijfstrollen maken de "positieve recensies" de negatieve worden (op verzoek) verwijderd. Niet altijd dus, maar het maakt de hele site onbetrouwbaar.

Het is een moneymaker voor de eigenaars, heeft niks te maken met eerlijke consumentenvoorlichting.
Ze kunnen nu wel luchtig doen dat veel webwinkels / fabrikanten het te duur vinden, daar komen ze nog wel achter.
Was sowieso al een zwaar verouderd zooitje, met een rommelige opmaak, teksten die elkaar overlopen, kortom een zooitje.

Dus,
Wees wijs, mijden die hap.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

a3seidel schreef op woensdag 1 okt 2014, 10:49: Is "kieskeurig.nl nog wel onafhankelijk en betrouwbaar als de "Grote Jongens" zich weren wegens opgelegde betalingen.
zie:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/23143920/__Grote_webwinkels_mijden_Kieskeurig__.html

Kieskeurig.nl was ooit een site waar consumenten hun waarde-oordeel aan een artikel konden geven in een review, ik heb het zelf ook veel gedaan en doe het nog.
Dat gedeelte is mijns inziens nog wel betrouwbaar, ik heb nog nooit kunnen bemerken dat er een oordeel, en ik kan uiteraard alleen over mijn eigen reviews schrijven, gemanipuleerd is geworden.
De waarde van een oordeel is in het algemeen erg beperkt, oordelen als "doet het geweldig goed, punt", zonder enige verdere redelijk uitvoerige beschrijving heeft men niets aan en zouden eigenlijk niet toegelaten moeten worden.
Net als "waardeloos ding, moet je niet kopen", daar heeft men ook niets aan.

Buiten dat is er een prijzen-vergelijkingsdeel voor die webshops/winkels die de goedkoopste prijzen aan een getoond artikel kunnen verbinden, en om dat deel gaat het nu.
Bij Kieskeurig kan men doorklikken naar de site van een webshop, en voor die doorklikken wil Kieskeurig meer betaald hebben, er zijn meer vergelijkingssite's die daar over steggelen.
Of het terecht is of niet daar kan ik niet over oordelen, Kieskeurig verzorgd ook een hele database met uitgebreide beschrijvingen van en over artikelen, en ook uitleg over van alles en nog wat, en dat kost ook tijd = geld.
Maar misschien hebben de directeuren nieuwe broeken met grotere zakken, het kan best zijn dat die ook gevuld moeten worden, maar daar kan ik ook niet over oordelen.
Of de betrouwbaarheid van Kieskeurig in het geding is v.w.b. de beoordelingen van gebruikers van artikelen, durf ik te betwijfelen, die beoordelingen zijn zoals ze zijn.

Het betalen voor de kliks staat los van de beoordeling van artikelen door gebruikers.
Het beoordelen van webshops is niet open net als bij (klik->) Tweakers Pricewatch Shopreviews , en derhalve blijven de beoordelingen van webshops anoniem en kan daar best manipulatie plaats vinden door Kieskeurig zelf.

Voor de "bekenden", gompy2 en gompy2,5 zijn "uit de lucht", op naar de gompy100.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Foutje, Kieskeurig heeft toch een winkelbeoordeling deel, vroeger niet.
Klik-> Kieskeurig-WInkelbeoordeling

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt die site niet nodig om te weten dat Coolblue en Bol.com, vrijwel altijd een van de duurste zijn.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het gaat er om winst te maken en dat is de eerste optie waar aan zij werken. Garantie geven ze niet. Dus nooit gelijk op hun gegevens de koop doen. Eerst eens verder info verzamelen voor dat u een besluit neemt.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gompy3 " uitleg over van alles en nog wat, en dat kost ook tijd = geld." Heb jij soms belangen in die tent? Helaas geven jij en jouw vrienden bij kieskeurig misleidende 'informatie die zowel fabrikant als klant benadeelt! Zo beweert kieskeurig dat Archos 'Helium 4G' geen datanetwerk LTE(4G) zouden zijn, terwijl Archos claimt dat deze phones wel 4G geschikt zijn:

http://www.archos.com/nl/products/smartphones/index.html

Wat voor misinformatie is wel te vertrouwen bij kieskeurig? Men wordt op deze wijze de mist in geloodst! Besteproduct doet het stukken beter!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diquydiq schreef op zaterdag 3 jan 2015, 19:49: Heb jij soms belangen in die tent? Helaas geven jij en jouw vrienden bij kieskeurig misleidende 'informatie die zowel fabrikant als klant benadeelt! Zo beweert kieskeurig dat Archos 'Helium 4G' geen datanetwerk LTE(4G) zouden zijn, terwijl Archos claimt dat deze phones wel 4G geschikt zijn:

http://www.archos.com/nl/products/smartphones/index.html

Wat voor misinformatie is wel te vertrouwen bij kieskeurig? Men wordt op deze wijze de mist in geloodst! Besteproduct doet het stukken beter!


Kan je niet meer antwoorden als gompy3, je moet het helaas met zijn jongere broer doen, en die is ietsje knapper als die gompy3, de avatar laat het duidelijk zien...

Tuurlijk heb ik belang bij Kieskeurig, ik wordt er wekelijks door betaald, net als door tig andere bedrijven...

Oké, de Archos 'Helium 4G' zonder datanetwerk LTE(4G) wat jij beweerd dat Kieskeurig zou aangeven dat het géén 4G netwerk zou ondersteunen.
Ik kan dat nergens vinden dat er beweerd wordt dat die Archos het niet zou ondersteunen, maar het lijkt me duidelijk dat als een type-aanduiding 4G bevat bij een smartphone, het ook voor het 4G netwerk gemaakt is.
Maar goed, hier onder de link, wijs me maar even waar Kieskeurig beweerd dat 4G niet ondersteund wordt.

Klik-> Archos 50 Helium 4 G zwart

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gompy2

Ik hoop wel dat u de opbrengst met uw brroers deelt. Wel zo eerlijk.;-))

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tijger1 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 21:30: @gompy2

Ik hoop wel dat u de opbrengst met uw brroers deelt. Wel zo eerlijk.;-))

Niet met die gompy3, da's 'ne slechte, kuj je zo wel zien...

ve
door verwijderd - Jan 4, 2015 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gompy2, "Maar goed, hier onder de link, wijs me maar even waar Kieskeurig beweerd dat 4G niet ondersteund wordt." Filter resultaten op 'Archos' en op datanetwerk '4G': nul 'Archos'!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2015 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diquydiq schreef op zondag 4 jan 2015, 10:23: @gompy2, "Maar goed, hier onder de link, wijs me maar even waar Kieskeurig beweerd dat 4G niet ondersteund wordt." Filter resultaten op 'Archos' en op datanetwerk '4G': nul 'Archos'!

Als je op die manier gaat filteren staat het niet "specifiek" aangegeven, dat klopt.
Maar als je verder zoekt bij andere merken of types ontdek je dat het wel vaker voorkomt.
Dan denk ik dat die specifieke gegevens niet aangeleverd zijn geworden door de fabrikant, anders wordt het echt wel verwerkt, waarom zou dat niet zo zijn?

Echter, bij een type-naam waarin 4G verwerkt is moet het voor de meest simpele toch duidelijk zijn dat dit apparaat voor het 4G netwerk bedoeld is?

En anders klik je even op de linken van 1 van de shops die daar ook aangegeven zijn bij Kieskeurig, dan kun je daar de uitgebreidere specificatie's lezen bijvoorbeeld:

Klik-> Coolblue
of
Klik-> 4Launch
of
Klik-> Otto

Ik begrijp je bedoeling niet zo goed met je bewering over misleiding en meer van die kreten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2015 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geen enkel bedrijf of organisatie die consumenten "gratis" advies geeft kan onafhankelijk zijn. De enige manier om onafhankelijk advies te krijgen is als je een adviseur betaalt voor zijn diensten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2015 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

pieterwolters schreef op zondag 4 jan 2015, 14:53: Geen enkel bedrijf of organisatie die consumenten "gratis" advies geeft kan onafhankelijk zijn. De enige manier om onafhankelijk advies te krijgen is als je een adviseur betaalt voor zijn diensten.

Een hele open deur, maar niet de goede.
Tuurlijk moet een bedrijf als Kieskeurig inkomsten genereren, anders kunnen ze niet bestaan.
Dat krijgen ze o.a. door de klik-vergoedingen waar eind vorig jaar ook nog onenigheid over geweest is.

Klik-> Webwinkels halen producten van Kieskeurig af om prijsverhoging

Maar ik heb ze van Kieskeurig zelf nog nooit een oordeel zien geven over een product, jij wel?
Het zijn altijd mensen die iets gekocht hebben die een oordeel geven over een apparaat of maakt niet uit wat.
Ik ben daar 1 van, elk apparaat wat ik heb, of heb gehad, heb ik wel een oordeel over gegeven, goed of slecht, en al jaren lang.
En de grootste ellende over meerdere apparaten, die van meneer Philips, staan er nog steeds, dus ze worden niet weg gehaald..
En de positieve staan er ook nog steeds.

Wat men wel doet is een beoordeling voor shops geven.
Door klanten, maar ook door hun zelf, en dat heeft niet altijd goed uitgepakt als in een zeer korte tijd een webshop enorm veel slachtoffers kan maken terwijl het een positief keurmerk had gekregen van Kieskeurig

Klik-> Webwinkel Onvo.nl

Verder is die site ook bedoeld als een product-vergelijkingssite.
En om die reden is er een samenwerkingsverband aangegaan met de Consumentenbond.

Klik-> Productvergelijker Consumentenbond nu uitgebreid met prijzen Kieskeurig.nl

Iedereen met een héél klein beetje gezond verstand kan beredeneren dat als een organisatie als Kieskeurig het ene apparaat of de ene webshop gaat bevoordelen ten koste van een ander apparaat of webshop, dit gelijk bemerkt wordt en deze organisatie als zodanig wordt opgehangen aan de hoogste boom die er te vinden is, en daarmee alle betrouwbaarheid zal verliezen.
Betrouwbaarheid verliezen betekent dat bedrijven niet meer in zee gaan met Kieskeurig.
Bedrijven niet meer in zee gaan met Kieskeurig betekent geen inkomsten.
Geen inkomsten betekent, de hele bende op straat, zonder werk..
Simpeler kan ik het toch niet uitleggen...

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij 'kieskeurig' mogen bezoekers niet meer weten hoe een winkel wordt beoordeeld:

http://www.kieskeurig.nl/search?q=winkelbeoordeling

Dit wordt wel heel erg riskant kopen...

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ruim drie weken terug een bestelling bij '4allshop.nl' geplaatst en nog altijd niets mogen vernemen! Het liefst zou ik het geld, ruim 300 euro, terug willen hebben, maar ben bang zowel geld als bestelling kwijt te gaan raken, indien ik mij wens te beklagen...

http://www.kieskeurig.nl/4allshop/winkelbeoordeling/A9FF12CC992F37F7C1257840003E26FE

Volgens 'kieskeurig', een meer dan prima winkel!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@diquydiq

Was u dan bekend met dit bedrijf dat u daar zo'n grote order pplaatste en vooruit betaalde? U had ook onder rekbours kunnen bestellen. Stuk veiliger.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diquydiq schreef op zondag 25 jan 2015, 19:35: Bij 'kieskeurig' mogen bezoekers niet meer weten hoe een winkel wordt beoordeeld:

http://www.kieskeurig.nl/search?q=winkelbeoordeling

Dit wordt wel heel erg riskant kopen...

Aaaarch..., je bent weer boven water zie ik..
Maar nog niet goed wakker al is het al avond, maar goed, ik ben ook de beroerdste niet en zal je even helpen want alleen lukt het je niet zie ik..

Klik daarom hier maar-> Winkelbeoordelingen Kieskeurig.

En winkelbeoordelingen doen gewoon de consumenten en Kieskeurig controleert of het allemaal wel een beetje klopt.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diquydiq schreef op zondag 25 jan 2015, 19:48: Ruim drie weken terug een bestelling bij '4allshop.nl' geplaatst en nog altijd niets mogen vernemen! Het liefst zou ik het geld, ruim 300 euro, terug willen hebben, maar ben bang zowel geld als bestelling kwijt te gaan raken, indien ik mij wens te beklagen...

http://www.kieskeurig.nl/4allshop/winkelbeoordeling/A9FF12CC992F37F7C1257840003E26FE

Volgens 'kieskeurig', een meer dan prima winkel!

Waarom zou je geld en bestelling kwijt zijn als je je beklaagd? Dat is onzin.

Vraag in een mail waar de spullen blijven en dat u anders uw betaling terug wilt.

Blijven ze vervelend doen, zo stelt u, dan gaat u ze bij het programma Kassa aangeven, die komende zaterdag toevallig een uitzending over internetoplichting heeft. Zult u zien hoe snel u een reactie krijgt.

Die telefoonkosten van 25 ct/pm mogen niet meer. Als je als klant naar een bedrijf belt mogen de kosten maximaal 1 euro zijn. Kunt u een klacht over indienen bij consuwijzer. klik HIER

Mijn ervaring is overigens dat hoe harder je klaagt en hoe meer je een bedrijf onder druk zet, hoe harder ze voor je lopen.
Mensen die braaf hun mond houden krijgen (helaas) niets voor elkaar. Daar wordt gebruik van gemaakt. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2015 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diquydiq schreef op zondag 25 jan 2015, 19:48: Ruim drie weken terug een bestelling bij '4allshop.nl' geplaatst en nog altijd niets mogen vernemen! Het liefst zou ik het geld, ruim 300 euro, terug willen hebben, maar ben bang zowel geld als bestelling kwijt te gaan raken, indien ik mij wens te beklagen...

http://www.kieskeurig.nl/4allshop/winkelbeoordeling/A9FF12CC992F37F7C1257840003E26FE

Volgens 'kieskeurig', een meer dan prima winkel!

Ik denk dat mijn snappertje wat te klein is om het allemaal te bevatten...

Je komt hier als eerste op 3 januari klagen over Kieskeurig.
Daarna haal je er van alles en nog wat onzin bij dat Kieskeurig niet zou aangeven dat een Smartphone een 4G mogelijkheid heeft, terwijl het voor iedereen duidelijk is dat als een smartphone 4G in de type aanduiding heeft, dat ding ook voor 4G geschikt is.

Daarna beticht je ze dat ze de winkelbeoordelingen "verdonkeremaant" zouden hebben terwijl je zelf niet eens kan zoeken.

Daarna beweer je dat je drie weken geleden een artikel hebt gekocht bij een webshop, die door consumenten worden beoordeeld als zijnde goed, en jij wilt nu het feit dat het artikel wat je besteld hebt na 3 weken nog niet geleverd is in de schoenen schuiven van Kieskeurig...

Weet je, ik heb een klein snappertje, maar ik snap heel goed dat je flink aan het trollen bent beste diquydiq en daarom geloof ik jouw "zaak" niet zo erg, raar hè?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer